Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun täällä näitä sijoittajaguruja on niin paljon

Vierailija
28.01.2018 |

niin jakakaa nyt edes joku vinkki meille muillekin. Mistä aloittaa?

Mulla menee rahastoihin reilu 300€ ja niitä hoitaa rahastonhoitaja, joka toivon mukaan tietää mitä tekee. Mutta laitan lisäksi säästöön ihan tilille 300-600€ kuussa, osan siitä voisin pistää vaikka osakkeisiin. Kiinnostaisi sellainen, että saisin osinkoja muutaman kerran vuodessa. Miten se tehdään, pitää sijoittaa pohjois-amerikkalaisiin yrityksiin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon teille jotka jaksatte opastaa! Ei ole selvästi oikotietä onneen tässäkään asiassa.

Vierailija
22/25 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Yritä pitää varat sellaisissa sijoitusinstrumenteissa, että voit järjestellä niitä uudestaan talouden eri tilanteiden (suhdanteiden) mukaan. ...

Niin siis ja ilman riskiä verotuksesta, ennen kuin nostat tuottoja pois. Sijoituskuori on tähän hyvä väline tai rahasto, jossa voit itse valita kohteet sen sisällä. Kolmas vaihtoehto on perustaa sijoittamista varten osakeyhtiö, jonka toimialana on sijoittaminen ja varallisuuden hallinta. Mutta tämä jälkimmäinen on kalliimpaa ja mikäli kyse ei ole riittävän isosta sijoitetusta pääomasta ja tai sisällä jotain muutakin liiketoimintaa se harvoin on taloudellisesti kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miksi kun ostan osakkeita vaikkapa kurssilla 9.80, niin ostokursdi onkin 10 kun käyn katsomassa....ja sitten on vielä erikseen euromääräinen kulu mikä on otettu.

Kumpikin (osto/myynti)hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan toisistaan riippumatta. Myyjät jättävät myytäväksi haluamallaan hinnalla ja vastaavasti ostajat osto-tarjouksia. Kun tarjoukset kohtaavat hinnan puolesta kaupat syntyvät pörssin tietojärjestelmässä. Kaupat toteutuvat siinä järjestyksessä kun ne on jätetty ja hinnat kohtasivat. Kulut ovat korvaus pörssille ja mahdolliselle välittäjälle, ilman heidän panostaa ei olisi kaupankäyntipaikkaa.

Kulut ymmärrän, mutta jos olen laittanut että olen valmis ostamaan hinnalla 9.80, niin eihän hankintahinta voi olla silloin 10....en ole halunnut ostaa sillä hinnalla. Ihmeellistä.

Ei tuollainen kauppa toteudu, ei voi pitää paikkaansa.

Kyllä vaan on noin ja useamman kerran on käynyt noin.

Ohis. En kyllä ymmärrä, että miten muuten kuin että siellä on sulla joku asetus, että tietyllä hintavälillä tarjous hyväksytään.

Vierailija
24/25 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miksi kun ostan osakkeita vaikkapa kurssilla 9.80, niin ostokursdi onkin 10 kun käyn katsomassa....ja sitten on vielä erikseen euromääräinen kulu mikä on otettu.

Kumpikin (osto/myynti)hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan toisistaan riippumatta. Myyjät jättävät myytäväksi haluamallaan hinnalla ja vastaavasti ostajat osto-tarjouksia. Kun tarjoukset kohtaavat hinnan puolesta kaupat syntyvät pörssin tietojärjestelmässä. Kaupat toteutuvat siinä järjestyksessä kun ne on jätetty ja hinnat kohtasivat. Kulut ovat korvaus pörssille ja mahdolliselle välittäjälle, ilman heidän panostaa ei olisi kaupankäyntipaikkaa.

Kulut ymmärrän, mutta jos olen laittanut että olen valmis ostamaan hinnalla 9.80, niin eihän hankintahinta voi olla silloin 10....en ole halunnut ostaa sillä hinnalla. Ihmeellistä.

Ei tuollainen kauppa toteudu, ei voi pitää paikkaansa.

Kyllä vaan on noin ja useamman kerran on käynyt noin.

Kävin katsomassa hinnastoa ja siellä oli jokin prosentuaalinen juttu joka otetaan toteutuneesta kaupasta. Oisko sellainen juttu sitten kyseessä.

Vierailija
25/25 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta elää koko pörssin aukioloajan ja kauppa toteutuu vain jos myyjä on valmis myymään sulle sillä  hinnalla jolla olet valmis ostamaan. Muuten sun pitää joko  korottaa ostohintaa ja unohtaa koko juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi