Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväksikäyttö pahempi kuin pahaksikäyttö?

Vierailija
25.01.2018 |

Siksi kysyn, kun hyväksikäytöstä nousee nyt kohuja kaikkialla, mutta pahaksikäytöstä ei ole ollut hiiskaustakaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivallinen kysymys!

Fakta on, että kultuurimme suosii väkivaltaa (pahaksikäyttöä, satuttamista, kipua) ja kammoaa seksuaalisuutta (seksuaalisen mielihyvän tavoittelua, mielihyvää so. hyväksikäyttöä).

Perverssi tilanne kulttuurissamme johtuu siitä, että (kristillinen) kulttuurimme saatanallisti kaiken seksuaalisuuden jo myöhaisantiikin aikana - kirkkoisä Augustinus etunenässä kirjallaan Civitate Dei Contra paganus n. 420-427 jKr. (luvut 20:stä eteenpäin, ei ole uskallettu suomentaa). Kristinuskon todellinen kirkkoisä olisi pitänyt olla aikalainen Julian Aeclanumilainen, joka totesi, että seksuaalisuus Jumalan luomana ei voi olla saatanasta. Augustinus hommasi itselleen tukea epäpyhästi Rooman valtakunnalalta ja järjesti kirkolliskokouksen, jonka seurauksena Julian ekskommunikoitiin ja karkoitettiin maasta. Augustinus hyväksyi väkivallan kirkon työkaluna.

Että sellainen on kulttuurimme yhä tänään tammikuussa 2018.

Vierailija
2/6 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se pahaksikäyttö siis tarkoittaa (tarkoittaisi)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöhän on pahaksi(käyttöä), idiootti!

Vierailija
4/6 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttöhän on pahaksi(käyttöä), idiootti!

Kelle puhut?

Jos käytät minua omaksi hyväksesi, hyväksikäytät minua.

Onko pahaksikäyttö siis vain sama asia erinäkökulmasta? Käytät siis minua omaksi pahakseni = pahaksikäyttö?

Mutta mitä jos käytätkin minua omaksi pahaksesi, miksi sitä sitten kutsuisit?

Vierailija
5/6 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, en ymmärrä? Voisko joku selittää.mistä on kysymys?

Vierailija
6/6 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pahaksikäyttö siis tarkoittaa (tarkoittaisi)?

Pahaksikäyttö tarkoittaa väkivaltaa (pahanolon tunnetta itse kokijalleen jostain toisen aiheuttamasta tapahtumasta oli se sitten mitä vain).

Hyväksukäyttö tarkoittaa mm. seksuaalisuutta (hyvänolon tunnetta kokijalleen jostain toisen aiheuttamasta tapahtuumasta oli se sitten mitä vain).

Hyväksikäyttö - sana usein liitetään tilateisiin, joissa leimataan seksuaalisuus joksikin perimmmältään pahaksi, suorastaan saatanalliseksi ja ajatellaan, että seksuaalisuus on väkivaltaa, syntiä ja sairasta. Tähän väärään asioiden sekoittamiseen meidän opetti kirkkoisä Augustinus, joka hyväksyi väkivallan pyhän asian puolesta, ja toisaalta leimasi seksuaalisen mielihyvän saatanalliseksi pahaksi. A siis sekoitti asiat päälaelleen kristilliseen kulttuuriimme. Tämän vuoksi kulttuurissamme nähdään yhä seksuaalisuus usein pahana ja väkivalta hyvänä. Tässä suhteessa kulttuuurimme on absurdia, perverssi ja sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi