Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäisen kolmen kuukauden työttömyyden aikana työkkäri otti yhteyttä monta kertaa

Vierailija
28.01.2018 |

Tiedättekö, mikä on syy siihen, ettei teihin joihinkin oteta työkkärin puolelta yhteyttä kertaakaan tai tarjota sieltä mitään kuukausiin tai jopa vuosiin? Siksi, koska työkkäri on joidenkin toisten kimpussa teidänkin edestänne. Kun olin työttömänä kolme ensimmäistä kuukautta, niin työkkäri otti minuun yhteyttä sinä aikana monta kertaa. Yhteydenotot olivat pääosin tiedotuksia pupukurssien infoista ja pupukursseista, mutta yhdessäkään ei velvoitettu mitään.

Kun työkkärin kanssa asioi, niin sinulla on kaksi mahdollisuutta, kumpaan kategoriaan pääset tai joudut: Siihen, johon ei oteta yhteyttä käytännössä koskaan vai siihen, joihin työkkäri ottaa yhteyttä hyvinkin usein. Itse ole tuossa jälkimmäisessä kategoriassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkäri on soittanut kolme kertaa viimeisen viiden vuoden aikana ja aina on todettu vaan "Palataan asiaan". Eikä ole mitään kursseja tai muita edes ehdotettu. ":D"

Vierailija
2/5 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sana "velvoittaminen" on tänä päivänä vain jonkinlainen pöhinä-sana jonka tarkoitus on hämätä lukijaansa.

Velvoittamisia ja vaatimisia saa kuka tahansa tehdä ihan niin paljon kuin haluaa, mutta sopimuksia tehdään vain ja ainoastaan neuvottelemalla ja sopimalla.

Pidä huoli että noudatat aina omaa sopimusvapauttasi, se tarkoittaa suurin piirtein sitä että sinua ei voida rankaista sellaisesta että kieltäydyt tekemästä itsellesi huonoja sopimuksia. Ei tässä maassa hallitus kansalaisia käskytä, vaan asia menee toisinpäin eli kansa jakaa hallitukselle ukaasit ja toimintarajat joita hallinto ei voi ylittää. Valtion hallituksella on muutenkin AIVAN RIITTÄVÄSTI oikeuksia tehdä melkein mitä tahansa tässä maassa, joten ei ainakaan voi valittaa toimivaltuuksien puutteesta. Mutta kansalaisten sopimuspöytiin ei valtiolla ole mitään asiaa patistelemaan ja lyömään nyrkkiä pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä harvemmassa kategoriassa. Asun pienellä paikkakunnalla eli täällä ei ole omaa työkkäriä.

Vierailija
4/5 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se todennäköisesti on. Kun ilmoittaudu on työttömäksi, laitoin johonkin selvitykseen, että olen saanut jo ensimmäisen kutsun työhaastatteluun. Vaikka en sitä työtä saanut ja meni yli vuosi ennen kuin sain työpaikan, niin veikkaan, että sain olla rauhassa työkkäriltä juuri tuosta syystä.

Todellista apua ja tukea olisin kyllä kaivannut. Kun alkoi jo ahdistaa ja usko mennä, niin onneksi sattui kohdalle rekrytointifirman työntekijä, joka tuntui uskovan minuun. Aloin itsekin uskoa, ja lopulta sain työn joka oli hyvin lähellä sitä mitä tavoittelin.

Vierailija
5/5 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa ryhmässä ap:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi