Möläyttelen aiemmista naisistani deiteilleni
Olin pitkässä parisuhteessa ensimmäisen seksikumppanini kanssa ja nyt tuon suhteen päättymisen jälkeen olen alkanut deittailemaan muita naisia. Ongelmana on kuitenkin se, että välillä möläyttelen exästäni tai aiemmin tapailemistani naisista näille nykyisille naisille. Esimerkiksi olin sängyssä yhden naisen kanssa ja tämä oli päälläni. Minulle tuli yhtäkkiä mieleen kuinka yhden pitkätukkaisen naisen kanssa vedin henkeeni hänen hiuksensa. Päätin sitten jakaa tämän tarinan naisen kanssa kesken seksin ilman, että ehdin ajattelemaan lainkaan mitä sanon.
Tämä oli onneksi pahin, mutta vähemmän pahoja juttuja on paljon enemmän. En ole tottunut siihen, että en voi puhua kaikesta kumppanini kanssa ja kun rentoudun, niin puhe alkaa tulemaan ja se tulee helposti ilman filtteriä.
Kommentit (10)
Viivästynyt Darwinpalkinto. Tulet kuolemaan sukupuuttoon liian hölönä. Oivoi.
Sitten sinun on vain kohdattava se oikea ihminen, joka hyväksyy sen, että sinullakin on menneisyys. Jos olet ollut vuosia samassa suhteessa, on täysin normaalia, että siitä jää muistoja, ja ne nousevat välillä puheisiin. Minua tuo sänkyjuttukin olisi varmaan vain naurattanut. Kannattaa kuitenkin miettiä, että missä kontekstissa ja kuinka usein puhut eksästäsi, koska jos puhut sillä tavoin, että vertaat naisten ulkonäköä tai käytöstä exääsi (esim. ihmettelet heidän jotain ruumiinmuotoaan, reaktiotaan tai tapaa toimia "kun exä teki aina näin"), niin naiselle tulee helposti käsitys, ettet ole vielä päässyt yli exästäsi, etkä siis ole valmis uuteen suhteeseen kun edellinen on vielä niin tuoreena mielessä. Pohdi myös itse itseksesi rehellisesti: haluaisitko exäsi takaisin? Oletko sujut eron kanssa? Haluatko kostaa hänelle tai näyttää, että olet päässyt yli? Oletteko vielä yhteyksissä, ja jos olette niin kuinka usein ja miksi? Onko suhteen päättymisestä kulunut vielä tarpeeksi aikaa? Kuuluuko vielä arjen tottumuksiisi, että esim. oletat hetkellisesti exäsi heräävän vierestäsi, tai mietit kaupassa mitä hän haluaisi?
Jotkut ei tykkää että menneitä ikinä mainitaankaan. Ehkä ei kannata tapailla sellaisia? Minusta menee vähän turhan pitkälle mustasukkaisuus ja usko omaan oikeuteen sanella toiselle, en sovi tuollaisten kanssa yhteen ollenkaan ja nextaisin.
Tai sitten vaan opettelet olemaan möläyttämättä, pitäisi ajan mittaan onnistua. Tästä taidosta on takuulla hyötyä muuallakin.
Omissa suhteissani en ole koskaan huomannut että tuollainen puhe olisi harmittanut kumpaakaan osapuolta. Ihan symmetrisesti sitä tapahtui. Ja miksei tapahtuisi, kyllä ne eksät on olleet tärkeitä vaikuttimia kaikkien elämässä ja ihan normaalia on puhua itselle tärkeistä asioista vapaasti.
Tietty jos koko ajan kaikissa tilanteissa puhut vaan eksästäsi niin kuka tahansa alkaa ihmetellä että miten sä nyt sitä niin paljon ajattelet. Tai jos joka tilanteeseen liittyy tarina jostain hoidosta, niin alkaa epäillä että ehkä on vaan yksi muitten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinun on vain kohdattava se oikea ihminen, joka hyväksyy sen, että sinullakin on menneisyys. Jos olet ollut vuosia samassa suhteessa, on täysin normaalia, että siitä jää muistoja, ja ne nousevat välillä puheisiin. Minua tuo sänkyjuttukin olisi varmaan vain naurattanut. Kannattaa kuitenkin miettiä, että missä kontekstissa ja kuinka usein puhut eksästäsi, koska jos puhut sillä tavoin, että vertaat naisten ulkonäköä tai käytöstä exääsi (esim. ihmettelet heidän jotain ruumiinmuotoaan, reaktiotaan tai tapaa toimia "kun exä teki aina näin"), niin naiselle tulee helposti käsitys, ettet ole vielä päässyt yli exästäsi, etkä siis ole valmis uuteen suhteeseen kun edellinen on vielä niin tuoreena mielessä. Pohdi myös itse itseksesi rehellisesti: haluaisitko exäsi takaisin? Oletko sujut eron kanssa? Haluatko kostaa hänelle tai näyttää, että olet päässyt yli? Oletteko vielä yhteyksissä, ja jos olette niin kuinka usein ja miksi? Onko suhteen päättymisestä kulunut vielä tarpeeksi aikaa? Kuuluuko vielä arjen tottumuksiisi, että esim. oletat hetkellisesti exäsi heräävän vierestäsi, tai mietit kaupassa mitä hän haluaisi?
En ole missään määrin kiinni enää exässäni. Olen ihastunut jo monta kertaa hänen jälkeensä, enkä todellakaan haluaisi hänen kanssaan yhteen. Hänellä on jo perhe toisen miehen kanssa. En ole myöskään vihainen hänelle paitsi ehkä hieman siitä kuinka vähän hän piittasi minun mielipiteistäni tietyssä vaiheessa suhdetta. Näin eron jälkeen sillä ei tosin ole enää mitään merkitystä, mutta vei kyllä arvostusta minun silmissäni. Silti meillä oli paljon mukavia hetkiä, enkä missään tapauksessa ole katkera. Eropäätös oli yhteinen ja hyvin perusteltu.
En onneksi ole vielä ulkonäköä mennyt vertailemaan exääni tai muihin naisiin. En vain ole tottunut siihen, että en voisi puhua jostain asioista. Etenkin kun ikää on alkanut tulemaan, enkä enää häpeä kertoa oikeastaan mitään, niin siksi ei tule sitäkään kautta mitään filtteriä päälle näihin juttuihin.
Erittäin urpo fantasia. Ikävä kyllä, sinulla ei ole ollut mitään pitkäaikaista seksikumppania, eikä tule olemaan edes yhtä kertahoitoa. Neitsytpojuna kuolet.
Kannattaa aina ensin ajatella mitä sanoo, ettei vahingossa tule sanoneeksi mitä ajattelee. Vanha viisaus.
up