Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus

Vierailija
26.01.2018 |

Olen viikolla 6+5 ja oireet ovat aika lievät..vähän ollut välillä etovaa oloa sekä rinnat ja vatsa turvonneet, mutta eipä oikeen muuta.. keskenmeno piilee mielessä jatkuvasti tai tuulimuna. Minkälaisia oireita teillä ollut alkuraskaudessa tai milloin alkaneet oireet? T vähän huolestunut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskenmeno on mielessäsi? Ei kaikki raskaana olevat elä pää pöntössä. Mun eka raskaus oli tuon tyyppinen alussa eli lievää etomista, mutta eipä juuri muuta. Toisessa raskaudessa mulla ei ollut alussa mitään oireita. Molemmat syntyivät terveinä ja täysiaikaisina. Pelko pois ap.

Vierailija
2/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat raskaudet on olleet oireettomat alussa. Jossain vaiheessa taisi tissit olla vähän arat ja mahaa turvotti ja ummetti. En oksentanut kummassakaan raskaudessa kertaakaan. Ei ne aina mene niin että pitää olla pää koko ajan pöntössä.

Anna ajan kulua, et voi tehdä muutakaan! Koita olla stressaamatta. Ja onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ihan kivasti oireita, jotkut raskaudet voi olla ihan kokonaan oireettomia.

Sinun oireesi:

Ei menkkoja

Rinnat turvonneet

Vatsaa turvottaa

Etovaa oloa

Kuulostaa normi raskaudelta, toivottavasti etova olo ei kehity ihan oksenteluksi (voi meinaan pahentua ajan kanssa).

Koita nauttia kohtalaisen hyvästä olostasi. Keskenmenon miettiminen etenkin noilla viikoilla on ihan tavallista, ehkä helpottaa sitten ultran jälkeen kun näkee pikkuisen ihan konkreettisesti.

Vierailija
4/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy alkuraskauden ultrassa toteamassa tilanne jos pahasti hermostuttaa. Tiedät missä mennään ja saat mielenrauhan.

Minulla pahoinvointi alkoi vasta myöhemmin viikolla 8 ja on jatkunut siitä asti (nyt vk 15). Minulla oli myös yksi keskenmeno ja oireet olivat kyllä selkeät, eli vatsakipu ja verenvuoto.

Vierailija
5/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv31 ja vasta nyt on tullut oireita.

Eli alkuraskaudessa ei ollut oikeastaan mitään. Muutamana päivänä maata kaatava väsymys ja koko alkuraskauden söin noin 2h välein jotain. Mikä on toki loogista kun alkiossa kasvaa luustot, hermostot, lihakset ym. Eli energiantarve oli kova. Sekin laantui sitten 1. kolmanneksen loppupuolella.

Ei pahoinvointia (paitsi jos unohti syödä), ei oksentelua, ei ruokainhokkeja, ei ruokaintohimoja. Kaikki upposi, niinkuin normaalistikin.

Vasta nyt on alkanut tulemaan vähän supistuksia ja sukkapuikkokipuja. Lisäksi vauva jumppaa ja möyrii. Onhan se jo yli kilon painoinen.

Ehkä elämäni parasta aikaa. Olen voinut niin hyvin.

Vierailija
6/7 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi siinä tuulimunassa olla ihan yhtä lailla oireita kun raskaudessa. Ylimääräinen stressi ei ole hyväksi, joten niin kun joku jo kirjoitti mene varhaisraskauden ultraan. Luultavasti joudut sen maksamaan itse, jos ei mitään terveydellistä syytä n. 100€ kieppeillä muistaakseni maksoi, mutta oli ainakin itselle ihan ehdoton, kun pelkäsin kaikkea mahdollista. Ultrassa tuli kyyneleet silmiin helpotuksesta ja siitä että vihdoin uskoin että vauva on tulossa.

Vierailija
7/7 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni aina vähäiset raskausoireet tai niiden katoaminen varhaisessa vaiheessa on tarkoittanut keskenmenoa (kkm) tai tuulimunaraskautta. Sit toisilla taas ei yksinkertaisesti oo juurikaan oireita kaikki menee hyvin. Itse en ole tohon onnelliseen asemaan päässyt. Varhaisultrassa oon aina käynyt. Nimim. Yhden lapsen olen syliin saakka saanut.