Miksi naiset haluavat treenata reisiä?
Vaikka olenkin ehdottomasti sitä mieltä, että on hienoa kun nykyään urheilu ja kaiken maailman fitness on in ja ihmiset liikkuvat, mutta en silti ymmärrä miksi jotkut naiset haluavat itelleen paksut ja lihaksikkaat reidet.
Olen siis itsekin nainen ja ainakin itse omaan monien muiden naisten tapaan etureisidominanssin ja monet liikkeet ottavat reiteen ja lihas kehittyy herkästi. En voisi kuvitellakkaan tekeväni puhtaasti reisilihasliikettä. En vain jostain syystä näe ”tykkireisiä” kauniina.
Mitä muut mieltä?
Kommentit (37)
No ei todellakaan kehity herkästi. Saaa kiloa saa kevyesti pitää painona ja tuskin näkyy, että on punttia heilutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin ehdottomasti sitä mieltä, että on hienoa kun nykyään urheilu ja kaiken maailman fitness on in ja ihmiset liikkuvat, mutta en silti ymmärrä miksi jotkut naiset haluavat itelleen paksut ja lihaksikkaat reidet.
Olen siis itsekin nainen ja ainakin itse omaan monien muiden naisten tapaan etureisidominanssin ja monet liikkeet ottavat reiteen ja lihas kehittyy herkästi. En voisi kuvitellakkaan tekeväni puhtaasti reisilihasliikettä. En vain jostain syystä näe ”tykkireisiä” kauniina.
Mitä muut mieltä?
Se etureisidominanssi on rumaa. Ja yleistä. Mulla on hoikat jalat, epäviehättävät nekin, mutta yritän nimenomaan keskittyä jalkatreenissä takareisiin.
Mut joo, vastauksena kysymykseen niin paksut jalat eivät ole kauniit. Nykyisin nuoret tytöt näyttää salilla lähinnä kuulantyöntäjiltä.
No miks joku haluaa esim treenata keskikropastaan ns pökkelön, kadottaen vyötärön??
Siks koska kannattaa hankkia lihasta jos pystyy... Siin tulee paljon energisemmäks.. Itelläni on ainaki ollu sillee et joskus treenasin iha hirveesti sit alko kehittyy just reidet iha hirveesti ja myös rasvaa oli reisissä ja sit moni kommentoi et huhhuh :D... Moni luuli et mul on oikeesti paksut jalat.. :D Mut sit mä poltin rasvat siitä lihasten päältä ja kaikki oli ihan et "O___o" Et uskomaton vartalotyyppi ja kaikki vihelteli kaduilla koko ajan. :D
Ei se oo tyhmän näköstä mun mielestä jos treenaa jalkoja, jos treenaa myös muuta kroppaa. Esim mun mielestä on parempi olla vähän alavartalopainotteinen ku et on hirveen iso selkä ja kädet ja tikkujalat. :D Mut noi on ihan mielipide-asioita.
Miks monet naiset haluu treenaa hartioita, sitä ihmettelisin ennemminkin.. Mut tää onkin mun maku..
Jep, ihan järkyttävää. Itse kun oikein kovasti kävin salilla ja harrastin lenkkeilyä, reiteni kasvoivat, joten jouduin himmaamaan. Ällöttää, jos naisella isot lihakset.
Naiset treenaa reisiä voidakseen rutistaa sinut kuin pähkinänsärkijä. Ruipelo poloinen on nöyrää poikaa amazonin reisien rutistuksessa.
Tämä on minun teoriani.
Heh, minä treenaan juuri siksi, että ne reidet pienentyisivät. ;) Tosin en käy salilla, treenaan kotona. Kerran jo näin laihdutin ja sain elämäni pienimmät reidet (ei kuitenkaan mitkään anorektikon reidet), mutta sitten tein vääriä valintoja ja lihosin kaiken takaisin ekstrojen kera. Nyt aloitan alusta, paljon treeniä niin kyllä nuo treenit tuosta taas kutistuvat ja farkut taas mahtuu jalkaan viim. vuoden päästä! :)
Tosiaan, on suuri ongelma naisten salilla käynnissä se, että yhtäkkiä, ihan vahingossa kehittyy ylisuuret lihakset.
Muilla on erilainen kauneuskäsitys tai eivät treenaa ollenkaan ulkonäöllisistä syistä?
Itsellä taas perässä ei tapahdu mitään muutosta, mutta kyllä housut alkaa etureisistä kinnaamaan, vaikka en niitä varsinaisesti edes treenaa.. ap
Naisten tikkujalat on aivan hirveät.
treenaaja kirjoitti:
Heh, minä treenaan juuri siksi, että ne reidet pienentyisivät. ;) Tosin en käy salilla, treenaan kotona. Kerran jo näin laihdutin ja sain elämäni pienimmät reidet (ei kuitenkaan mitkään anorektikon reidet), mutta sitten tein vääriä valintoja ja lihosin kaiken takaisin ekstrojen kera. Nyt aloitan alusta, paljon treeniä niin kyllä nuo treenit tuosta taas kutistuvat ja farkut taas mahtuu jalkaan viim. vuoden päästä! :)
Siis piti kirjoittaa, että kyllä nuo reidet tuosta taas kutistuvat eikä treenit :D
Katsokaapa toisesta ketjusta Dorothea Wiererin reisiä. Kannattaa treenata.
Esim multa vois moni kysyä et "miks sä treenaat reisiä", vaikka paremminkin se kysymys ois että miks sulla on rasvaprosentti korkee :D Koska mulla ainaki on rasvaa se "isous" Harva hoikka tosiasiassa on niin isokokonen,, että on hoikkana tai normaalipainosena silmiinpistävää joku kohta... Ja ite en just aina treenaa ulkonäkösyistä....
Vahvat jalat ja vahvat syvät vatsalihakset säästävät selkää vielä vanhuudessakin kun pitää huolen oikeista työasennoista.
Suorituskyky kiinnostaa enemmän kuin ulkonäkö.
Suurimmalla osalla niistä naisista, joihin olet huomiosi kiinnittänyt tässä asiassa, varmaan on alun alkaenkin sellainen kroppa että jalat ovat paksut. Mulla oli paksut jalat ollessani 10kg hoikempi kuin nykyään, ihan sama miten treenaan niin ne on paksut. Joten miksi yrittäisin väen vängällä hankkia pienet reidet kun ei tule onnistumaan kuin ehkä vaarallisella alipainolla? Mieluummin sitten vahvat lihakset kuitenkin kuin heikot ja silti paksut reidet.
Vierailija kirjoitti:
Muilla on erilainen kauneuskäsitys tai eivät treenaa ollenkaan ulkonäöllisistä syistä?
80-90 -lukujen solakka aerobicvartalo on tavoittelemisen arvoinen, ei ylitreenatut ruumiinosat.
Täytyy sanoa, että olen mielessäni ihmetellyt tätä usein..Jos olisin itse paksujalka/läskiperse, harrastaisin pelkkää ryhmäliikuntaa (vaikka pumppia tai kahvakuulaa) ja lenkkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tämäkin totta! En vain näe niitä viehättävänä, tulee jotenkin raskastekoinen vaikutelma. Tuskin isoista ja lihaksikkaista reisistä tosin tuskin määräänsä enempää mitään erityisiä terveyshyötyjä saa. Ottaen siis huomioon, että liikun kyllä ja kehitän lihaskuntoa. Ap
Ja piti tosiaan vielä sanoa, että äärimmäisen usein naisia näkee niissä polvenojentapenkeissä.