Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hedelmäsoseet vauvalle

Vierailija
25.01.2018 |

Mikä siinä on et niitä ei tehdä itse? Maailmanhelpointa kuoria ja soseuttaa. Tai vihannessoseet.. miksi ostaa pilttiä? En ymmärrä. Minulla on minikattila jossa teen 1-2 annosta vauvoille aina tuoretta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka antaa soseita ja keittää vitamiinit pois hedelmistä? Miksi? Yhä 2018?

Imetystä, imetystä mammat ja sit sormiruokaa imetyksen ohelle. Voi tsiisus näitä "keitän ja soseutan itse" äitejä. Ettepä ole sen parempia kuin pilttiäiditkään, ehkä tyhmempiä kun pilaatte lapsen ruoan itse.

Vierailija
22/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kuka ostaa SOSEUTETTUA BANAANIA?

Hätävararuokana nuo tietty ovat ok., mutta ei mun lapselle kelvannut. Eipä sitten kelvannut pizza ja hampparitkaan, kun oli tottunut kotiruokaan. Oppi tosin niitäkin syömään herkkuina hiukan vanhempana. :D

Tämä. Vauvani nyt 7kk on jo yli kk mussuttanut banaania sellaisenaan. Ei tarvi edes soseuttaa.

Eikä tässä mitään supermammoja olla.. kaikkea muuta. Olen pidempään pohtinut miksi vauvoille syötetään mössöä. Ne piltin ym ruuat ei oo kaksisia. Törmäsin jopa purkkiin jossa oli kukkakaalia ja cheddaria.. sekin varmaan jauheesta. Ja kyllä juotin vauvelille korvikemaitoa ekat 2kk hädissäni ja koin huonoa omatuntoa, kun en pidä huoneenlämmössä säilyvää maitoa maitona vaan täysin teollisena tuotteena.

Enkä enään luota edes siihen että isotkihot välittäisivät vauvoista. Kunhan käärivät rahansa sama se mitä purkittavat.

Ja tosiaan ei ollut tarkoitus kritisoida. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Onneksi omalla on ollut hyvä ruokahalu. Söi jopa pahanmakuiset rokotteet hotkien😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kuka ostaa SOSEUTETTUA BANAANIA?

Hätävararuokana nuo tietty ovat ok., mutta ei mun lapselle kelvannut. Eipä sitten kelvannut pizza ja hampparitkaan, kun oli tottunut kotiruokaan. Oppi tosin niitäkin syömään herkkuina hiukan vanhempana. :D

Tämä. Vauvani nyt 7kk on jo yli kk mussuttanut banaania sellaisenaan. Ei tarvi edes soseuttaa.

Eikä tässä mitään supermammoja olla.. kaikkea muuta. Olen pidempään pohtinut miksi vauvoille syötetään mössöä. Ne piltin ym ruuat ei oo kaksisia. Törmäsin jopa purkkiin jossa oli kukkakaalia ja cheddaria.. sekin varmaan jauheesta. Ja kyllä juotin vauvelille korvikemaitoa ekat 2kk hädissäni ja koin huonoa omatuntoa, kun en pidä huoneenlämmössä säilyvää maitoa maitona vaan täysin teollisena tuotteena.

Enkä enään luota edes siihen että isotkihot välittäisivät vauvoista. Kunhan käärivät rahansa sama se mitä purkittavat.

Ja tosiaan ei ollut tarkoitus kritisoida. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Onneksi omalla on ollut hyvä ruokahalu. Söi jopa pahanmakuiset rokotteet hotkien😂

Ap

Vierailija
24/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka antaa soseita ja keittää vitamiinit pois hedelmistä? Miksi? Yhä 2018?

Imetystä, imetystä mammat ja sit sormiruokaa imetyksen ohelle. Voi tsiisus näitä "keitän ja soseutan itse" äitejä. Ettepä ole sen parempia kuin pilttiäiditkään, ehkä tyhmempiä kun pilaatte lapsen ruoan itse.

Kuka sanoi että niitä keitetään. Vihannekset nyt tietenkin. Raaka peruna on myrkyllinen

Vierailija
25/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw, kaupan soseet voivat olla raaka-aineiltaan puhtaampia kuin soseet jotka tehdään itse ei-luomu -vihanneksista ja hedelmistä. Lastenruokien raaka-aineet kun on tarkemmin säädeltyjä mitä tulee torjunta-aineisiin yms. Jos siis haluaa tehdä itse niin kannattaa käyttää ainakin luomuraaka-aineita.

Et taida ymmärtää niiden purkkiruokien sisällöstä.  Toki puhdasta ja kliinistä ovat, mutta ravinnollisesti aivan nollaa.

Kerro tarkemmin?

Vierailija
26/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw, kaupan soseet voivat olla raaka-aineiltaan puhtaampia kuin soseet jotka tehdään itse ei-luomu -vihanneksista ja hedelmistä. Lastenruokien raaka-aineet kun on tarkemmin säädeltyjä mitä tulee torjunta-aineisiin yms. Jos siis haluaa tehdä itse niin kannattaa käyttää ainakin luomuraaka-aineita.

Et taida ymmärtää niiden purkkiruokien sisällöstä.  Toki puhdasta ja kliinistä ovat, mutta ravinnollisesti aivan nollaa.

Jos ne olisivat ravinnollisesti nollaa, lapset eivät kasvaisi ja kärsisivät puutetiloista.

Vierailija
27/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 100% luomukaan aina ole terveellisin vaihtoehto, sillä monesti luomussa on huonompi ravinnepitoisuus kuin ei-luomussa.

Vierailija
28/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako jotkut antaa lapselleen luomua vain sen aikaa, kun ovat kotona hoidettavina vai menevätkö he luomu-päiväkotiin vai syövätkö omia luomueväitään hoitopaikassa? Te, jotka teette vauvalle erikseen luomuruokaa, syöttekö itse ei-luomua? Meinasitteko jatkaa 100 % luomulinjalla, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta?

Kiinnostaisi tietää.

Vierailija
29/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Nääthän sä purkin kyljestä sisällön, jos ymmärrät ravinnosta jotain, niin sulle ei tarvitse kertoa tarkemmin.

Vierailija
30/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Nääthän sä purkin kyljestä sisällön, jos ymmärrät ravinnosta jotain, niin sulle ei tarvitse kertoa tarkemmin.

Miten se bataatti & kana on kaupan versiona ravinnollisesti nollaa verrattuna siihen että keitän bataatin ja kanan itse ja sitten soseutan?

Vierailija
31/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan niin oudolle syöttää vauvalle lihaa joka säilyy huonelämmössä kun en sellaista itse söis. Samoin jauheesta tehdyt maidonkorvikkeet. Yäk

Mikä maitojauheesta tekee pahaa? Säilyyhän tavallinenkin korvike huoneenlämmössä jos on arvaamaton.

Maitojauhe on hapettunutta kolestrolia, ei sen kummempaa!

Vierailija
32/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Miten se bataatti & kana on kaupan versiona ravinnollisesti nollaa verrattuna siihen että keitän bataatin ja kanan itse ja sitten soseutan?

Oletko tyhmä, vai näytteletkö tyhmää?

Vierailija
33/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi purkeilla kasvatettua hyvin kasvavaa ja kehittyvää poikaa.

On tärkeämpääkin tekemistä kun soseutella jotain vihanneksia joita ei kuitenkaan kukaan syö.

Ja jos jollain on tämä joku henkilökohtainen ongelma niin ongelma on tasan sun oma asia, se mitä syötän tai en syötä on mun oma asia.

Vierailija
34/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Väität siis, että kaikki lasipurkeissa oleva ruoka ei sisällä minkäänlaisia ravintoaineita?

Vierailija
35/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Väität siis, että kaikki lasipurkeissa oleva ruoka ei sisällä minkäänlaisia ravintoaineita?

Eivät nuo yleensä osaa vastata. Ensin pelataan tyhmäkortti ja sen jälkeen kehotetaan epämääräisesti etsimään tietoa asiasta, Googlella kyllä onnistuu.

Vierailija
36/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin?

Sinähän se vasta tyhmä olet, kun et mitään osaa vastata. Onko sut purkkiruokittu sit kuitenkin kun noin hölmö oot?? ;)

Vierailija
37/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti allergisen lapsen äitinä kestän todella huonosti kaikkea ruokanirsoilua sekä tällaista ruokasnobbailua, jota ap harrastaa. Onnea valitsemallesi tielle. Olet vielä niin alussa, että et tiedäkään, mitä kaikkea lapsen syömisessä vielä vastaan tulee. Toivottavasti hauras itsetuntosi ei hajoa sinä päivänä, kun joudut tarjoilemaan lapsellesi teollisesti valmistettua ruokaa tai jotain muuta kamalaa myrkkyä.

Ja ennen kaikkea: se lapsi. Se sinun lapsesi. Ole parempi äiti ja ala suhtautua ruokaan ihan normaalisti. Se on loppupeleissä parasta myös lapsellesi. Että sille muodostuu terve suhde ruokaan ja että se oppii, että ihan kaikenlaista ruokaa voi syödä ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
38/38 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tein suurimman osan soseista itse, mutta siksi että se oli halvempaa eikä tarvinnut kantaa niin paljon purkkeja kotiin. Syötin kyllä myös hedelmäpilttejä ihan vaihtelun vuoksi, missä oli erikoisempia makuja.