Onko teillä puolison perheessä/lähipiirissä joku ihminen kenen kanssa ette tule toimeen?
Tai suorastaan inhoatte tai olette jatkuvasti napit vastakkain?
Mulla ihan uusi tilanne ja oon varmaan vaan niin herkkänahkainen, että tämä aiheuttaa pahaa fiilistä jatkuvasti. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä "jo" kolme vuotta mutta ei olla hänen perhettään juuri tavattu koska asuttiin tuosta kolmesta vuodesta ensimmäiset 2,5vuotta ulkomailla. Muutettiin viime kesänä takaisin Suomeen ja olen nähnyt miehen perhettä kaksi kertaa. Asutaan noin 200km päässä toisistamme joten mitään jatkuvia kyläilyjä nyt ole järkevä toteuttaa.
Olen hyvin introvertti ihminen ja sosiaaliset tilanteet ovat minulle henkisesti sekä fyysisesti aika uuvuttavia. En yksinkertaisesti nauti niistä. Tottakai kaikki ns. pakolliset synttärit ja ristiäiset käyn mielelläni juhlimassa mutta sellainen pelkkä kyläily on minusta turhaa. Mies on minun kumppanini eikä hänen perheensä ole minun perheeni, minulla on oma perhe. Miehen perhe taas kokee, että olen nyt osa heitä ja siellä pitää viettää viikonloppuja ja lomia yhdessä koska niin kuuluu tehdä. Mies saa kyllä minun puolestani mennä sinne niin usein kuin haluaa ja hän onkin käynyt siellä pari kertaa ilman minua josta on sitten syntynyt paskamyrsky.
Miehellä on sisko joka on nelikymppinen, naimisissa ja lapsia. Hän saattaa silti asua joskus viikkotolkulla kotona äidin ja isän luona lapsien kanssa, hänen miehensä tekee töitä heidän kotipaikkakunnalla ja tulee sitten aina viikonlopuksi kanssa sinne. Eikä siinä mitään jos tällainen järjestely on heistä kiva mutta minä haluan työviikon jälkeen rauhaa ja hiljaisuutta. Kaksi alle kouluikäistä lasta, kuusi aikuista ja neljä koiraa ei ole minun käsitykseni hiljaisuudesta.
Miehen sisko on nyt ottanut minut sitten hampaisiinsa. Valittaa miehelle kun en käy eikä hän "pääse tutustumaan minuun, ihan epänormaalia". Arvatkaa tuntuuko entistä nihkeämmältä mennä käymään kun tästä tehdään tällainen haloo? Yksi kerta hän lähetti tekstiviestin suoraan minulle ja pyysi heille viikonlopuksi jotta lapset pääsevät tutustumaan TÄTIINSÄ.
Lisäksi miehen siskoa ärsyttää se, että mies on eronnut kirkosta meidän seurustelun aikana. Miehen perhe on uskovaisia. Sisko oli myös miehelle sanonut, että ovat perheen kanssa huolissaan siitä että minä erotan miehen perheestä. Jeesus.
Onneksi miehelle on ihan fine etten ole hänen perheensä kanssa juurikaan tekemisissä. Mutta apua kun ahdistaa seuraava kerta kun pitää mennä sinne.
Anteeksi pitkä avautuminen. Kertokaa etten ole yksin.