Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluikäisen kummalliset oireet, kuumeilu ja kurkkukipu, jatkunut 3 v, en jaksa enää!

25.01.2018 |

11-vuotias poikani on kärsinyt nyt kohta kolme vuotta säännöllisesti esiin tulevista oireista: noin kolmen viikon välein tulee ensin kurkkukipu (nielu on punainen), pieni lämmönnousu noin 37,2 astetta, ja voimattomuus. Ei pysty tekemään mitään, ei jaksa. Sitten tulee mukaan vatsakipu, joka voi voimistua aaltoilevaksi, nousevaksi ja laskevaksi kivuksi. Lapsi VOI myös ripuloida, tai tulee röyhtäyksiä. Hänestä on tullut myös hajuherkkä eli pakokaasu, tupakka yms.hajut kokee yököttävinä. Ainoa joka verikokeessa oli poikkeavaa oli kilpirauhasen TPOA-arvo (tms), joka oli koholla eli viittasi kai tulehdukseen. Sitä seurataan. Meillä on jodi ruokavaliossa ja lapsi käyttää vitamiinitablettia jossa on jodia. Meillä on ollut koira toukokuussa kolme vuotta, mutta ei tunnu sopivan oikein koira-allergiaankaan. Maito jätettiin pois noin 2 vuotta sitten, koska aiheutti selvästi enemmän vatsakipuja. Minulla on keliakia, mutta vielä ei ole lapsen verikokeessa näkynyt vasta-aineita gluteenille ja hemoglobiini on hyvä. MInulla on myös hitaasti reagoivina allergeeneina maito ja muna, joista tulee siis oireena mahakipua vasta tuntien jälkeen kun olen niitä syönyt. Soijamaito jätettiin pois, koska epäilin että se aiheuttaa mahakipua ja pahoinvointia. Nyt oli kuukauden terveenä ja tuli taas uudestaan kipeäksi, sairastui sen jälkeen kun oli käynyt luistelemassa. Usein sairastuminen tapahtuu rasituksen jälkeen. Koulun ja asunnon sisäilman laadusta olen ottanut selvää, eikä niissä pitäisi olla huomauttamista. Lapsi on terveenä kesäkuun ja heinäkuun ja muuten sairaana. Antakaa ryhmäläiset jotakin vinkkiä, mistä löydän syyn jatkuvalle sairastamiselle? Lapsi on sen ikäinen etten voi edes hoitaa kotona vaan hän joutuu jäämään kotiin yksin joka kerta ollessaan sairas. Viime syksynä sairauspoissaoloja tuli 130 tuntia. Olemme kerran käyneet lastenpolilla keskussairaalassa (ei mitään erikoista, kilpirauhasta seurataan) ja seuraavaksi odotamme kurkkulääkärin tutkittavaksi pääsyä. En jaksa enää! Lapsi on myös hyvin turhautunut ja alkaa jo eristäytymään kavereista, koska ei jaksa olla niiden kanssa sairaana.

Kommentit (1)

1/1 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kuvauksesi sopii meidän kohta 9 vuotta täyttävään poikaan. Eilen taisi tulla täyteen 100 tuntia poissaoloa tokalla luokalla ja tänään jatkuu, vaikka oli jo sen oloinen, että voisi tänään mennä kouluun. Olo on aika hämmentynyt. Alkoiko teillä asia selvitä mihinkään suuntaan? Meillä oli samaa jo viime keväänä ja poika tutkittiin aika perusteellisesti (mutta ei kyllä esim. ferritiiniä) eikä mitään selitystä löytynyt. T. Tanja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi