Onko sinun helppo pitää juoruilevasta kaverista?
Minulla on tuttavapiirissä eräs nainen, joka on mukava, ystävällinen ja auttavainen ihminen. Hän tutustuu helposti ihmisiin ja on sosiaalisesti taitava. Hän muutti juuri muualle, ja jotkut ihmiset surevat hänen lähtöään syvästi, koska he pitivät häntä tavallaan porukan sieluna.
Toisaalta tämä nainen joka kerta tavatessamme kertoi jonkun kauhutarinan jostain joko tuntemattomasta tai tutusta ihmisestä, joka oli jotenkin kohdellut häntä huonosti. Oli ollut jotenkin olevinaan parempi ihminen tai häntä ei huolittu porukkaan tai koulussa häntä vastaan oli hyökätty lasten opettajien taholta. Kaikissa tapauksissa, joissa tunsin toisen osapuolen, juttu oli minusta epäuskottava, koska nämä ihmiset olivat minulle aina ystävällisiä ja kohteliaita. Ja tämä ihminen on minua suositumpi, hän on lääkäri, eli sosiaalisesti riittävän arvostettu, ja hyvän näköinen, joten ei herätä mitään syrjintää.
Näiden oikeasti joka tapaamisella toistuvien tarinoiden takia en itse osannut tähän ihmiseen lainkaan luottaa, koska mietin, mitä hän minustakin selän takana puhuu. Muut tuntuivat kovasti tykkäävän ja ihailevan.
Herättääkö sinusta juoruilu negatiivisia vai positiivisia tunteita? Toimiihan se toisaalta sosiaalisena liimana.
Kommentit (5)
Ei haittaa minua.Moni kaveri juoruilee ja se on ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa minua.Moni kaveri juoruilee ja se on ihan fine.
Etkö ajattele, että hän puhuu pahaa sinustakin selän takana?
Tämä ainakin minulla on ajatus.
Ap
En halua olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka puhuvat pahaa poissaolevista. Tai edes puhuu mitään toisten asioita ilman lupaa. Oletan että hän ilman muuta puhuu pahaa minustakin.
Itseäni myös inhottavat ihmiset, jotka puhuvat pahaa sellaisista, jotka eivät ole paikalla. Varsinkin kyn ko. henkilöiden paikalla ollessa on hyvin eri ääni kellossa. Itse ainakin elän siinä uskossa, että tällaiset ihmiset puhuvat minusta täysin samaan sävyyn kun en ole paikalla.
Vähän sekavaa varmaan pohdintani, mutta onko mielipiteitä?