Jos menet lähikauppaasi ja kun haluaisit maksaa ostokset, kassalla ei ole myyjää eikä myyjää näy missään. Mitä teet?
Vaihdoin työpaikkaa pikkukauppaan tuossa parisen viikkoa sitten (olin ennen hypermarketissa töissä) ja ero työpaikkojen välillä on valtava. Muutos on tavallaan positiivisempaan suuntaan kun saan tehdä muutakin kun olla kassalla, mutta olen usein yksin töissä ja minun täytyisi mm. hyllyttää tietty määrä tavaraa hyllyyn tunnissa samalla kun hoidan asiakkaat/kassan.
Itse haluaisin "päivystää" kassaa ihan kassan vieressä mutta joskus hyllytettävät tavarat on toisella puolella kaupaa joten en aina huomaa milloin asiakas on tullut maksamaan. Itse koen siitä suurta stressiä kun haluaisin ettei asiakas joudu odottamaan, mutta samaan aikaan täytyisi kuitenkin hyllyttää. Eikä siinä hyllytyksessä olisi vikaa jos saisi tehdä sitä kassan lomassa, mutta jos ei ole saanut x määrää tavaraa hyllyyn tietyssä ajassa, en ole kuulemman tarpeeksi tehokas työntekijä ja sitä kautta en ehkä sovi kyseiseen työhön.
Tarvitsen kuitenkin tämän työpaikan, eli siksi kyselen miltä asiakkaana se tuntuu kun myyjä ei ole lähimailla kun haluaisit maksaa?
Kommentit (33)
Helpoin olisi varmaan tavallinen kilikello jonka laitat lähtiessäsi omaan taskuun, varteen lappu että soita kun haluat maksaa tjtn. Minun pienessä lähikaupassa mikään tunnistimella toimiva kello ei toimisi kun ahtaat tilat ja väki kulkee kassan edestä vain mennäkseen hyllyjen välíin, kilisisi koko ajan.
Minua ei haittaa odotella kassalla, tiedän että joutuvat hyllyttämään ja varaston puolellakin on tehtävää, jos on kiire saatan huikata että maksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin työpaikkaa pikkukauppaan tuossa parisen viikkoa sitten (olin ennen hypermarketissa töissä) ja ero työpaikkojen välillä on valtava. Muutos on tavallaan positiivisempaan suuntaan kun saan tehdä muutakin kun olla kassalla, mutta olen usein yksin töissä ja minun täytyisi mm. hyllyttää tietty määrä tavaraa hyllyyn tunnissa samalla kun hoidan asiakkaat/kassan.
Itse haluaisin "päivystää" kassaa ihan kassan vieressä mutta joskus hyllytettävät tavarat on toisella puolella kaupaa joten en aina huomaa milloin asiakas on tullut maksamaan. Itse koen siitä suurta stressiä kun haluaisin ettei asiakas joudu odottamaan, mutta samaan aikaan täytyisi kuitenkin hyllyttää. Eikä siinä hyllytyksessä olisi vikaa jos saisi tehdä sitä kassan lomassa, mutta jos ei ole saanut x määrää tavaraa hyllyyn tietyssä ajassa, en ole kuulemman tarpeeksi tehokas työntekijä ja sitä kautta en ehkä sovi kyseiseen työhön.
Tarvitsen kuitenkin tämän työpaikan, eli siksi kyselen miltä asiakkaana se tuntuu kun myyjä ei ole lähimailla kun haluaisit maksaa?
Lukematta muiden vastauksia kerron, että meidän entisessä lähikaupassa oli usein niin että myyjä oli yksin iltavuorossa. Usein kun menin kassalle, oli se tyhjä. Myyjä hyllyttämässä tms. Odottelin kassalla kunnes myyjä tuli. Yleensä siinä ei kestänyt paria minuuttia kauempaa. Kassalla oli myös kello jota sai soittaa. Ei ongelmia. Tosin varkaushävikki varmaan oli suurta kun ihmisiä meni kassan ohi iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aina härnään kassahenkilöä, että muka menen kassalle ja kun hän tulee, niin jäänkin katselemaan jotain.
Elämäsi lienee täysin tyhjää, jos tällainen toiminta tuottaa tyydytystä.
Kaljalavan saatuasi lukittaudut yksiöösi ja päivän menot olivatkin siinä.
Väitän kanssa että meillä kanssa pari asikasta haluaa vaan härnätä myyjää ennen kun tulee oikeasti kassalle.
T: toinen lähikaupan myyjä
Olikin sarkasmia, koska 60+v asiakkaissa on useita tällaisia, jotka haluavat kassan paikalle, että voivat heti mennä, kun siltä tuntuu. Ja päättää sen, että milloin se sitten siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aina härnään kassahenkilöä, että muka menen kassalle ja kun hän tulee, niin jäänkin katselemaan jotain.
Elämäsi lienee täysin tyhjää, jos tällainen toiminta tuottaa tyydytystä.
Kaljalavan saatuasi lukittaudut yksiöösi ja päivän menot olivatkin siinä.
Väitän kanssa että meillä kanssa pari asikasta haluaa vaan härnätä myyjää ennen kun tulee oikeasti kassalle.
T: toinen lähikaupan myyjä
Olikin sarkasmia, koska 60+v asiakkaissa on useita tällaisia, jotka haluavat kassan paikalle, että voivat heti mennä, kun siltä tuntuu. Ja päättää sen, että milloin se sitten siltä tuntuu.
Ja se vitsikkyys, jos et heti ole kassalla: "näitä ei näköjään tarvitse maksaa ollenkaan".
Odotan. Näin on pari kertaa päässyt käymään. Eipä se nyt maailmaa kaada. Ei mulla minuutin aikataulua ole kuin töihin mennessä, enkä silloin ole kaupassa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Portti kiinni kassan edessä niin ei pääse jarkuun maksamatta.
Rahat tai henki! Meillä on ulosheittomaksut.
Sinkkumies
Jos ei ole soittokelloa, odottelen kiltisti tai koitan huikata jos nään myyjän jossain lähettyvillä. Ymmärrän kyllä että kassalla ei voi olla koko aikaa pikkukaupassa, enkä hermostu pienestä odottelusta. Yleensä olen muutenkin niin ajatuksissani ettei se haittaa :D näprään kassalla olevia pikkutarjouksia tms :DD
Mielestäni kätevintä olisi olla videokamera kassalla ja jokin ruutu jossain näkyvällä paikkaa seinällä, josta voi tarkistaa tilanteen. Toki ei tietenkään aivan halpa järjestelmä. Soittokello varmasti ajaa ihan asiansa. Kannattaa laittaa pieni kohtelias ohjeistuskyltti sille tietenkin. "Kassahenkilö järjestämässä hyllyjä, soita kelloa (nuoli), niin hän tulee pian paikalle. Kiitos!"
Kukin asiakas reagoi tavallaan. Kiireinen ei niin tykkää odottaa jne.
Mutta työntekijänä sinä teet, kuten työnantaja haluaa. Toimenkuvaan kuuluu kassapalvelu, hyllyttäminen ja mahdolliset muut hommat.
Jos sinulle ei sovi tuo monen homman limittäminen, niin pieni putiikki ei ole sinun työpaikkasi. Totta kai voi kehittää prosesseja, mutta ei niin että paukahtaa uuteen duuniin ja alkaa sitten esittää muutoksia. Pitää ensin kuulostella ja haistella.
Kuulostaa järjettömältä, ettei ole kelloa, mutta kuten huomasit niin se on jo kokeiltu ja ei näemmä ollutkaan hyvä.
Laulan kaupassa koko ajan "däng diididiidi dängdiididiidi jne." joten myyjä tietää missä milloinkin olen menossa ja tulee pikavauhtia kassalle kun lähestyn sitä.
Saako sellaisen kellon mikä toimii bluetooth-yhteydellä ja vain myyjällä on korvanappi mistä sen äänen kuulee?
Ei häriinny asiakkaat.