Miksei aikuiselle itselleen voisi myydä lastenateriaa?
En tarkoita mitään buffetpöytä, missä maksu menee iän mukaan ja lastenruoalle on joku ikäraja, vaan sellaisia valmiiksi pakattuja tietyn kokoisia annoksia erilaisissa ruokapaikoissa.
Eihän se tietenkään niitä aterioita myyvien vika tai käsissä ole, vaan enemmän niiden, jotka sellaisen ohjeistuksen on keksinyt.
Kommentit (13)
Ainakin mäkkärissä olen nähnyt, että aikuinen ostaa jajopa syö paikalla. Mistä ne edes tietää, jos ottaa mukaan, että kuka syö? Voi vaikka sanoa, että menee lapselle ja vielä voi tarvittaessa sanoa, ettei itse voi syödä perunaa eikä vehnää.
Mä syön aina mäkkärissä ja hesessä lastenaterian eikä siitä koskaan ole mitään sanottu. Se riittää mulle niin miksi pitäis ostaa jotain mitä en jaksa syödä.
Voisi myös lopettaa lastenannoksista puhumisen, mieluummin vain puolikkaita annoksiailman ikärajoituksia.
Kun näytän ravintolassa lihavuusleikatun korttia ja kysyn pienten annosten perään niin saan osakseni lähinnä vastauksia tyyliin ”Voithan sinä jättää ruokaa lautaselle”. No, olen vihertävä ihminen enkä hyväksy ruoan heittämistä kompostiin ja sen vuoksi haluankin pienannoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön aina mäkkärissä ja hesessä lastenaterian eikä siitä koskaan ole mitään sanottu. Se riittää mulle niin miksi pitäis ostaa jotain mitä en jaksa syödä.
Miten lastenateria eroaa tavallisesta hampurilaisateriasta?
Anteeksi tyhmyyteni, ennen nää oli sama asia mutta happy mealiin sai lelun.
Vierailija kirjoitti:
Pienin hamppariateria muuttuu lastenateriaksi kun siihen myydään lisäksi lelu.
Olen samaa mieltä. Ravintolassa pitäisi olla mahdollista saada puolikas annos joka annoksesta, jonka saa ottaa lapsi tai aikuinen. Tylsää muutenkin, jos lapsille on vain nakkeja ja lihapullia.
Olen usein ostanut drive inistä mäkkäristä tai hesestä lastenaterian, lelulla ja ilman, hyvin on saanut ostettua. Kukaan ei ole edes kysynyt, kenelle se nyt menee.
Lastenateria on hinnoiteltu niin että sen oletetaan tulevan normaalin annoksen ohessa.
Jos samasta ateriasta tehdään pienempi versio, niin ei se oikeasti ole juurikaan halvempi.
Lastenannokset ovat sisäänvetotuotteitta pienillä katteilla lapsiperheitä silmälläpitäen.
Syö kotonasi tai eväitäsi, jos normaali annos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Lastenannokset ovat sisäänvetotuotteitta pienillä katteilla lapsiperheitä silmälläpitäen.
Mites sitten vanhemmat, jotka käy ostamassa lastenaterian lapselleen kotiin mukaan? Ei myydä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheitä, vai vanhempien rahoja?
Kyllä mulle on aina myyty, kun olen nätisti kysynyt. Enkä ole edes mitenkään normaalikokoisesta poikkeava, mulla vain täyttyy vatsa äkkiä. Usein seurassani on tosin ollut joku normaalin annoksen ottanut, joten eivät ole pitäneet vain pihinä.