Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takana 53-tuntinen työviikko

Vierailija
26.01.2018 |

Saan kyllä asianmukaisen korvauksen mutta olisi kiva jos voisi tehdä 40-tuntista viikkoa ja joku työtön pääsisi tekemään osa-aikaiseksi sen pari päivää viikossa. Kolme vuotta jo takana tätä myllyä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut riittää väsyttää ihan se 40h viikossa. Siinä jaksaa just vielä askareet hoitaa kotona.

Vierailija
22/25 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätykseni 132h viikossa raskaassa ruumiillisessa hommassa, tauoilla nukahdin heti, kaveri herätti kun piti jatkaa.

Melkein kolmekymmentä vuotta yli 100 tuntisia työviikkoja yli puolet vuodesta, alle 50 tuntisia erittäin harvoin. Lasten koulujen juhliin en ehtinyt kertaakaan, en aina omille syntymäpäivillenikään jos en pitänyt niitä töissä. Ei tosin ole oikein muita kavereitakaan kun työkaverit, ei ole ollut aikaa pitää yhteyttä.

Vähemmälläkin olisin varmasti pärjännyt, tosin verottaja nappasi melkein puolet palkasta. Nautin yleensä työstäni, kuka tätä jaksaisi muuten. 

Joku kuukausi sitten alkoi väsyttää, lääkäritkään eivät löytäneet muuta syytä kuin ikäni . Pääsin onneksi lomautetuksi, myönsivät että olen ansainnut sen, kuukausi vielä vapaata. Olen päättänyt että 60h viikossa saa riittää, pari tonnia tulee itsemaksettua eläkettäkin kuukaudessa, kohta vähän enemmän joten voi tienata töistä vähän vähemmän,  katsotaan onnistuuko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk

Ennätykseni 132h viikossa raskaassa ruumiillisessa hommassa, tauoilla nukahdin heti, kaveri herätti kun piti jatkaa.

Melkein kolmekymmentä vuotta yli 60 tuntisia (täytyi tarkistaa) työviikkoja yli puolet vuodesta, alle 50 tuntisia erittäin harvoin. Lasten koulujen juhliin en ehtinyt kertaakaan, en aina omille syntymäpäivillenikään jos en pitänyt niitä töissä. Ei tosin ole oikein muita kavereitakaan kun työkaverit, ei ole ollut aikaa pitää yhteyttä.

Vähemmälläkin olisin varmasti pärjännyt, tosin verottaja nappasi melkein puolet palkasta. Nautin yleensä työstäni, kuka tätä jaksaisi muuten. 

Joku kuukausi sitten alkoi väsyttää, lääkäritkään eivät löytäneet muuta syytä kuin ikäni . Pääsin onneksi lomautetuksi, myönsivät että olen ansainnut sen, kuukausi vielä vapaata. Olen päättänyt että 60h viikossa saa riittää, pari tonnia tulee itsemaksettua eläkettäkin kuukaudessa, kohta vähän enemmän joten voi tienata töistä vähän vähemmän,  katsotaan onnistuuko.

Vierailija
24/25 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle sentään MAKSETAAN noista ylitöistä. Harvinaista herkkua nykypäivänä ainakaan asiantuntijatyössä tai ylemmillä toimihenkilöillä.

Vierailija
25/25 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi-voi. Ei heru sympatiaa tuolla tuntimäärällä.

Minun mieheni teki pari vuosikymmentä ”puolipäivätöitä” eli n. 12 h/päivä, usein enemmänkin, keskeytti lomiaan ja lenteli ympäri maapalloa, iso johtaja kun oli isossa kansainvälisessä yrityksessä. Teki komean uran ja osasi sijoittaa kovat tulonsa ja hallitsi verkostoitumisen.

Mutta niinpä hän saattoi sanoa reilusti alle kuusikymppisenä goodbye yritykselle ja tekee nykyään töitä sen verran kuin huvittaa ja lopun aikaa vietämme matkustellen ja lomaillen. Nyt nautimme täysin rinnoin elämästä ja otamme takaisin kaiken ajan, joka mennävuosina kului työnantajalle.