Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun syöpä löytyy sattumalta ja hoidetaan,

Vierailija
28.01.2018 |

niin mistä ne kivut tulee, joista esim. tuossa Kaunis elämä mainoksessa tuo "en muista nimeä" nainen kertoo? Onko ne niinkuin leikkauksen aiheuttamia vai saako joku sytostaatti aikaan kipuja?

En halua loukata ketään, mutta jäin vain miettimään, että jos syöpä itsessään ei ole aiheuttanut kipua, niin mikä sen kivun tuo?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytostaattihoidot on kuin kidutusta.

Vierailija
2/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sytostaatit saa aikaan kipuja sellaisina annoksina kuin niitä syöpähoidoissa köytetään. Usein paljon pienempinäkin annoksina, esim reumahoidoissa. Ja useimmat leikkaukset myös.

Toki se syöpä sattuisi vielä enemmän, jos saisi edetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen on väistämättä kipuja. Itselläni myös sädehoidot olivat kivulias prosessi.

Sytostaattihoidot ovat kidutusta siinä mielessä, että ne (ainakin itselleni) aiheuttivat erittäin huonon olon. Mutta eivät kuitenkaan varsinaisesti kipuja, ihan vaan totaalipahaaoloa, oksentelua, pyörtyilyä, kynsien irtoamista ja sen sellaista.  

Vierailija
4/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän edetessä kipujen voimakkuus ja laatu riippuu siitä mihin kudoksiin syöpäkasvaimet ovat levinneet ja mitä ympäröiviä kudoksia (ja hermokudosta) ne alkavat painaa.

Vierailija
5/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoito ei ole kivutonta.

Vierailija
6/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En tiennytkään tai ymmärtänyt, että ne sytostaattihoidot on noin rankkoja.

Vierailija
7/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot saivat ainakin minut tosi sairaaksi. Olin sekä sytostaattien että sädehoidon takia sairaalahoidossa infektioiden ja hoitojen sivuvaikutusten takia.

Vierailija
8/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi suoraan, että sytostaatit ovat myrkkyjä. Niitä pyritään antamaan niin paljon, että ihminen melkein kuolee siihen myrkytykseen, mutta ei ihan. Siis että pelkästään syöpäsolut kuolevat (ne ovat herkempiä sytostaateille kuin terveet solut).

Mutta kyllä siinä puolen vuoden hoitojakson aikana monta kertaa tuntui, että kuolema tässä tulee itsellekin, niin rankkoja myrkkyjä ne olivat ja niin huonoon kuntoon veivät.

Vierailija
9/9 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi sytostaattilääke (minulla kokeiltiin useita ennen kuin löytyi sellainen, jota kestin) saa aikaan sen, että luita särkee niin kuin ne olisivat tulessa. Siltä kivulta on mahdoton esimerkiksi nukkua.

Sädehoidotkin olivat minulla tuskalliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi