ENSIKOT VKO 29
Huomenta enskaset. Nopee vaan: klo 5 taisi mennä vesi, tosin vain tihkutellen ja siitä asti supistellut heti 5 min. välein. Joten lähdemme ainakin näyttäytymään, josko tuo sitten lapsivettä olisi.. Hui..
Palataan...
Fiiu 40+4
Kommentit (16)
iik, ihanaa! voi vitsi, nyt jännää fiiun puolesta! pian (toivottavasti!) saatte pienen kainaloon... innolla täällä odotellaan sitten, että millainen pakkaus sieltä tulee.
pariisitar, aiotko aloittaa äitiysloman jo 50 päivää ennen LA:a? potilaiden nostelu ei varmaan oo hyväksi enää lopussa, puhumattakaan siitä ettet varmaan jaksais... onko teidän uusi koti espoossa? mekin haaveillaan, että jos vuoden päästä muutettais. sitä ennen ei voida myydä tätä, kun vuosi sitten aloitettiin se velallisen elämä, ja tämä ei kuitenkaan ole kuin kaksio. tosin ihana sellainen ja ihanalla paikalla! mutta varmaan tulee tarvetta lisätilalle jo sitte... tai viimeistään joskus, kun kakkosta aletaan odottaa (mikä toivottavasti joskus tapahtuu).
sadeorkidean kertomus sokerirasituksesta kuulosti kyllä kamalalta... toivottavasti en itse sinne joudu! kerrohan tuloksia, kun saat ne.
ja minua täällä on alkanut väsyttää uudestaan. töitä on vielä 5 viikkoa jäljellä, johon mahtuu kolme kuuden päivän putkea ja vähän jännittää, miten jaksan ne... päivä kerrallaan kai. vaikka töistä pidänkin, alan olemaan jo ihan lomavalmis.
miten kaikkien viikot on alkaneet?
korka 29+2
Korka: Kyllä kaksioonkin hvyin mahtuu, jos on fiksu pohja! Siis ei teillä varmasti ole kiirusta myymisessä (sitä paitsi nyt ei kande myydä, kun kauppa käy huonosti), vuoden pärjäätte hienosti nykyisessä, kun sijaintikin vielä passeli:) Meillä ongelma oli kantakaupungin vanha talo, aivan pikkuruinen hissi, minimaallinen parveke (ei mahdu vaunut) sekä pohja, joka ei takaa toiselle levollista unta, jos Tontulla on koliikkia tms yöheräilyjä/itkuisuutta. Uusi kotimme ei ole ihan espoossa, mutta ihan vieressa kyllä, en viitti kso pikkukunnan nimeä tässä paljastaa kuitenkaan..etten olisi ihan niin helposti tunnistettavissa:) Missä päin te asustelette?
Äippäloman suhteen ajattelin seuraavaa: aloitan 30päivää ennen, koska meitin alalla saikkua saa helposti ja verenpaineiden (pre-eklampsia riski) ja fyysisen työn takia (lisäksi vielä potilaat voivat olla aggressiivisia) en usko, että voin olla töissä loppuun saakka kuitenkaan. Itsekkäästi siis ajateltuna en halua aloittaa äippälomaa niin aikaisin, koska se on kaikki pois Tontun kanssa vietetystä ajasta. Ja asuntovelallisena en voi olla kotona kovinkaan kauaa:( Selvitellään juuri voisiko toinen isoäideistä jäädä hoitamaan Tonttua äippälomani jälkeen, itse moista ihanaa ajatusta ehdotti:) Miten te muut, koska aloitatte / aloititte äippäloman? Entä kauan teillä on suunnitelmissa olla kotosalla? Tuntuu niin kurjalta, kun ei taloudellisesti ole mahdollista olla kovinkaan kauaan, vaikka kuinka haluaisi:(
Jaksuja Korka viimosiin työviikkoihin, ne menee lopulta äkkiä! Tuo vuorotyö on vain tietty muutenkin niin kuluttavaa- ja pitkiä työputkia taitaa olla Siullakin:( Omien voimien mukaan sitten.
nyt kahville kaivopuistoon ystin kanssa, kivaa:)
vilkutuksin,
pariisitar&tonttunen (taas) rv 16+5
ps. voi kun Fiiusta kuuluisi pian, vaikka aikaahan Nyytin hakumatkalla voi toki vierähtää..
Noi sukujuhlat oli mulle ensimmäiset; kyseessä oli siis avokin suvun sukujuhlat ja niitä järjestetään 4 vuoden välein. Viimejuhlien aikaan oltiin vasta aivan aivan alussa tämän suhteen kanssa ja asuttiin vieläpä eri paikkakunnilla :p
Ne juhlat oli aika tyypilliset suvun kokoontumiset eli alussa oli puheita, virsiä, kerrottiin suvun vanhin ja sytytettiin kynttilöitä edesmenneiden kunniaksi. Sitten ruokailtiin, kahviteltiin ja seurusteltiin; avokki esitteli minua ympäri pitäjää :p Kumma kyllä niin ei minua yhtään jännittänyt. "Virallisten" osuuksien jälkeen porukka alkoi juomaan kuka mitäkin.
Illaksi oli tilattu linja-auto viemään porukkaa rantapaviljongille missä esiintyi Suvi Teräsniska. Me avokin kans mentiin omalla autolla koska en kuitenkaan olisi voinut "keittoa" ottaa; sai sit samalla mahdollisuuden lähteä aikaisemmin pois jos ei olisi viihtynyt.
Meinasinkin useamman kerran lähteä mutta mies oli sen verran kovasti humaltunut etten olis kuitenkaan voinut nukkua niin jäin sitten vähän katteleen sen perään :p
Alkuilta meni ihan hyvin ja käytiin parit tanssitkin tanssimassa. Mies esitteli minua kavereilleen joita ei ollut nähnyt pitkään aikaan (välillä siis jäin seinäruusuksi :/ ). Iltaa myöten mies kuitenkin alkoi sit oleen jo aikamoisessa tuiskeessa että tunsin jopa myötähäpeää :~(
Käytiin välillä autolla istumassa (miehellä oli siellä omia juomia) ja sama kina oli aina: "oleks vihainen jostain?". Enhän minä vihanen mistään ollut; olin vain vähän tylsistynyt, harmistunut ja hävetti mutta mitä sitä humalaiselle tollasia kertomaan kun menisi sitten vain tilanne pahemmaksi. Yritin sitten hokea etten ollut vihainen niin mies sitten aloitti uuden virren: "anna sitten pusu". YÖK, sanon minä. Ei paljoa kiinosta mitään pusuja antaa ku toinen haisee oluelle, siiderille ja lonkerolle. Eli se autossa istuminen oli sitten sellasta ärjymistä ja tönimistä ku toinen tuli iholle :/ , välillä teki mieli saman tien kaasuttaa menemään.
Mies kävi myös kuvaamassa Suvi Teräsniskaa; suoraan toinen naaman edestä; siis oikeasti se oli ihan metrin päässä toisesta :( ja monta kuvaa otti. Moitinkin että tollalailla piti mennä kiusaamaan; se nimittäin näytti aika pahalta, jopa Suvin naaman perusteella...
Kaikesta huolimatta ilta oli ihan ok ja vähän olin siihen varautunutkin että mies on humalassa kuin käki, meinaan vain että kumpikin otetaan viinaksia todella harvoin; ehkä kerran vuodessa jos niinkään usein.
Pois lähdimme joskus 2 aikaan. Olimme anopin luona yötä. Miehen veljen pojat (2v kummipoika ja toinen on jotain 4v.) nukkuivat mummonsa kanssa olohuoneen lattialla, minä nukuin vintin lattialla, mies vessan lattialla :p ja koirat jossain.
Aamuyöllä heräsin siihen kun kummipoikani heräsi unissaan itkemään ja vähän teki mieli mennä ottamaan poika syliin <3 Mummonsa sai kuitenkin pojan nukkumaan. Sitten joskus 6 aikaan meidän koira tuli ylös ja herätti minut tökkäämällä märän kuononsa minun naamalle, otin sen sitten patjalle viereen nukkumaan. Ilmeisesti koira koki "velvollisuudekseen" käydä aina välillä alhaalla tarkistamassa tilanteen kun siellä niin monesti ravasi; joka kerta kun se tuli takas ylös ja minun viereen niin se tökkäs kuonolla minua naamaan. 8 aikaan sitten luovutin ja nousin ylös ja menin alakertaan poikien seuraan. Pojat söi aamupalan, sitten leikimme ja kisusimme pari tuntia jonka jälkeen pojat ja mummo menivät ulos. Itse nousin yläkertaan ja yritin ottaa nokoset mutta jäivät vain puoleen tuntiin kun mies könysi ylös ja samalla herätti minut. Eipä hän kuitenkaan kauaa siellä viihtynyt kun tuli huono olo :p En kuitenkaan enää saanut uudestaan unta.
Anoppi teki minun lemppariruokaa <3 lasagnea. Niin ja olihan hän sukujuhlien jälkeen paistanut mulle kalaakin <3 Söimme ruuan ja taas leikittiin poikien kans.
Iltapäivällä sitten lähdettiin miehen ja koiran kans kämpille. Alkuillasta oli pakko ottaa parin tunnin päikkärit; valitettavasti siinä meni vain jotenkin entistä enemmän pöppyrään... Myöhäisillasta katoimme miehen kans hänen lempparielokuvaa ja oltiin niin söpöjä <3 miehellä oli vähän paha mieli ja huono omatunto; tein nimittäin päivällä selväksi että tuli vähän vedettyä överiksi eilisiltana.
Eipä tuohon taida olla enään mitään lisättävää... Niin eikä muuten kerrottu siellä sukujuhlissa kenellekään ilouutisista. Haluan ensin siihen ultraan ja varmistaa että kaikki on niin kuin pitää!
Tänään nukuttiin miehen kans pitkään :)
Iltapäivällä käytiin ravintolassa syömässä =) Oli aivan taivaallista ruokaa <3 varsinkin kun ei tarvinut itse kokata!
Danja, rv 7+0
Voi että ku on jännää Fiiun puolesta, tais se olla menoa ku ei oo mitään kuulunut ?
korka, me asutaan kanssa kaksiossa ja aiotaan vuosi tässä mahtua ! Tilaa ei ole paljoa, mutta meillä on asumisetu-kämppä, niin rahaa ei mene vuokraan käytännössä ollenkaan ! Laskeskeltiin et tehdään jo vuodessa ihan hirmuinen säästö.
Danjan juhlat on kuulostanut oikeen mukavalta, miehuuden humaluustilaa lukuunottamatta ;)
Neuvolakuulumisia:
Sain sokerirasituksen tulokset, kaksi arvoa oli jotain 4 ja se viimeinen kahden tunnin arvo oli 3, kuulemma tosi alhainen, mutta ei sitten neukkutäti tarttunut aiheeseen sen kummemmin ?
Nyt viikolla 27+0 painoarvio oli 1kg, kuulemma ihan normaali ? Veitikka nukkui ekaa kertaa ultrassa, mutta sukupuolta näki sen verran että toinen tyttö- lausunto tuli :) 4D:ssä povattiin tyttöä myös, luulis että nyt jo uskaltaa vähän ostaa vaaleenpunaista ;)
Painoa oli tullu runsaat 880 g / viikko ! Hui... mutta juurihan teille tilitin kuin oon tällänen herkkupeppu. Eli painoa tullut nyt kokonaan yhteensä 7kg ;/ Vois jo lopettaa tän painosta pillittämisen, sitä tulee kuitenkin !!
Aivan sikana rupes jännittään ja pelottamaankin... Olen kuullut että neuvolassa syyllistetään ylipainosta ja ei saisi syödä sitä tätä ja tuota vaan pitäisi enenmmän sitä tätä ja tuota.
Mulla on pituutta vaivaiset 162,5cm ja painoa vähän reilusti eli 80kg, tosin olen ruumiinrakenteeltani vankanpuoleinen mutta siltikin painossa on 10kg liikaa. Olen puoli vuotta ennen raskautumistani pudottanut (lue, yrittänyt pudottaa) painoa. Silloin lähtöpaino oli 82,4kg josta sain pudotettua 5% eli noin 4,4kg. Viimeinen painotulos ennen plussausta oli 78kg josta olin innoissani että kuitenkin putoaa vaikkakin totaalisen hitaasti. Mutta sitten kävikin niin että menkat eivät tulleetkaan; turvotti kyllä ja painoa pamahti 1,5vk:ssa +1kg. Nyt ollaan jo 80kg:ssä vaikka en syö ns. liikaa ja karkkipäiväkin on max. kerran viikossa.
Ensimmäinen neuvolakäynti olisi siis ylihuomenna ja jännittää/pelottaa niin pirkuleesti tän painojutun takia. Olen muutenkin herkkä tämän painon takia koska se ei ole koskaan pudonnut kunnolla vaikka kuinka yrittäisin :(
Hyvä puoli tässä neuvolakäynnissä on se että se neuvolatäti on sama henkilö jonka luona kävin 1,5v sitten juttelemassa painonpudotuksesta tai paremminkin siitä ettei paino millään putoa. Joten jos tää täti alkaa painostani jotain valittaan niin muistutan häntä siitä että yritetty on!
Danja, rv 7+1
Heippa typyt! Pikainen ilmoitus, että meille syntyi ihana pieni poika maanantai-illalla 14.7. klo 20.57. Painoa 3456g, pituutta 51 cm, pipo 34. Syö hyvin ja osaa olla suloinen!! Synnytys oli vähän pitkällinen, mutta palataan siihen myöhemmin, kaikki nyt kuitenkin hyvin. Vielä ollaan sairaalassa.
T. Fiiu-äiti ja poika
oikein paljon onnea, fiiu! voi että, pieni tyttö! hienoa, että kaikki on nyt hyvin. toivottavasti ette joudu kauaa siellä olemaan enää... ja kerrohan sitten lisää, kaikki varmasti palavat innosta kuulla :)
sadeorkidean sokerirasitustestistäkään ei ilmeisesti ilmennyt mitään, hyvä niin! ja tekin aiotte asua kaksiossa ekan vuoden... niin mekin ajateltiin, että ei tässä mitään kiirettä muuton kanssa ole, mutta ei tästä nyt ihan loppuelämän asunnoksi ole (tosin sehän oli selvää ostaessakin, silloin vauvakuume ei vaan ollut niin paha, ettei ajateltu perheenlisäyksen olevan ihan näin lähellä).
pariisitar oli myös samaa mieltä kaksioon mahtumisesta. niin ja me asutaan helsingissä. mulla on suunnitelmissa olla kotona ens vuosi ja opiskella vähän sen mukaan mitä pystyn ja ehdin. seuraavana vuonna ois tarkoitus ois tarkoitus olla yliopistolla aktiivsemminkin ja anoppi on tarjoutunut hoitajaksi :)
danjalla puolestaan oli melkoiset sukujuhlat! ja neuvola alkaa jännittää... milloinkas se eka käynti onkaan? ja varmaan sun kannattaa puhua tuosta painoasiasta sen terkkarin kanssa. ei siksi, että se ois jotenkin huolestuttavaa, vaan että saisit itselle mielenrauhan. toivottavasti se terkkari on kiva ja ymmärtää! ei kaikkien aineenvaihdunta tosiaankaan toimi samalla tavalla tai nopeudella...
sadeorkideakin pohti painoasiaa, ei ole helppoa tämä naisen elämä nykyään :( vaikeahan se on suhtautua muuttuvaan ulkonäköön ja nousevaan painoon. pitäis vaan yrittää toistaa itselleen, että kunhan vauvalla ois kaikki hyvin!
meillä oli tänään neuvola. verenpaine oli 104/60 ja veriryhmätestissä ei vasta-aineita näkynyt. painoa on tullut yhteensä 4kg ja sf oli24. eli ollaan käyrän alapuolella, tosin koko ajan suunta on sama ja ylöspäin. mutta terkkari laittoi lähetettä äippäpolille, että tarkisteltais sikiön kokoa. ilmeisesti painoa ja mittaa ois pitänyt tulla enemmän. mutta sitä se toisti, että kuitenkin tulee koko ajan eli lapsi kasvaa. ja että se lähete voi palata sille takas ja muuttua konsultaatioksi (eli äpkl:lla ei nähtäis tarvetta jatkotutkimuksiin). itse kyllä nyt haluaisin sinne, että sais tietää tosiaan sitä kokoa. ettei liian pikkanen ole.
mutta se tästä vuodatuksesta. hyvää loppuviikkoa kaikille!
korka 29+5
*korka*: fiiu sai pojan, ei tyttöä kuten kirjoitit :p
*fiiu*: Erittäin erittäin paljon onnea pikkuprinssin syntymän johdosta :D
*ON*: Mulla oli siis äsken ensimmäinen neuvolakäynti ja hoitaja teki ultrauksen vatsan päältä. Mitään hän ei löytänyt/nähnyt... Sanoi kyllä ettei vielä kannata huolestua koska on niin aikaista mutta huolestuin kuitenkin... Lisäksi tuli vielä inhottavan paha mielikin... :~( Nyt sit ihan yssikseen täällä kotosalla murehdin kun mies lähti aamulla kalaan.
Ultraus tehtiin näin aikaisin koska tää henkilö on huomenna jäämässä kesälomalle.
Danja, rv 7+3
Jäi vielä Korkalle kommentoimatta, että hyvähän se on, että ollaan tarkkoja, vaikka toki Siua varmasti hiukan huolettaakin tuo Pikkuisenne koko. Onneksi on kuitenkin koko ajan säännöllisesti (ymmärtääkseni) kasvua ollut, vaikka alakanttiin onkin.
ONNEA Fiiulle ja miehukselle Pikku Prinssin syntymän johdosta! Ihania uutisia:)
Korka: heti uteliaana kysymässä toiselta helsinkiläiseltä, onko nkl vai kättäri teitin synnäri? Meillä nkl, ellei vielä vaihdeta Jorviin. Nkl:ssa tosin kiehtoisi iso perhehuoneiden määrä:) Onko Siulla muuten paljon äippäkavereita? Miulla ei montakaan, kaikilla on jo paljon isompia lapsosia tai sitten vasta ovat vakiintumassa. Siis jos haluat, voisi joskus kahvitella tms. Mammalomalla se ois ainakin kivaa, kun on aikaa:)
Sadeorkidealle on tulossa Pikku Prinsessa, nyt vain ostelemaan tyttöjen jutskia:) Ihanaa:) Luota vain saamisi ennusteisiin, 4d on ymmärtääkseni tosi luotettava, ei jää juurikaan virhemarginaalia.
Danjalla oli ollut huolentäyteinen neukkulakäynti, miksi ei ultrannut alakautta, jos ei vatsan päältä onnistunut? Toivottavasti kaikki on hyvin, uskoisin kyllä näin! Jaksuja sinne!
Nyt on taasen mentävä, siksi tällainen lyhyt kommentointi!
Vilkutuksin,
pariisitar&tonttunen
rv 17+1
hahaa, miten mä onnistuin kirjottaan tyttö :) ihan taisin olla sekaisin neuvolasta ja väsymyksestä. onnea siis pienestä pojasta, fiiu! :D
danja, en usko että mitään syytä huoleen tosiaan on, mutta uskon myös, että huolestuttaa ihan hirveästi! tietäähän sen, omasta pienestä huolehtii niin kovasti ja haluaa tietenkin kaiken olevan kunnossa. mielenrauhan kannalta voisit tietysti mennä yksityiselle ultraan? outoa, että nyt neuvolassa ei ultrattu alakautta!
pariisitar, kasvua on tosiaan koko ajan ollut vaikka alakanttiin enkä hirveän huolissani siksi olekaan, mutta vähän kuitenkin mietityttää ja siksipä toivonkin, että se lähete menis läpi. meillä on kans synnytyssairaalana nkl, miehen sisko on siellä töissä ja osittain suvun painostuksestakin valittiin se ;) myös siksi, että suurin osa kai menee kättärille ja sen takia perhehuoneeseen on siellä vaikea päästä. ja täytyy sanoa, että mulla ei oo käytännössä yhtään äippäkaveria... mielelläni siis kahvittelisin sinun kanssa!
korka
Toivotaan, et lähete menisi läpi, niin saisit mielenrauhan, vaikka kaikki onkin varmasti ok. Konsultoi vähän sukulaiskätilöäsi, josko hän osaisi ottaa jotakin kantaa tilanteeseesi?
NKL tuntuu meistäkin turvalliselta, myös siksi kuin tehovalmius on ja lastenklinikka viekussa. Ja oerhehuoneiden määrä on suurin tällä seudulla, kuutoskerroksessa (os.61)on rempattu osasto, jossa vain perhehuoneita. Mutta Jorvi ois uutta kotia lähempänä ja siitäkin olen kuullut hyvää. Onpa hankalaa, tai sit vain teen tästä hankalaa:)
Mutta, oisko Siulla s-postia, josta ei paljastuisi henkilöllisyytesi? Miulla ei ole, mutta täytyy kai toisen meistä luoda sellainen, jos halutaan yht.tiedot vaihtaa:) Siksi kysyn, jos Siulla ois jo valmiina?:) Olisi tosiaan kiva, jos saatais Tontun kanssa kavereita, jotka ovat samassa tilanteessa, koska niitä on tällä erää aika vähän.
:)pariisitar&tonttunen
rv 17+1
olin yhteydessä sukulaiskätilöömme ja hän oli sitä mieltä, että ei ole syytä huoleen. meinasi, että pikkuinen kasvaa omalla käyrällään ja kun olen itsekin pienikokoinen, niin se ei ole ihme.
pariisitar, tein anonyymin osoitteen ja se olisi dupplis@gmail.com eli laitahan postia sinne :)
tänään alkoi ensimmäinen kuuden työpäivän putki, mutta tän jälkeen olis 5 vapaapäivää. suuntaamme heti keskiviikkona pohjanmaalle mökkeilemään, voi että odotan kovasti sitä! toivottavasti sääkin suosisi.
keskiviikon vapaapäivä kului myös mukavasti, ensin oli perhevalmennuksen vika kerta ja sitten suuntasimme fiskarsiin ja tammisaloon retkeilemään. oli kiva ilma, piknikoitiin ja syötiin jätskiä :) kiva kun saa nauttia kesästä töistä huolimatta.
korka 29+6
Hei Kaikille!
Pitkästä aikaa taas pääsin kirjautumaan sisään ja ajattelin vähän kertoa kuulumisia. Lomaa olen tosiaan nyt muutaman viikon viettänyt ja nukkunut todella pitkiä yöunia väsymykseeni. Tosin viime yönä ei sitten uni tullut ennen 5, kammottava ummetus, jota en aikaisemmin elämäni aikana ole kokenut.
Viimeksi kun kirjoittelin niin huolenani oli pelko onko kaikki vauvelilla ok. Kun pelkotila ei sitten millään helpottanut niin tilasin kotidopplerin, jolla saatiin miehen kanssa heti äänet kuuluviin...ah mikä helpottava kokemus... ei voi sanoin kuvailla sitä onnen tunnetta.
Ensimmäinen ultrakin oli sitten maanantaina ja kaikki oli ok. Vauveli vastasi viikkoja 11+0 eli 2 päivää vähemmän kuin aikaisemmin neuvolassa "sovittu". Niskaturvotus oli 0,7 mm eli erittäin vähän. Taivaissa olen sitten loppuviikon elänyt.
Fiiulle oikein paljon onnea pienokaisesta =)
T.Miiru84 11+3
*pariisitar*: Ainoastaan lääkäri voi ultrata alakautta mutta vain jos siihen on todellinen syy, esim. epäsäännölliset kuukautiset. Tuon se terveydenhoitaja kertoi kuitenkin vasta jälkeenpäin ja paljonpa lohduttaa. Jos olisin tiennyt että ultraus tehdään alakautta niin olisin ottanut ajan paljon myöhemmin.
Uusi neuvola-aika on parin viikon päästä mutta ei tosiaankaan huvita ootella sinne asti ja jos sillonkaan näkyy mitään niillä aataminaikaisilla vehkeillä :(
Varasinkin uudestaan yksityiselle gynelle ajan varhaisultraan ja se on jo tiistaina =)
Eilen tuli muuten taas pari tippaa vaaleanruskeata limaa; ei mitään vuotoa tms. vaan ihan kuin valkovuotoa mutta väriltään vähän ruskeaa... Toistaiseksi en ole siitä huolisssani koska mitään kipuja ei ole ollut. Laskin myös kalenterista että se alkaisi taas olla menkkojen aika eli taas on mennyt 28pv joten sekin saattaa selittää tuota pientä limaisuutta... Vai mitä olette mieltä?
Danja, rv 7+4
Hyviä Huomenia,
Nyt miulla meni pasmat ihan sekaisin, mitä piti kirjoittaa, kun alkoi jännittää Fiiun puolesta, joka on matkalla herra haikaraa vastaan para-aikaa:) HUISIA! Onnellista Nyytin hakumatkaa Teitille!
Kiitos Korka, Fiiu ja Sadeorkidea muuten onnitteluista koskien uutta kotia:)
Korka: Kiitos vastauksesta, mutta käytyäni kuulin Espoossa lindexissä, että voihan äsh, ne sitten lopetti äippämallistonsa, nyt ovat vikat kappaleet alessa ja uusia ei enää tule. Taasen meni yksi kohtuuhintainen äippävaateketju markkinoilta pois:(. Mama licious on testaamatta, siellä kuulemma kohtuuhintaisia kanssa.
Sadeorkidealla sokrurasitus takana, kuulosti aika inhalta touhulta. Hienosti selvisit kuitenkin *nostaa hattua* :)
Omassa navassa vain ikävää (mokoma miehus atlantin toisella puolen; työmatkat on kurjia) väsymystä ja töitä: osastolla yht'äkkiä suurin osa autettavia potilaita ja vuoron jälkeen jalat ihan puhki:( Kiva sitten kuin massu alkaa kasvaa niin pestä ja nostella potilaita, apua:( Nyt yksi vapaapäivä onneksi edessä:)Ja Onneksi Tonttuli sydän pauhaa iltaisin yhtä tomerana joka kerta, kun dopplerilla kuuntelee ennen unen tuloa:) se on se pääasia:) Nyt lenkille. Voikaapa hyvin ja sori lyhyt kommentointi tällä kertaa.
pariisitar&tonttu
rv 16+5