Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkkärin työtarjoukset ja työpaikkavahti

Vierailija
25.01.2018 |

Onko kellään kokemusta että mihin työkkärin työtarjouksiin on haettava? Nykyään siellä pitää tilata työpaikkavahti mutta pistin siihen ensiksi ihan väärät hakuehdot niin se on sylkenyt mulle jotain ihme duuneja. Onko niihinkin haettava kaikkiin mitä tulee tuon työpaikkavahdin kautta sähköpostiin ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän paikkavahti ole mikään työtarjous.

Vierailija
2/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko te-palvelut.fi -sivuilta ohjeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, nyt ymmärrän miksi työkkärin on hyysättävä niin perinpohjaisesti. Mutta onnea, osaat kuitenkin sähköpostia käyttää, sekin on jo jotain!

Vierailija
4/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjoukset ja työpaikkavahdin työpaikat on ihan eri asioita.

Vierailija
5/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksissa lukee yleensä että onko se pakollinen vai ei, karenssista yms. Joissain lukee vielä erikseen että tämä ei velvoita mihinkään.

Vierailija
6/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kysyn ja varmistan ku oon syömättä karenssissa ja en kykene maksaa vuokraa :D

Vierailija
7/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, nyt ymmärrän miksi työkkärin on hyysättävä niin perinpohjaisesti. Mutta onnea, osaat kuitenkin sähköpostia käyttää, sekin on jo jotain!

Mielummin kysyn ja varmistan ku oon syömättä karenssissa ja en kykene maksaa vuokraa :D

Vierailija
8/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein teille tulee työtarjouksia? Nimim. yli puoli vuotta työttömänä eikä ainuttakaan tarjousta. 

Totta puhuen ihmetyttää tällaisen aktiivimallin aikakautena.

Vierailija
9/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein teille tulee työtarjouksia? Nimim. yli puoli vuotta työttömänä eikä ainuttakaan tarjousta. 

Oon nuorisotyöntekijän ohjaamana tässä järjestelmässä niin hänkin sanoi että todella harvoin tulee työtarjouksia kelan suunnalta - ap

Vierailija
10/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis työkkärin suunnalta* ei kelan, mun moka -ap 

Vierailija
11/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk työttömänä eikä yhtään työtarjousta.

Vierailija
12/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaako työkkäri sen jotenkin onko hakenut tarjottua työpaikkaa tai työkokeiluun?

Vierailija
13/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää erikoisalalla työskentelevänä tämä työtarjousten lähettäminen. Te-virkailija ei ymmärrä alastani mitään eikä näinollen osaa ohjata minulle sellaisia töitä, jotka soveltuvat minulle. Osaan ihan itse etsiä ne kaikki, mitkä on avoimeen hakuun laitettu ja sen lisäksi osaan tehdä avoimia työhakemuksia. Ehkä tuo toimii siinä tapauksessa, jos työttömällä ei ole paljoa koulutusta tai on alalla, jolla on paljon töitä tarjolla.

Vierailija
14/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaako työkkäri sen jotenkin onko hakenut tarjottua työpaikkaa tai työkokeiluun?

Tätä olen itsekin miettinyt. Mahtaakohan resurssit riittää?

Vierailija
15/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvoittavia työtarjouksia olen saanut vain silloin kun joku homma on osunut aivan kohden, eli koulutuksellani hyvin harvoin.

Työpaikkavahti on käytössä. Siihenhän saa määritellä itse rajat. Mulla tulee kaikki oman kunnan työpaikat. Siis rekkakuskista hammaslääkäriin. Ei ole velvoitetta niitä silti hakea.

Vierailija
16/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan tehnyt ennätyksen, olin 11 vuotta työttömänä eikä yhtään työ tarjousta tai ylipäätään yhtään mitään. Sitten kävin vuoden töissä ja jäin pois ison leikkauksen vuoksi jonka toipumis aika oli pitkä , ei tullut sinä aikana eikä sen jälkeenkään työkkäristä mitään yhteydenottoa. Eikä ole kuulunut mitään vieläkään. Eli jos en olisi itse hankkinut töitä olisin saanut olla tähän mennessä 20 vuotta työkkärin puolesta työttömänä.

Vierailija
17/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työtarjousten määrä riippuu varmaan siitä missä kunnassa asuu. Kuopiossa asuessani niitä alkoi tulla tasaisesti sen jälkeen, kun se 3kk työttömyyttä oli kulunut. Eikä väliä sopiiko työ sinulle yhtään. Naisena menet vaikka K-rautaan jos satut olemaan merkonomi jne

Vierailija
18/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/19 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme