Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsi veti kahvipullat

Pullava
25.01.2018 |

Kaveri lävi 5-vuotiaansa kanssa kylässä, olin leiponut pullat kahvin kanssa. Laitoin kahvin tippumaan kun kaverin lapsi tuli mankumaan "namia". Sanoin että kohta pöydässä saa kun kahvi valmis. No lapsipa meni itse vetämään pullaa keittiötasolta, menin sanomaan ettei saa vielä ottaa ja lapsi häipyi. Heti kun lähdin keittiöstä, lapsi oli taas pullien kimpussa mitkä olin siirtänyt odottamaan kaappiin. Kolme pullaa oli vetänyt kaikkineen, sanoin eytä nyt loppu ja lapsi vilahti piiloon mutta hetken päästä löytyi jälleen keittiöstä työntämästä pullaa naamaan ja tökkimässä viimeiset pullat sormillaan rumiksi. Sanoin jo tiukkaan ettei noin saa tehdä jolloin vasta kaverini sai suun auki ja sanoi hissutellen "no eihän tuo nyt ole niin vakavaa". Jukolauta kyllä ärsytti, vaivaahan siitä leipomisesta oli ollut! Ei sitten ollut kahvin kanssa pullaa, mutta se lapsi söi vielä niitäkin mitkä oli sörkkinyt sormillaan rumiksi. Oma lapseni jäi ilman pullaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se lapsi ylettyi sinne ylähyllylle hakemaan pullat? Tosi pitkä viisi vuotias.

Vierailija
2/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut uskottava juttu. Kukaan tenava ei pysty syömään kaikkia yhdestä taikinasatsista tehtyjä pullia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoooooooooooo

Vierailija
4/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Porvoossa noin pienet pullataikinat että satsi mahtuu kerralla viisivuotiaan mahaan? Teeppäs ensi kerralla puolen litran taikina josta tulee 30 pullaa. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
5/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä viisivuotias osasi kyllä käyttää tuolia apuna. Ap.

Vierailija
6/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiennyt itsekään mihin mahaan ne pullat mahtui mutta söisittekö itse sellaisia jäljelle jääneitä joita tökitty ja haukkailtu sieltä täältä? Nyt sitten pari päivää tuon viikonloppuvierailun jälkeen alkoi siivotessa löytyä vanhoja osin nakerreltuja pullia sohvan ja sängyn alta. Ap. Provohuutelijat voi mennä jatkamaan päiväänsä Porvooseen, tarpeeksi ärsyttää jo tuo vierailu.

Vierailija
7/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on ensiluokkainen esimerkki muksusta jolla oli kova pullanälkä, tuumaisi huumorintajuinen isävainaani jos vielä eläisi (suurperheen semi-rento kahden sodankäynyt isä oli).

Terkut taivaaseen, iskä.

Vierailija
8/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä näköjään ollut pullanälkä jos närpittyjä pullia piilotti ympäri asuntoa. Ap.

Vierailija
9/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tuuliviiri,

kamun muksu -pullahiiri.

Maiskutti mahaansa maistuvaiset

pullaherkut paistuvaiset.

Muruvanan jälkeen jätti

ahmatti mahaansa kun pullat mätti.

Äiti-laiska ! mikset kiellä?

Tuollalailla pullat niellä !

Ilman herkkuja nyt vieraat muut

haukkaa ilmaa tyhjät suut!

( J.M.2018)

Vierailija
10/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkasvatetut kapset ovat vanhempien kunnia.

Muut taas... no sarjassamme "miksei meidän lapset saa muka tulla"...

Vierailija
11/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tuuliviiri,

kamun muksu -pullahiiri.

Maiskutti mahaansa maistuvaiset

pullaherkut paistuvaiset.

Muruvanan jälkeen jätti

ahmatti mahaansa kun pullat mätti.

Äiti-laiska ! mikset kiellä?

Tuollalailla pullat niellä !

Ilman herkkuja nyt vieraat muut

haukkaa ilmaa tyhjät suut!

( J.M.2018)

Ihan mahtava:)

Vierailija
12/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluanpa vaan sanoa sen että ottaa päähän vanhemmat jotka ei vaadi lapsiltaan kylässä mitään käytöstapoja eikä komenna edes silloin kun touhu on noin älytöntä ja tekee lasten edessä tyhjäksi myös sen kun kyläpaikan asukkaat sitten komentaa! Ei tarvitse kommentoida jos ei tätä ymmärrä. Ap.

Vierailija
13/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan tiennyt itsekään mihin mahaan ne pullat mahtui mutta söisittekö itse sellaisia jäljelle jääneitä joita tökitty ja haukkailtu sieltä täältä? Nyt sitten pari päivää tuon viikonloppuvierailun jälkeen alkoi siivotessa löytyä vanhoja osin nakerreltuja pullia sohvan ja sängyn alta. Ap. Provohuutelijat voi mennä jatkamaan päiväänsä Porvooseen, tarpeeksi ärsyttää jo tuo vierailu.

Sanon suoraan:

tuollainen ei kyllä vetele.

Lapselle tulee opettaa kuinka vieraisilla käyttäydytään.

Lasta ei voi syyttää jos moukka äiti ei ole lapselleen opettanut sosiaalisia taitoja.

Vierailija
14/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole leipomista, että laittaa pellillisen pakastepullaa uuniin.

Vierailija
15/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin lapsi on "koira" joka puree vanhemman puolesta.

Kahjo vanhempi salaa nauttii lapsen harjoittamasta ilkeydestä ja kahjoilusta, eikä kiellä kun "lapset on lapsia".

Esimerkki :

vanhempi on kateellinen naaprin kauniista valkoisesta sohvasta ja uusista tapeteista.

Kylässä ollesaan leikitään sokeaa kun lapsi suklaakakku käsissään hyppää sohvalle ja pyyhkii kätensä sohvatyynyihin ja mättää kädenjäjen vielä tapetteihin.

Esimerkki 2:

Emäntä on nähnyt vaivaa tarjotakseen vieraallee herkullisia leipomuksia. Emäntä on siis itse leiponut tarjottavat.

Vanhempi (vieraana) leikkii sokeaa kun lapsi riehuu rääpien ja tökkien tarjottavat pilalle.

Kysymys kuuluu: miksi?

Vierailija
16/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin harvinaisen läski kakara ja jo kolme pullaa olisi tehnyt minulle hyvin tiukkaa. 1/5 tähteä, ei jatkoon.

Vierailija
17/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opetettiin kotona, että kyläpaikassa saa maistaa jokaista sorttia, mutta ei saa ottaa kuin yhden kutakin, tai maksimissaan kaksi jos niitä on paljon esillä. Ja tietenkin toteltiin, vaikka mieli olisi tehnyt ottaa enemmän.

Vierailija
18/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista käytöstä. Minua nolottaisi jos lapseni tekisi noin kylässä. Tuli myös mieleen ettei ehkä saa herkkuja kotona. Ainakaan itseleivottuja. Minusta tuonikäisen pitäisi olla jo sen verran vieraskorea että lopettaa pyynnöstä.

Vierailija
19/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin harvinaisen läski kakara ja jo kolme pullaa olisi tehnyt minulle hyvin tiukkaa. 1/5 tähteä, ei jatkoon.

Niin olisi tehnyt harvinaisen tiukkaa piilottaa ne pullat ympäri huushollia vai? Kaipa sitten jos olit niin lihava että liikkuminen teki tiukkaa.

Vierailija
20/38 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla kaverina, jos toinen ei osaa kasvattaa hyväkäytöksistä lasta. Mahdollista sekin että lapsella oli nälkä tms. Jotkut antavat lastensa tehdä ihan mitä sattuu, niin että menee seiniä pitkin kylässä, eivät ehdi suojaamaan lasta edes vaaroilta. Tai sitten valmista 1 jättikokoinen pulla (4-5:n ainekset) ja annat etukäteen tälle lapselle mehun kanssa, muut piiloon kaappiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä