Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matikkaihmiset

avutonabi
28.01.2018 |

Juu elikkäs..

Käännyn nyt siis teidän puoleenne, sillä tarvitsisin apua muutamassa (lue: liian monessa) matikan tehtävässä.. Jos joku osaisi auttaa, olisin tosi tosi kiitollinen!

a) Jaa binomi 2x − 18x^3 tekijöihin
b) Sievennä log a * kuutiojuuri a
c) Kuinka monta prosenttia pallon sisään piirretyn mahdollisimman suuren kuution tilavuus on pallon tilavuudesta?

Kiitos siis jo etukäteen kaikille vaivautuneille!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x ( 1+3x)(1- 3x)

Olisiko noin? Omasta matikasta on 50 v.

Vierailija
2/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka on ikävä kyllä sellainen laji, että vain laskemalla oppii laskemaan. Joudut nyt kyllä tekemään sen työn ihan itse, et tule hullua hurskaammaksi toisten esittämistä ratkaisuista. 

Jos tarvitset tukea oppimiseen, niin abikurssille mars! https://www.paivola.fi/fi/course/7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Yhdessä tekemällä oppii.

Vierailija
4/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sun kanssa samaa mieltä! Oon huomannu oikeesti tehokkaaksi keinoksi tehä yhdessä muiden kanssa. Siinä missä ite ei osaa, voi pyytää apua toisilta, ja auttaa toisia sillon, ku he eivät osaa. Ja tässä kaikki vaan hyötyy.

Vierailija
5/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-kohta: ilmeisesti kuutiojuuri on logaritmin sisällä? Muuta siinä tapauksessa kuutiojuuri eksponentiksi ja käytä hyväksesi sääntöjä siitä, miten potensseja voi siirtää logaritmin ulkopuolelle tietyissä tapauksissa.

c-kohta: mieti, mikä on kuution lävistäjä. Sen avulla pystyt laskemaan kuution särmän pituuden ja siitä tilavuuden.

Vierailija
6/6 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten Vierailija tuosta abikurssivinkistä, vaikuttaa hyvältä! Olen pahoillani kun nämä vastaukset tulee miten sattuu, ei ole vielä oikein hallinnassa tämä.

JA kiitos avusta Cat tuohon binomi-tehtävään, noinhan se meneekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi