Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimuksen irtisanominen vain muutaman kuukauden jälkeen?

Vierailija
26.01.2018 |

Oon asunut nykyisessä kämpässä syyskuun alusta asti. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva eli mitään sitoumuksia ei ole. Vuokranantaja sanoi kyllä silloin kun muutin että toivoisi minusta pitkäaikaista asukasta etten ihan heti muuttaisi pois.

Olen ollut opiskelija-asuntojonossa elokuusta asti, silloin minulle sanottiin että jonotusaika on vähintään vuosi. Nyt mulle on kuitenkin tarjottu asuntoa maaliskuun alusta, eli mulla olis nyt muutamia päiviä aikaa irtisanoa tämä kämppä jos tahdon sinne. Ko. kämppä on pienempi kuin tämä mutta myös lähes 200€ kuussa halvenpi, mikä on opiskelijalle -paljon-. Eli tottakai haluan sinne.

Olenko nyt tyhmä kun aloin miettimään vuokranantajan tunteita ja pelkäämään loukkaavani häntä? :D kyseessä sijoittaja eli en todellakaan ole ainoa vuokralainen, näillä on joku 5-6 sijoitusasuntoa joissa vuokralaisia joten luulisi ettei olisi eka kerta kun vuokralainen viihtyy vain hetken?

Oon varmaan liian kiltti, auttakaa :D

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaatuntoasi parantaaksesi voit ehkä auttaa vuokrantajaa löytämään uuden paremman vuokralaisen. Ehkä tuttavapiirissä on joku asiallinen tyyppi asuntoa etsimässä.

Valitettavasti minulla ei ole tuttavia täällä :(

Opiskelija joka ei tunne ketään asunnon tarvitsijaa. Just just. Kun itse olin opiskelemassa niin oppilaitoskin haki välillä jos joku voisi vaikka tilapäismajoittaa oppilaita siksi aikaa että löytävät asunnon.

Ei sitten tullut mieleen, ettei kaikkialla ole samanlainen asuntotilanne?

Hankala tilanne tuntuu ap:n paikkakunnallakin olevan, jos on joutunut syyskuussa ottamaan noin paljon kalliimman asunnon.

Vierailija
22/27 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 korjaa eli helmikuu meni jo, ja uuden vuokralaisen irtisanomisaika on maaliskuu joten hän tulee vasta huhtikuun alkuun.

Nyt on tammikuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vuokranantajallesi on jos irtisanot asunnon jo tänään ja anna hänen huomenna näyttää asuntoa katsojille. Hän voi silloin jo tänä viikonloppuna etsiä siihen uuden vuokralaisen. Jos irtisanot kk viimeinen päivä, hänelle tulee tyhjä maaliskuu. Nyt hänellä on muutama päivä aikaa löytää uusi asukas jos irtisanoo omansa heti ja muuttaa jo maaliskuussa.

Vierailija
24/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat  vain vuokranantajalle että olit ollut opiskelija-asuntojonossa, etkä vuoratessasi asunnon muistanut siitä poistua ja nyt sinulle tarjottiin 200 euroa halvempaa asuntoa. Ja että mielelläsi olisit asunut yhä siinä mutta 200 euroa on niin paljon opiskelijalle että pakko muuttaa pois. Vuokralordi kyllä ymmärtää tämän. ja jos asunto on hankala vuokrata niin voipi olla että tekee jopa vastatarjouksen.

Vierailija
25/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut nykyisessä kämpässä syyskuun alusta asti. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva eli mitään sitoumuksia ei ole. Vuokranantaja sanoi kyllä silloin kun muutin että toivoisi minusta pitkäaikaista asukasta etten ihan heti muuttaisi pois.

Olen ollut opiskelija-asuntojonossa elokuusta asti, silloin minulle sanottiin että jonotusaika on vähintään vuosi. Nyt mulle on kuitenkin tarjottu asuntoa maaliskuun alusta, eli mulla olis nyt muutamia päiviä aikaa irtisanoa tämä kämppä jos tahdon sinne. Ko. kämppä on pienempi kuin tämä mutta myös lähes 200€ kuussa halvenpi, mikä on opiskelijalle -paljon-. Eli tottakai haluan sinne.

Olenko nyt tyhmä kun aloin miettimään vuokranantajan tunteita ja pelkäämään loukkaavani häntä? :D kyseessä sijoittaja eli en todellakaan ole ainoa vuokralainen, näillä on joku 5-6 sijoitusasuntoa joissa vuokralaisia joten luulisi ettei olisi eka kerta kun vuokralainen viihtyy vain hetken?

Oon varmaan liian kiltti, auttakaa :D

Et tee mitään väärin. Tilanteesi on muuttunut merkittävästi, etkä voinut tietää sitä vuokratessasi. Sinulla köyhänä opiskelijana ei ole varaa sääliä jonkun kiinteistösijoittajan vaivannäköä. Ei muuta kuin hyväksyt opiskelija-asunnon ja irtisanot tuon nyt heti, kirjallisesti, niin että voidaan näyttää toteen että olet sen tehnyt ajoissa. Varmaan sekä sähköposti että perään kirje?

Jos tilanne olisi toisin päin, sijoittaja tuskin antaisi sinulle anteeksi 200 euroa siitä vuokrasta.

Olet tosiaan liian kiltti, eikä sinulla ole normaalia itsesuojeluvaistoa ja rajoja. En tiedä onko sinulla ollut hyvin kontrolloiva koti. Joka tapauksessa tuo on tärkeää sinun hahmottaa koska siitä voi olla vakavaa haittaa sinulle, jos et pidä puoliasi parisuhteessa, työssä, asuntokaupoissa. Tuolla lailla joudutaan ns. narsistin puolisoksi (sori en osaa sanoa paremmin, siis miestyyppi joka käyttää toisen kiltteyttä hyväksi, kontrolloi, manipuloi, rajoittaa, vaatii ja haukkuu, ja erossa jättää puille paljaille)

Vierailija
26/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun ilmoitusta nopeasti vuokranantajalle jos muutto on päättämäsi ratkaisu ja hän sitten etsii asuntoon uuden vuokralaisen. Hänellä kuukausi aikaa löytää uusi vuokralainen ja sellainen löytyy kyllä jos ei asunto ihan pommi. 

Ja miksi pommista pitäisikään maksaa 200 enemmän? Ja pommeissa ei pidä asua yhtään enempää kuin pakko, koska siinä menee terveys.

Vierailija
27/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, minuakin nolottaisi muuttaa heti pois. Samoin kun nolotti lopettaa eräs työ parin kuukauden jälkeen, kun eräs perehdyttäjä oli valitellut tiheää vaihtuvuutta ja toivoi, että minä pysyisin kauemmin. Sitten lähdin edellistäkin työntekijää nopeammin.. joskus täytyy silti vain asettaa oma hyvinvointi/talous/tms etusijalle, eikä liikaa miettiä muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän