Miten voi kunnallisella suuhygienisti käynti maksaa näin paljon!
1 tunnin aika ja lasku oli 65,20€,
tuohan on aivan järjettömän paljon kun kyse on kuitenkin kunnan palvelusta ja onhan tuonnekin pakko mennä jos haluaa pitää hampaat kunnossa,
ja työssä käyvänä joudun ihan itse maksamaan koko summan.
Kommentit (21)
Itse maksoin yksityisellä saman verran, kun kävin suuhygienistillä tunnin hammaskivenpoistossa. :o
Vierailija kirjoitti:
tuohan on aivan järjettömän paljon kun kyse on kuitenkin kunnan palvelusta ja onhan tuonnekin pakko mennä jos haluaa pitää hampaat kunnossa,
ja työssä käyvänä joudun ihan itse maksamaan koko summan.
Älä kitise turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja työssä käyvänä joudun ihan itse maksamaan koko summan.Älä kitise turhasta.
Pitääkö kaikki hyväksyä?,
milloin tuo lasku olisi sopivan suuri että saisi kitistä?
Minä puhdistan itse, pulloharjan näkösellä vehkeellä kun välit on tärkeimmät. Hammaslääkäri totesi ettei ole huonosti hoidettu. Ei reikiä, kulumaa vain vähän. Hoidelkaa itse suunne, nähkää vähän vaivaa niin säästyy ryöstörahat.
Pitäähän tuon hinnan olla korkea että kaikenmaailman turistit saavat ilmaiseksi sen
Mun puolen tunnin lasku oli 54,50e. Jyväskylässä. Miehellä sama aika ja paikka, lasku 42,50. Ja molemmilta poistettiin hammaskiveä eikä mitään muuta.
Ihme hinnoittelua.
Noin halvasta viittivät kitistä, maksoin 90e/45min yksityisellä.
Minulla oli oma vastuu kelan jälkeen 60€. Suuhygienisti puhdisti tarkasti hampaat ja teki fluorauksen. Soodaputsin kanssa lasku olisi ollut isompi.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolen tunnin lasku oli 54,50e. Jyväskylässä. Miehellä sama aika ja paikka, lasku 42,50. Ja molemmilta poistettiin hammaskiveä eikä mitään muuta.
Ihme hinnoittelua.
Tekikö molemmille poiston hygienisti? Olen huomannut, että jos hammaslääkäri poistaa kiven, niin taksa on paljon korkeampi. Kysyin kerran syytä, niin kuulemaan ”nelinkäsityöskentely” maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme hinnoittelua.Tekikö molemmille poiston hygienisti? Olen huomannut, että jos hammaslääkäri poistaa kiven, niin taksa on paljon korkeampi. Kysyin kerran syytä, niin kuulemaan ”nelinkäsityöskentely” maksaa enemmän.
Sama mirkku. Yksin oli huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan julkista palvelua, joka maksaa melkein saman kuin yksityinen, ja johon joutuu odottamaan puolesta vuodesta vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan julkista palvelua, joka maksaa melkein saman kuin yksityinen, ja johon joutuu odottamaan puolesta vuodesta vuoteen?
Eli tehdään kaikesta hoidosta huonoa ja kallista, sitten voidaan luopua kunnan palvelusta ja yksityiset porskuttaa. Mahtaakohan olla pikkasen taktikoitua laittaa yhteiskunta niin alas ajetuksi että yksityinen kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme hinnoittelua.
Lasku menee sen perusteella, mitä koodia on käytetty kirjatessa. Voi olla, että miehelläsi ja sinulla on käytetty eri koodeja – sinulla on voinut olla (pitkäkestoisen) parodontologisen hoidon koodi ja miehelläsi ehkäisevän suun terveydenhoidon koodi :)
Koodi määräytyy esimerkiksi käytetyn ajan ja tehtyjen toimenpiteiden mukaan. Onko annettu terveysneuvontaa, laitettu fluorilakkaa...
Ainiin, myös käyntimaksu sisältyy hintaan
T: 16
Mulla kans oli tarkastus, about 20min, n.45e. Tarvitsin purentakiskot, 230e. Siis kunnallisella. Wtf?
Ihmettelen näitä aikoja ja hintoja. Muutin Helsinkiin ja soitin itselleni ajan. En ollut ajan ja paikan suhteen nirso, joten sain ajan viikon päähän suuhygienistille ja seuraavalle viikolle hammaslääkäriin. Kolmisenkymppiä hammaskivien putsaus ja kuutisenymppiä hammaslääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän tuon hinnan olla korkea että kaikenmaailman turistit saavat ilmaiseksi sen
Tähänkin asiaan voidaan saada muutos aikaan ja kohtuulliset hinnat suomalaisille. Miettikää ennen vaaleja, kenelle haluatte äänenne antaa!
Just kävin kans. 20min ja hinta 33.50. Eikä edes ollut hammaskiveä kuin parissa alahampaassa. Tyyristä on.
Minä siirryin yksityiselle, kun hammaslääkärin tarkastuskäynti tuli halvemmaksi eikä tarvinut jomottaa aikaa puolta vuotta.