Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ihmettele nykyään enää yhtään miksi ensimmäinen maailmansota syttyi

Vierailija
29.01.2018 |

...ja miten se tempaisi laajatkin kansanjoukot mukaansa melkeinpä innostuneesti. Ei tarvitse kuin katsella tänä päivänä ympärilleen ja huomaa ihan samaa meininkiä. Uusien jakolinjojen pystyttämistä, vihamielistä ja jopa täysin rasistista suhtautumista kokonaisiin miljoonapäisiin kansoihin peläten näitä kuin jotain vierasta valloittajaa. Valmistaudutaan sotaan, ydinsotaan ja se nähdään aitona vaihtoehtona, jopa ratkaisuna asioihin.

Jos vain ihmiset pystyisivät siirtämään perspektiivinsä maapallon ulkopuolelle niin asiat olisivat toisin monessa kohdassa. Mutta tällä menolla valitettavasti pelkään, että sivilisaatiomme nykymuodossa ei tule näkemään vuosisadan loppua. Hyvä jos kuluvan tai seuraavan vuosikymmenen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ois viimeisen ristiretken aika. Eurooppa vois yhdistää rivinsä ja jyrätä Lähi-idän sileäksi. Ihan vaan siksi, että mulla on nyt vähän tylsää ja se ois ees jotain jännää seurattavaa, netin kautta tietty. Itse en tietenkään pistäisi tikkua ristiin asian puolesta.

Vierailija
2/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap samaa mieltä, mutta toisaalta kukaan ei varmastikaan halua että Suomesta tulee Ruotsi tai Saksa. Ja Suomesta kyllä tulee samanlainen jos ei toimita eri tavalla. Mutta se on kyllä totta että vihakampanjan pitää loppua. Meidän ihmisten moraali on hyvin hataralla pohjalla. Osa odottaa jo vesi kielellä, että pääsee luvan kanssa mukiloimaan muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole keisareita - paitsi joidenkin mielestä Venäjällä. Siinä on kuitenkin se iso ero nyt ja 104 vuotta sitten vallinneeseen tilanteeseen.

Siinä mielessä on sama tilanne, että meillä on ollut hyvin pitkä rauhan kausi takana. Niin oli myös silloin.

Vierailija
4/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ainakin selvisi paikkamme uudessa maailmassa. Se ei ole olla Suomi, eikä pohjoismaiden liitto. Se on olla osa EU-liittovaltiota. Kuulostaa monista nyt tyhmältä ja uskomattomalta, mutta näin siinä kävi!

Vierailija
5/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessasi olisi ollut jotain järkeäkin, jos olisit jättänyt tuon yhden sanan (rasistista) siitä pois.

Sillä yhdellä sanalla pilasit koko kirjoituksesi.

Vierailija
6/6 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole keisareita - paitsi joidenkin mielestä Venäjällä. Siinä on kuitenkin se iso ero nyt ja 104 vuotta sitten vallinneeseen tilanteeseen.

Siinä mielessä on sama tilanne, että meillä on ollut hyvin pitkä rauhan kausi takana. Niin oli myös silloin.

Suomalaiset haluaa keisari Niinistön.

Johan sitä aivan avoimesti kutsutaan jo Suomen kuninkaaksi. Suomen kaikkien eikojen suosituin Presidentti on Kekkonen joka oli puhdas diktaattori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme