Mitä järkeä käydä pienipalkkaisessa työssä, jos ei saa...
Asuntolainaa tai naista? Vuokraa vain maksan vuodesta toiseen, ja yksin masennun yksiössäni illasta iltaan :/
Mikä järki tässä on? Että voi joskus 70-veenä päästä "ansaitulle eläkkeelle", kun elämä jo alkaa olla ohi?
Olenkin miettinyt että jätän tämän paskahomman piakkoin, ja alan nostaa toimeentulotukea. Sen rajoilla olen nytkin, eli taloudellinen tilanteeni ei juurikaan muutu.
Kommentit (13)
Mäkin mietin, että miksi et saa lainaa?
Voitko hakea jotain muuta sitten? Itse olen myös pienipalkkaisessa työssä, mutta mielestäni sen edut on paremmat, kuin että olisi työttömänä. On työsuhde-etuja ja työyhteisöön kuuluminen on itselleni tärkeää. Tietysti kaikissa pienipalkkaisissa töissä ei automaattisesti ole ok pomo ja kivat työkaverit, itselläni nyt sattuu olemaan.
Mielestäni työttömänä joudut ojasta allikkoon, naiset ei halua tutustua työttömäänkään ja työttömänä sinun on vaikeampi saada töitä, jos muutatkin mieltäsi.
Haluat siis lisää vapaa-aikaa? Hanki vielä toinen ammatti, jota voi tehdä osa-aikaisesti, ja saat molempien elämäntyylien edut. Jos tietty se on nykyistäsi paremmin palkattua.
Mä käyn ihan superhuonosti palkatussa työssäni sen takia, että työilmapiiri on loistava, pidän työstäni ja koska se mahdollistaa monimuoto-opiskelun. Lainaa en halua, pelkällä opintotuella en aikuisena suostu kitkuttelemaan. Kuukaudessa saan kuitenkin jonkun satasen enemmän kuin työmarkkinatuella, perheellisenä en sossusta saisi mitään koska mies on töissä.
Näillä mennään siihen asti kun valmistun. Sitten katsellaan uudestaan. Suosittelen sinullekin alanvaihtoa ja/tai opiskelua, jos nykyinen työ ei kiinnosta.
Siihen miksi et saa naista, on monta syytä. Ainakin tuo katkeruus varmaan vaikuttaa.
Onhan se nyt järkevämpää tehdä sitä pienipalkkaista työtä kuin olla työttömänä. Työyhteisöön kuuluminen on iso osa mielenterveyttä. Olisiko työssä etenemismahdollisuuksia ja sitä kautta mahdollisuus parempaan palkkaan? Kehitä osaamistasi työn ohessa. Työssä käyvänä sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada uusi työpaikka kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt järkevämpää tehdä sitä pienipalkkaista työtä kuin olla työttömänä. Työyhteisöön kuuluminen on iso osa mielenterveyttä. Olisiko työssä etenemismahdollisuuksia ja sitä kautta mahdollisuus parempaan palkkaan? Kehitä osaamistasi työn ohessa. Työssä käyvänä sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada uusi työpaikka kuin työttömänä.
Työyhteisöön kuuluminen voi olla myös iso tekijä horjuttamassa mielenterveyttä.
Jos vinoutuneeseen ilmapiiriin joutuu jossa sallitaan kiusaaminen on työstä pois pääseminen se mikä eheyttää itsetuntoa ja mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei monissa suorittavissa töissä mitään osaamista kehitetä. Samoin etenemismahdollisuus tuollaisissa töissä voi olla lähinnä pikkupomoksi, eikä sekään ole kaikille mielekäs pesti. Nuo etenemismahdollisuudet ja osaamisen kehittäminen oikeasti kuuluvat valkokaulusammatteihin, ei matalapalkka-aloille. Toki täällä on hyviä neuvoja ap:lle, osa-aikaisuus, työpaikan vaihto..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jospa se on edes joku asia, josta saat onnistumisen kokemuksen. Miksi et saa lainaa, jos olet töissä?
Palkkani on liian pieni
-AP-
Ei ole järkeä. Paskahommissa ei voi edetä uralla, eikä saatava korvaus ole niin suuri, että sen takia kannattaisi uhrata vapaa-aikaansa. Työttömänä pärjää kyllä rahallisesti ihan hyvin ja saa tehdä mitä haluaa.
Itse lopetin oravanpyörässä juoksemisen vuosikausia sitten, kun tajusin että on kohtaloni elää ikuisesti yksin. Motivaatio olla hyväksyttävä yhteiskunnan jäsen oli nolla, joten miksi edes yrittää?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin mietin, että miksi et saa lainaa?
Voitko hakea jotain muuta sitten? Itse olen myös pienipalkkaisessa työssä, mutta mielestäni sen edut on paremmat, kuin että olisi työttömänä. On työsuhde-etuja ja työyhteisöön kuuluminen on itselleni tärkeää. Tietysti kaikissa pienipalkkaisissa töissä ei automaattisesti ole ok pomo ja kivat työkaverit, itselläni nyt sattuu olemaan.
Mielestäni työttömänä joudut ojasta allikkoon, naiset ei halua tutustua työttömäänkään ja työttömänä sinun on vaikeampi saada töitä, jos muutatkin mieltäsi.
Olen hakenut parempaa työtä jo pidemmän aikaa, siinä kuitenkaan onnistumatta -_-
Työni on melko yksinäistä, ja suoritusluonteista. Varsinaista työyhteisöä tai ryhmähenkeä ei ole, vaikka muita päivittäin näkeekin. Työsuhde-etuja ei tällaiseen hommaan kuulu.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis lisää vapaa-aikaa? Hanki vielä toinen ammatti, jota voi tehdä osa-aikaisesti, ja saat molempien elämäntyylien edut. Jos tietty se on nykyistäsi paremmin palkattua.
Olisiko sinulla nyt nimetä takuuvarma ammatti, jota pääsen opiskelemaan, ja jolle myös työllistyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monissa suorittavissa töissä mitään osaamista kehitetä. Samoin etenemismahdollisuus tuollaisissa töissä voi olla lähinnä pikkupomoksi, eikä sekään ole kaikille mielekäs pesti. Nuo etenemismahdollisuudet ja osaamisen kehittäminen oikeasti kuuluvat valkokaulusammatteihin, ei matalapalkka-aloille. Toki täällä on hyviä neuvoja ap:lle, osa-aikaisuus, työpaikan vaihto..
Etenemismahdollisuuksia ei työssäni juurikaan ole näkyvissä. Samaa suorittamista tiedossa hamaan tappiin asti, kunnes "vapaudun" eläkkeelle, tai kuolema korjaa. Eläkkeenikin, jos niitä vielä maksetaan silloin, tulee olemaan myös aivan surkean pieni. Mitään ylimääräistä tai hauskaa ei ole nytkään varaa tehdä...Olen kuin robotti joka kulkee työpaikan, kaupan ja kodin väliä.
-AP-
Lähde opiskelemaan heti kun olet tehnyt töitä niin kauan, että saat aikuisopintorahaa. Tällä rahalla pärjää erittäin hyvin ja elämästäsi tulee mielenkiintoisempaa, kun opit uutta! Valitse ala jolla on töitä ja parempi palkka. Paljonko sulla jää palkasta käteen tällä hetkellä?
En tiedä. Jospa se on edes joku asia, josta saat onnistumisen kokemuksen. Miksi et saa lainaa, jos olet töissä?