Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen huono tausta rikkoo parisuhdetta

Vierailija
25.01.2018 |

Itse olen hyvästä, normaalista perheestä. Mies taas ehkä surkeimmista oloista mistä nyt ihminen voi tulla: alkoholia, velkaa, väkivaltaa, pari tappoa ja itsemurha... ihan lähipiirissä.

Valitettavasti hänen surkea lapsuus näkyy nyt uhkapelinä, aikuisen uhmana, tuhlaamisena yms. Vituttaa. Meillä on lapsia ja minä hoidan aivan kaikki talouteen liittyvät asiat. Ilman jatkuvaa holhoamistani oltaisiin varmaan luottotiedottomia..

Voiko miestä mitenkään muuttaa?? En haluaisi erota, koska rakastan häntä niin että sattuu...

Harmittaa surkea valintani. Miehessä on valitettavasti sellaista aitoa ystävyyttä ja huolehtivaisuutta mitä monessa ei ole. Hän on säilynyt melko ehjänä kaikesta huolimatta. Tosin hän pitää minua melko hemmoteltuna ja herkkänä, vaikka oikeasti olen vain normaali..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helppo alussa mennä osittain hänen maailmaan. Olin niin rikki että hänen luotaan löysin kodin. Muutama vuosi elettiin vain koskien toisiamme. Ja jotenkin omassa kuplassa. Kun sitten ostettiin oma asunto ja saatiin ensimmäinen lapsi, minä aikuistuin.

Elämä ei ole nukkumista hiprakassa olkkarin lattialla, istumista katonharjalla juoden skumppaa niin paljon ettei uskalla tulla alas, seksiä julkisella rannalla, maksamattomia laskuja ja unelmointia.

Elämässä pitää tehdä töitä. Kaikki ei vaan tapahdu unelmoimalla. Pitää noudattaa lakeja, säästää, ajatella muita. Harjata hampaat illalla ja aamulla, tehdä ikäviäkin asioita. Mies ei oikeasti tiedä näitä.

Ap

Vierailija
2/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta on tullut uliseva akka joka ei tyydy mihinkään. Perusduuni, koti ja lapset ei riitä. Pitää saada kaikki heti hienosti paketoituna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen elämän ole mikään pakko olla kuivaa, tylsää ja ikävää.

Vierailija
4/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susta on tullut uliseva akka joka ei tyydy mihinkään. Perusduuni, koti ja lapset ei riitä. Pitää saada kaikki heti hienosti paketoituna.

Halusisin ettei mies tuhlaisi rahojaan peleihin tai nettipokeriin. Että hän maksaisi laskunsa ilman, että muistutan, että hän hoitaisi hetken mielijohteesta ostamansa koiranpennun sotkut. Ei mielestäni ole liikaa siirtää esimerkiksi 200€/kk säästötilille.

Ap

Vierailija
5/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisen elämän ole mikään pakko olla kuivaa, tylsää ja ikävää.

Ei niin. Mutta jos haluaa matkustella, eikä vain haaveilla, niin pitää kiltisti siirtää ne peleihin menevät rahat säästöön. Jos haluaa joskus metsän, veneen ja talon niin se todellakin vaatii säästämistä eikä unelmointia. Ja nämä ovat miehen unelmia. Minä viihdyn kaupungissa.

Ap

Vierailija
6/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pelisääntöjen paikka? Perustakaa ensin pelirahoille oma tili, jonne mies siirtää sovitun summan kuukausittain ja siirtää myös voittamansa summat. Vois itse asiassa olla silmiä avaavaa seurata pelitilin saldoa... meinaan kun noita voittoja ei todennäköisesti ole sinne paljon siirrettäväksi.

Vierailija
7/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi varmaan olisi hyvä. Jossain ne asiat pitäis päästä käsittelemään. Ei osaa itse...eikä ole oletettavaakaan ole.... Sen verran on raju tausta, että olisi hyvä saada apuja.

Jos ei käsittele, niin pahemmaksi menee.

Ehkä ratkaisukeske8nen olisi hyvä sellaiselle, joka ei halua puida menneitä.

On niin monia suuntauksista.

Tai sitten se miesten talo. Netistä löytyy. Tai al anon. Se on kaikille riippuvuuksista kärsiville.

Kja sun ehkä kannattaisi mennä johonkin myös? Saisit perspektiiviä...mitä voimavaroja ja mitä ei.

Jännittävää on lapsuus tuolla miehellä ollut ja sitä samaa jännitystä tiedostamattaan hakee. Ja hakeutuu.

Vierailija
8/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä taas yksi nainen, joka on mennyt naimisiin/suhteeseen jonkun aivan onnettoman keskenkasvuisen luuserin kanssa?!? Ja sitten ihmettelee, että miten tuo mies tuollainen on? Eikö teillä käy mielessä siinä vaiheessa kun aletaan yhteistä kämppää laittamaan, että haluanko todella viettää tuon kanssa loppuelämäni? Pelivelkoineen, lapsellisuuksineen, outoine kavereieen, viinoineen, typeryyksineen, pettämisineen jne... mitä nyt kenelläkin on. Vai onko se ukko vaan niin lutunen sit joskus kuitenkin, että siinä paljon järki paina päätöksiä tehdessä? Huh.

Vierailija
9/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Voit joko hyväksyä miehen sellaisena kuin se on, tai lähteä kävelemään. Toista ei voi väkisin muuttaa, ei vaikka rakastaisi ehjäksi. Toki jos mies suostuu terapiaan voisi hänen silmänsä aueta todellisuuteen, mutta sekin on täysin kiinni miehen omasta haluamisesta.

Vierailija
10/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harvinaiselta, etä eletään naisen rahoitlla, yleensä se on toisin päin. Taitaa olla kylä tosi rakastettava renttu kun vielä olette yhdessä. Ei tuohon muuta apua ole kuin että vähennä sponssaamista ja omaa tekemistäsi. Jossain kohtaa mies huomaa tekemättömät asiat ja alkaa tehdä niitä itsekin. Jos koko ajan "palvelet" niin sama meno jatkuu.

Vierailija
11/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en palvele niin tulee perintätoimiston lasku. Olen niin väsynyt hyysäämään ja olemaan äitihahmo. Hänen ennen niin suloiset unelmat lähinnä kuvottaa, kun tiedän että minä joudun olemaan se toteuttaja.

Olen pyytänyt saada palkkakuitit niin voisin tehdä säästösuunnitelman. En saa nähdä niitä! Vaikka omani ovat miehen nähtävillä.

Olen niin ärsyyntynyt tästä sihteerintyöstä ettei mitään järkeä. Hän ehdotti, että siirtäisi palkkapäivänään laskuihin tarvittavan summan minulle! Aivan kuin olisin joku maksuautomaatti.

Olin niin hukassa nuorena, etten oikeasti ajatellut järjellä. Mies ehkä myös rakasti minut ehjäksi. Meillä on niin vahva henkinen kytkös noilta alkuvuosilta, että siksikin olen jotenkin jumissa tässä.

Ap

Vierailija
12/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä te AV-mammat kaivatte näitä Ö-luokan miehiä? :D

Vierailija
13/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei ole voimaa mihinkään ratkaisuterapiaan, se ehkä olisi ratkaisu.

Hoidan myös auton huoltoajat, auton siivouksen.... En ymmärrä miksei miehellä leikkaa. Ajelisi varmaan katsastamattomalla autolla ilman minua.

Myönnettävä on, että rakastuin renttuun. En halunnut uskoa sitä silloin, vaikka joku sisäinen varoitin huusi ja kiljui.

Olen itsekin aika boheemi ja luova ja rakastan pikkujuttuja luonnosta taiteeseen. Silti, olen joutunut ottamaan tämän järkevän nipon osan. En minäkään haluaisi olla kirjanpitäjä, en ole sellainen 24/7, joudun olemaan tarkka jo töissä.

Ap

Vierailija
14/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelma on tuhoava, se on pilannut veljeni elämän ja aiheuttanut lisää ongelmia ja riipuvuuksia. Peliriippuvuudesta harva pääsee irti.

Vierailija
15/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä helvetistä te AV-mammat kaivatte näitä Ö-luokan miehiä? :D

Myös kaverisi tai siskosi mies saattaa olla tällainen. Ei meistäkään uskoisi, että huonosti menee..

Ap

Vierailija
16/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä miehellä leikkaa etkö ymmärrä että mies on siivellä eläjä jolle sinä olet antanut alusta asti mahdollisuuden lusmuta ja olla aikuistumatta. Herää nyt hyvä ihminen ja mieti vähän. Tuskin se miehesi vajaaälyinen on, päinvastoin taitaa olla fiksumpi kun antaa ymmärtää. Tottakai se haluaa muuttaa saman katon alle ihmisen kanssa joka passaa aikuista miestä, mies voi vaan pelata kaikki rahat ja voivotella jälkikäteen.

Mietippä nyt ihan oikeasti vähän. Tuollaisen taustan omaava ihminen on mestari vetoamaan menneisyyden pahoihin kokemuksiin jottei vain ikinä tarvitsisi aikuistua ja kantaa vastuuta.

Vierailija
17/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne. Itse käynyt läpi saman eli nuorena löydettiin ja varmaan myös ansaittiin toisemme. Hulluteltiin ja elettiin. Kun lapset ja asunto tuli kuvioihin niin vain toinen meistä kasvoi aikuiseksi. 10v jaksoin ja ero tuli

Vierailija
18/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta mieleen tulee kyllä Peter Pan-syndrooma.

Googlesta löytyy ainakin jotain aihetta sivuavaa.

Vierailija
19/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi! Oletko saanut jotain terapiaa tai keskuteluapua? Pidä ihmeessä kiinni tästä ihmisestä, jos kohtelee sinua kauniisti. Menneisyydelle ei mitään voi, etenkään, kun sinua on kohdeltu väärin muiden toimesta, mutta sitä voi jonkin verran käydä läpi sen verran kuin se häiritsee nykyistä elämääsi.

Esim. sielunhoito-terapeutin kanssa keskustelua saa ilman terapialähetteitäkin.

Suosittelen tällaista, asuu Treen lähistöllä, mutta jos ei sovi, niin tehnyt mm. paljon kirjoja ja itsellään aika rankka tausta elämässä ja pitkään jo tehnyt ihmisten parissa työtä: http://paiviniemi.net/

Vierailija
20/20 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kohteleeko kauniisti. Ehkä kohtalaisen ja hyvän välillä. Ärsytys on vain itsellä siinä pisteessä etten osaa ajatella hänestä kovin positiivisesti.

Käy kyllä töissä, on aina käynyt, koska olen aina etsinyt hänelle työpaikan.. Kirjoittanut cv:n, patistanut...

Välillä mietin miltä tuntuisi elää vastuullisen miehen kanssa.. mutta ehkä sitten olisi muita ongelmia..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän