Äänestetäänkö tänään enemmän Niinistöä vastaan?
Tuli mieleen oman perheen tilanteesta. Vielä kuukausi sitten Niinistö olisi saanut ääneni täysin varmasti. Uskon että mieheni ääni menee/menisi Niinistölle samalla varmuudella.
Olisimme molemmat saattaneet "nukkua" varman vaalituloksen vuoksi.
Kun Niinistö asettui aktiivimallin puolelle, mieleni muuttui. Kävelin tänään äänestämään Haavistoa Niinistön sijaan. Mieheni ei todennäköisesti mene äänestämään. Minä halusin ehdottomasti antaa ääneni Niinistön vastaehdokkaalle vähän niinkuin protestina.
Olen töissä, mulla on hyvä palkka ja suht varma työ tällä hetkellä (tulevaisuutta en voi ennustaa). Hallituksen sekoilu on vaan keittänyt yli, aktiivimalli viimeinen pisara, koska mitään säästöä ei tule vaan kulut kasvavat ja kulutus vähenee.
Kommentit (10)
VÄhintään puolet äänestäjistä äänestää Niinistön puolesta. Moni Niinistön tai Haaviston äänestäjistä saattaa kylläkin äänestää Väyrystä vastaan.
Minä ainakin äänestin Niinistöä vastaan. Tosin en Haavistoa. Äänestämättä jättäminen on ääni Niinistölle näissä vaaleissa.
Alunperin itselläkin oli meininki äänestää Niinistöä, mutta niin keljuttaa valtaa pitävä eliitti, että äänestinkin ennakkoon Lauraa.
Haavistoa äänestin samoista syistä kuin sinäkin.
Siis Niinistöhän valitaan ilman muuta, mutta saisi tulla se toinen kierros.
Myös toisella kierroksella annan ääneni sille toiselle, ellei se ole Huhtasaari.
T. ap
Saulin valinta ylipäätään ei ole lainkaa varmaa. Toinen kierros tullee ja monta yllätystä tänään illalla (jollei meillä kopeloida ääniä Venäjän tyyliin). Toisella kierroksella äänestän Niinistöä vastaan, mutta jos vastaehdokas on Huhtasaari, niin sitten en käy äänestämässä ollenkaan.
3 piirretty tänään
Minä olisin myös aiemmin äänestänyt ehdottomasti Saulia, mutta aktiivimallin myötä mieleni muuttui ja annoin tänään ääneni Huhtasaarelle.
Mulla täysin sama tilanne kuin aloittajalla. Aktiivimallin alkekirjoittamisen takia vaihdoin kasin johonkin muuhun.
Meinasimme äänestää Niinistöä, mutta on mennyt niin ristiriitaiseksi, niin Paavo