TSH 4,46 - lääkäri käski odottaa
ja mennä kesällä uudestaan verikokeeseen. En jaksaisi tätä väsymystä enää kauempaa. Mutta keväisin ths-arvo on kai parempi, eli jos menisin lääkäriin aikaisemmin niin en ehkä saisi lääkkeitä... Vielä keväällä 2016 arvo oli 1,59.
Kertokaa kokemuksia, miten olette saaneet hoitoa vajaatoimintaan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Muuten hyvä artikkeli, mutta sokerihörhö Mustajoki ei näytä osaavan edes kirjoittaa. Lisäksi "kaksi hyvää tutkimusta" jostain vanhuksiin liittyvistä asioista ei paljoa todista. Pitäisi tietää vähän enempi.
Lääkitystä tutkimattomuus ei sekään estä, sillä eihän suurinta osaa mielialalääkkeistäkään ole tutkittu vanhuksilla (saati lapsilla, joka olisi epäeettistä).
Jos rinnoissa on pingotusta ja kyhmyjä, silmien alla turvotusta, suosittelen jodilisää. Olen syönyt jodia kohta vuoden 300 mikroa päivässä eikä vieläkään merkkejä siitä, että saisin sitä liikaa, mutta sen sijaan vajaatoiminnan oireet ovat helpottaneet.
Seleeniä käytän myös, kuten muitakin lisäravinteita. Aivosolut ovat alkaneet heräillä takaisin tähän elämään.
Minulla TSH oli 5,3 ja silti määrättiin, että 2kk päästä uusintaverikokeisiin. Ei oikein olisi rahaa yksityiseen. :(
Mene yksityiselle, etkö tajua, että jos käyt kunnallisella siellä on rajalliset resurssit ja tilannetta seurataan vaikka miten pitkään.
Todella huono arvo, lisäksi tv4 ja tv3 pitäisi tutkia.
Et sä tule julkisella saamaan tyroksiinia, voin kertoa. Mun tuttu ei saanut Tsh 8 lääkettä julkisella, mieti!!! 8 on aivan järkyttävän huono arvo!!!!!!! Oma äiti sai tyroksiinia seitsemän lääkärikäynnin jälkeen ja yksityiseltä lopulta.