Onko teidän perheessä kaikilla ruudut edessä kun syötte illallista?
Kommentit (16)
Juuri tuon takia suomalainen tutkimusten mukaan lihoaa ja saa Alzheimerin. Italiassa ei koskaan olisi.
Ei. Mut ei kyl syödäkään illallista.
Meillä ei kellään ole mitään ruutua tai kirjaa ruokapöydässä. Minulla on joskus sanomalehti aamupalalla, mutta erittäin harvoin pöydässä on silloin muuta, olen yksin.
Ei, koska lykkään lapsille tabletin että saan lukea rauhassa kirjaa ruokapöydässä. Tykkäsin jo lapsena joko katsoa telkkaria tai lukea syödessä, vähintään Aku Ankka piti olla nenän edessä.
Ei, mutta joskus harvoin katsotaan yhdessä elokuvaa.
Meillä kyllä telkkarikin on ruokaillessa kiinni ( avokeittiö). Haluamme että ruokailu on rauhallinen tapahtuma, jonka aikana voidaan keskustella ja jutella päivän tapahtumista. Ja on se hyvin onnistunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska lykkään lapsille tabletin että saan lukea rauhassa kirjaa ruokapöydässä. Tykkäsin jo lapsena joko katsoa telkkaria tai lukea syödessä, vähintään Aku Ankka piti olla nenän edessä.
Sama juttu, ruoka on parempaa kun on hyvä kirja tai telkkariohjelma. Ja kersat otti tabletit ihan ite pöytään ilman mun lykkäämistä.
Oikeasti, luetteko ruokapöydässä? Miksi? Teettekö niin kylässäkin?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, luetteko ruokapöydässä? Miksi? Teettekö niin kylässäkin?
Mä luen joskus ruokapöydässä, mutta kysymys sulle: teetkö kaikkia niitä juttuja kylässä, joita teet kotona? Jos satut kuulumaan niihin ihmisiin, jotka tekevät, väittäisin, että olet vähemmistössä.
Edes ruokailun ajan pitää pystyä olemaan ilman somea.
Jokainen ateria, vaikka se ois vaan muki teetä ja voileipä, ollaan niiden ihmisten seurassa, joita siinä pöydässä istuu. Keskustellaan tai sit vaan ollaan hiljaa yhdessä. Läsnä.
Jos joutuu syömään yksin, voi lukea jotain. Ikään kuin lohdutuspalkintona ihmisen puuttuessa.
Ja ollaan ammattinörttiperhe.
Ei ole laitteita ruokapöydässä. Tosin meillä kaikki värkkäileekin lähinnä pöytäkoneilla (ei lapsillakaan tabletteja). Pipoja ja lippiksiä ei myöskään :)
Ei mitään älyvehkeitä, kirjoja taikka muita viihdykkeitä ruokapöytään. Silloin ollaan yhdessä, jutellaan ja syödään.
Mulla ja lapsilla on, miehellä ei, sillä on aamupalalla aina radio päällä siinä pöydällä.