Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako paksusuolen tähystyksessä tutkimuspäivän sairaslomaa?

Vierailija
25.01.2018 |

Otsikossa kysymys. Tietääkö kukaan, mitä KVTES sanoo?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä varmaan kirjoittaa mutta kunnallisella puolella en tiedä. Kipu kestää ainoastaan sen tutkimuksen ajan. Erittäin epämiellyttävä tutkimus.

Vierailija
2/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ainakin aikoinaan mennä jo aamulla sairaalaan, ja suolta tyhjennettiin vielä lisää perääruiskeella (vaikka olin tyhjentänyt sen litkuja juomalla, kevyellä dieetillä useamman päivän). Sen jälkeen mun piti odottaa useampi tunti tutkimuksen alkua. Ja minulla ainkin tuli vatsa tosi kipeäksi ( ilmaa reilusti) ja tutkimus koski. Kirjoittivat minulle sairauslomaa siksi päiväksi sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Itselleni tehty muutaman kerran ja aina lääkäri kirjoittanut sairaslomapäiväksi.

F

Vierailija
4/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaatia "humautusta" niin eipä se sitten paljoa satu vaikka erittäin epämiellyttävää on silti. Tunnin joutuu tosin sen jälkeen makoilemaan, eivät päästä ennen pystyyn ja hakija täytyy olla. Uskoisin, että jos tuon piikin saa niin hyvin mahdollisesti sairaspäivänkin.

Vierailija
5/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan. Potilaat tulevat jopa 600 km päästä tutkimukseen.

Vierailija
6/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa elimistö joutunut tyhjennyksessä aika koville ja saattaa heikottaa kun ei ole syönyt. Mahdollinen pieni kipulääkehuppeli tuskin sekään parantaa työkykyä.

Vierailija
7/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minä otin tähystyspäivän lomapäiväksi, niin ei tarvinnut mennä takaisin töihin.

Vierailija
8/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanakaan tuo ei ole palkallista (KVTES) .

Olet varmaan tiennyt etukäteen, että olet menossa tutkimuksiin, tutkimukset ei ole mikään sairaus.

Lääkäri kirjoittaa lapun siksi, että olet luvallisesti pois töistä mutta palkkaa se ei takaa.

Vierailija
9/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Minulla on tutkimus vasta klo 13 ja matkaakin tunnin verran/suunta sairaalaan. Töihinhän en tietenkään mene tutkimuspäivänä. Täytyy kysyä esimieheltä, mutten malttanut odottaa huomiseen kun tänään tuon kutsukirjeen sain🙂

Vierailija
10/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä sain kunnallisella puolella. Olen sairaanhoitaja. 

Vierailija
11/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minä otin tähystyspäivän lomapäiväksi, niin ei tarvinnut mennä takaisin töihin.

Sama juttu, en kehdannut sanoa esimiehelleni että menen perstähäriin.

Vierailija
12/12 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä varmaan kirjoittaa mutta kunnallisella puolella en tiedä. Kipu kestää ainoastaan sen tutkimuksen ajan. Erittäin epämiellyttävä tutkimus.

Tutkimusta ennen saa ainakin meillä halutessaan kolmiolääkkeitä, ja sen takia loppupäivän sairaslomaan.

Itse olin viisi vuotta sitten tahystyksen aikaan juuri KVTES:n mukaisissa töissä, ihan istumatyötä sisällä eikä sellaista että olisin voinut lääketokkurassa suurta vahintoa aiheuttaa, ja kyllä tähystävä lääkäri lomalapun kirjoitti, vaikken edes pytänyt. Eikä siitä mitään sanomista tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi