Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita masentueita aurinko?

Vierailija
25.01.2018 |

Ulkona paistaa aurinko ja musta tuntuu, että se vain pahentaa oloani. Tuntuu entistä paskemmalta voida näin huonosti. Tavallaan aika paradoksaalista, kun luulisi että aurinko piristää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pimennysverhot niin aurinko ei häikäise. Vaihtoehtoisesti mene ulos jolloin aurinko voi alkaa vaikuttaa myönteisesti.

Vierailija
2/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kevät on mulle aina pahinta aikaa vuodesta, kun aurinko alkaa paistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kevät on pahinta aikaa.

Nyt onneksi on ihan harmaata ( Hki ).

Vierailija
4/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päin vastoin. Masennun aina pimeään aikaan, ja lisääntyvä valo herättää minut eloon. Keväällä ja kesällä voin erinomaisesti.

Vierailija
5/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, päin vastoin. Masennun aina pimeään aikaan, ja lisääntyvä valo herättää minut eloon. Keväällä ja kesällä voin erinomaisesti.

Sitten sulla on varmaan lähinnä kaamosmasennusta?

Vierailija
6/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahistaa kaikki näkyvä pöly ja likaiset ikkunat auringolla. Uuh...

Vierailija
7/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Luulin joskus olevani ainoa. 

Vierailija
8/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla etten ole ainoa. Onneksi aurinko alkaa jo laskemaan ja kohta tuleekin turvallinen pimeys :)

Ap

Vierailija
9/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joo, mutta toisaalta masennukseni tuntuu pahenevan kuitenkin talvisin. Tavallaan tykkään talven hämärästä mutta valon puute vaikuttaa fyysisesti jaksamiseen.

Kesäisin tulee taas pidettyä verhot kiinni ettei häikäse...

Vierailija
10/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Ihan kiinnostuksesta kysyn, koska haluan tietää enemmän masentuneen mielenmaisemasta. Siksikö, että auringonpaisteen luulisi piristävän, mutta se ei piristä - aiheuttaa ehkä jopa lisää masennusta, vai jostain muusta syystä?

Vierailija
11/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Kylmä, loska ja talvi ärsyttää. Tuntuu ettei tää lopu ikinä!

Vierailija
12/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kaikki näkyy niin selvästi, silmäpussit, rypyt ja kalpeus sekä myös silmät turpoo aluksi, ennenkuin silmät alkaa tottumaan taas auringonvaloon

Vierailija
13/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ihan kiinnostuksesta kysyn, koska haluan tietää enemmän masentuneen mielenmaisemasta. Siksikö, että auringonpaisteen luulisi piristävän, mutta se ei piristä - aiheuttaa ehkä jopa lisää masennusta, vai jostain muusta syystä?

Mulla se on ainakin sitä että on tavallaan enempi esillä valossa kuin pimeässä. Pimeys antaa tavallaan suojaa. Sosiaalisesta fobiasta kärsin.

Vierailija
14/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan sen liittyvän jotenkin vuorokausirytmiin ja hormonitoimintaan. Moni masennuksesta kärsivä tuntee voivansa huonoiten aamulla ja päivällä, ja olo helpottuu illan tullessa. 

Itse olen aina yhdistänyt auringon (etenkin kevättalven auringon) masentavuuden siihen, kun minua kiusattiin ysiluokan keväällä todella paljon ulkonäöstä. Siitä asti on aina tuntunut siltä, että kevättalven raaka valo "paljastaa kaiken" ja tekee haavoittuvaksi. 

- 7

Vierailija
15/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään ekat aurinkopäivät on aina jotenkin vaativia, kovia. Valo pehmenee kun vuosi taittuu kohti kesää.

Vierailija
16/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee sellainen olo, että pitäisi olla kauhean pirteä ja iloinen ja aktiivinen kun aurinko paistaa, ja kun en siihen yrittämälläkään pysty niin olo huononee. Talvella on jotenkin enemmän "lupa" olla masentunut, keväällä/kesällä tuntuu että ei saisi olla.

Vierailija
17/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sää on ihan yksi ja sama. Olen tasaisesti masentunut vuoden ympäri.

Vierailija
18/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan sen liittyvän jotenkin vuorokausirytmiin ja hormonitoimintaan. Moni masennuksesta kärsivä tuntee voivansa huonoiten aamulla ja päivällä, ja olo helpottuu illan tullessa. 

- 7

Vointini on paras aamupäivällä, jolloin on muutama virkeä tunti. Jos tulee itkua/ahdistusta/paniikkikohtausta, se tulee iltapäivällä tai illalla.

Vierailija
19/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanottu kevätmasennus on usein pahempi kuin syysmasennus. Sanotaan että syysmasennus lihottaa mutta kevätmasennus voi olla tappava. Näin kärjistetysti.

Aurinko muistuttaa siitä syyllisyydestä että ei ole aktiivisesti tekemässä asioita ja osaa vastaanottaa sitä normaalia energiaa mikä valosta pitäisi tulla. Se ei anna olla rauhassa vaan tekee sisälläolosta ja saamattomuudesta ahdistavaa.

Vierailija
20/30 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhia tapahtuu tilastojen mukaan eniten keväällä. Synkkyys ja lyhyet päivät masentaa itseäni paljon enemmän kuin valoisuus. Kevät on itselleni paras vuodenaika kun luonto herää unestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän