Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa ihan sa*tanasti, vauva ja miehen ylityöt

Vierailija
25.01.2018 |

Onko muilla näin? Miehestä on tullut joku työn sankari vauvan synnyttyä. Haluaa tehdä ennätyksiä viikottaisissa työtunneissä ja sen vuoksi TARVITSEE lepoa kotona. Kyseessä kauan toivottu lapsettomuushoidoilla saatu esikoinen. Mies vaatimalla vaati, että hoitoja jatketaan, kun itse jo olin luovuttamassa. Etukäteen sovittiin yhteisestä vastuusta. Rahan takia ylitöitä ei tarvitse tehdä, minulla on säästöjä. Joo ja vauva valvottaa ja itkuinen, mutta parasta elämässäni. Tuo mies vaan saa raivon valtaan 😖😬

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kannattaa tsekata myös repsikan selkänoja. Irtohiuksista näkee, onko ylityö tumma vai vaalea.

Vierailija
2/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan oikeasti tekee ne työmäärät. Palkkakuitista näkee. Työ sellaista, ettei siellä naisia pyöri. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli tollanen mies, joka lupasi ja lupasi, luisti ja luisti. Jätin sen, kun lapsi oli 4, ja vaihdoin parempaan.

Vierailija
4/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kuvio. Mies haluaa lapsen ja isäksi mutta ei hoitaa sitä.

Vierailija
5/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille! Se luulee ettet huomaa mistä oikeasti on kyse, eli vauvan hoito rassaa

Vierailija
6/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei luvattu mitään. Mies teki yrittäjänä töitä klo 7- 22 /7.  Mennessäni tiesin, mihin ryhdyn. Toki sain olla kotiäitinä vuosia ja se olikin parasta aikaa. Opiskelin kyllä jatkoja siinä ohessa, joten siirtyminen työelämään oli suht kivutonta. Kolme lasta ehdin kasvattaa.

Vierailija
7/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki klassiset eli pakenee rankkaa vauva-arkea töihin jossa saa kahvitella ja syödä rauhassa, oman toimiston omaavat voivat ummistaa silmänsä ja levätä, lukea nettiä rauhassa ym.

Miesten puheet on yleensä pelkkää sanahelinää että "yhdessähän me hoidetaan" ym ym. Osoittautuvat tosipaikan tullen itsekkäiksi ja laittavat omat tarpeet kaiken edelle. Mulla on yksi lapsi, olisin halunnut enemmän mutten yksin jaksanut kantaa kaikkea vastuuta..kunnon miehiä on valitettavan harvassa nykyään.

Vierailija
8/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmasti tulossa sama tilanne, mutta olen tietoinen tästä.Mieheni työpäivät ovat pitkiä, ja hän tekee paljon työmatkoja. Eli tilanne ei siia meidän perheen kohdalla muutu mihinkään entisestä jo totutusta. Tämä kuitenkin mahdollistaa taloudellisesti sen, että voin olla pitkään lapsen kanssa kotona. Raskaana olen siis nyt.

Vierailija
9/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh niin varmasti taas. :D

Vierailija
10/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tullut jonkinlainen taloudellinen paine kun tajusi että nyt se lapsi on siinä ja seuraavat 18 vuotta rahan menoa ei voi estää. 

Tuohon vitutukseen kerron että silloin kun lapsi oli pieni ja olisin tarvinnut miestä eniten, miestä ei näkynyt mailla eikä halmeilla. Nykertäminen autotallissa oli mielenkiintoisempaa kuin avun antaminen. Kysyin mieheltä että tapaileeko se jotain sutturaa siellä tallissa vai mikä sinne vetää :D Loppui se tallissa ramppaaminen mutta sitten alkoikin jo miehen naama tympimään kun ei lähtenytkään enää kotoa kulumallakaan. Kaikella on puolensa...

Vierailija
11/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki töitä 8-18 (ma-pe) ja se oli ok.

Mutta luuli että voi tehdä töitä entiseen malliin myös la-su.

Juu ei! En ole mikään yksinhuoltaja. Siis mikään pakko ei ollut mistään syystä noita viikonlopputöitä tehdä.

Sain suuttua oikein kunnolla ennenkuin meni jakeluun että elämä ei enää voi olla pelkkää työtä kun on lapsi.

Asiat järjestyi hyvin ja mies teki kyllä välillä kotona etätöitä iltaisin ja viikonloppuisin mutta oli kuitenkin läsnä.

Hänestä tulikin oikein hyvä ja osallistuva 2 lapsen isä. Joskus vaan pitää vääntää rautalangasta aluksi.

Vierailija
12/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miesten sanaan kannata luottaa lapsenhoitoasioissa. Niiltä saa apua, jos saa, mutta sen varaan ei voi laskea. Sen verran yleistä taantuminen, vastuunpakoilu ja vapaamatkustajuus tuntuvat olevan. Siksi lapsia vain sen verran, kuin jaksaa yksin hoitaa.

13/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku hoitamaan lasta kun et itse jaksa, miehen ylityöpalkalla pitäisi verojenkin jälkeen jäädä voitolle tällä systeemillä. Keskustele ensin asiasta, mies saattaakin yllättäen haluta hoitaa vauvaa enemmän.

Vierailija
14/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluyrityksissä mies heittäytyy marttyyriksi ja kysyy, että pitääkö hänenkin jäädä töistä pois. Lisäksi vaatii, että häntä passataan rankan työn vuoksi. Olen hoitanut yövalvomiset kätännössä yksin 4 kk ja nukkunut puolen tunnin pätkissä. Okei, imetän. Yöapua saa kerjätä ja siitä mies syyllistää, jos kerran kuussa vaihtaa vaipat yöllä. Olen itse zombi ja teen yksin kaikki kotityöt vauvan ohessa. Herra nukkuu vähintään 7 tunnin unet putkeen.

Vierailija
15/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin palkata lastenhoitoapua ihan omilla rahoillani. Olen varannut tähän vauvavuoteen 15 k säästöt. Yöllä tietenkin vauvalle on parasta omat vanhemmat ja tähän yövalvomiseen tarvitsisin vastuunjakajaa. Mies tekee töitä vähintään kuutena päivänä viikossa. Siis vähintään. Sunnuntait suostui jäämään kotiin itkupotkuraivareiden jälkeen. ap

Vierailija
16/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kans törmännyt tähän asenteeseen, "Pekalla on pieni vauva, se tekee mielellään ylitöitä/tulee viikonloppuna töihin". Siis asenne on joillain tällainen. Ei se pieni vauva niin paljon maksa, että rahan takia töihin tultaisiin. Sitä pidempää päivää voi tehdä sitten kun rahankulutuskin kasvaa, ei silloin kun aika kotona on tärkein resurssi.

Vierailija
17/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies vaatimalla vaati"

Älä nyt yritä syyllistää miestä siitä, että olette YHDESSÄ vauvan saaneet.

Vierailija
18/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teethän miehelle selväksi, että rahaa tärkeämpää on nyt aika ja jaksamisesi. Ettei hän miesmäiseen tapaan luule, että isän tärkein tehtävä on hankkia leveä leipä pöytään. Ehkä työ on nyt ainoa tapa millä hän tuntee itsensä arvokkaaksi?

Vierailija
19/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin palkata lastenhoitoapua ihan omilla rahoillani. Olen varannut tähän vauvavuoteen 15 k säästöt. Yöllä tietenkin vauvalle on parasta omat vanhemmat ja tähän yövalvomiseen tarvitsisin vastuunjakajaa. Mies tekee töitä vähintään kuutena päivänä viikossa. Siis vähintään. Sunnuntait suostui jäämään kotiin itkupotkuraivareiden jälkeen. ap

Et tietenkään omilla rahoillasi palkkaa lastenhoitoapua, koska miehen poissaoloahan sillä paikataan eli mies saa myös maksaa sen, jos ei halua olla kotona lapsensa kanssa.

Vierailija
20/35 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies vaatimalla vaati"

Älä nyt yritä syyllistää miestä siitä, että olette YHDESSÄ vauvan saaneet.

En syyllistä, halusin kertoa vain miehen asenteen vauvan hankintaan. Olen todella onnellinen lapsesta. Ap