Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-toimistoista

Vierailija
25.01.2018 |

Voinko tehdä näin ja mitä siitä seuraa? Olen ollut vuosia kuntoutustuella ja käynyt avohoidossa mt-toimustolla kerran kuukaudessa. Jos lopullinen eläkepäätökseni menee läpi ja kela myöntää työkyvyttömyyseläkkeen, jätän avohoidon kokonaan. Tähän asti olen ollut riippuvainen lääkärin suopeudesta kirjoittaa b-todistus kuntoutustukea varten. Jos saan eläkkeen, loppuu tuo kontrollointi vihdoin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää toimeentulotuelle, niin ei tarvi lääkäreitä. Tukea kyllä leikataan, jos et osallistu pupuhyppelyihin, mutta pöllit sitten vaikka osan ruuista niin pääset omillesi. Saa olla vapaana ilman kokoomuksen valvontaa.

Vierailija
2/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää toimeentulotuelle, niin ei tarvi lääkäreitä. Tukea kyllä leikataan, jos et osallistu pupuhyppelyihin, mutta pöllit sitten vaikka osan ruuista niin pääset omillesi. Saa olla vapaana ilman kokoomuksen valvontaa.

Otan mieluummin eläkkeen, kun sitä nyt tarjotaan ja saan olla loppuelämäni rauhassa sen suhteen. Mietin vaan, että kiinnostaako niitä miten pitkään holhota minua enää siinä vaiheessa. Eipä tarvitse enää yrittää kuntouttaa työelämään. En tarvitse heidän palvelujaan, mutta kun valvonta ja kontrolli... Kuinka pitkään se jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaellaanko nykyään lopullisia eläkepäätöksiä jos ei ole yli 60v? Tietääkseni antavat vain muutamaksi vuodeksi ja sitten tarkistetaan tilanne uudestaan.

Vierailija
4/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, itsekin olen vuosia käynyt juttelemassa mt-toimistossa noin kerran kuussa. Olen osa-kuntoutustuella, siis osa-aikaisena töissä. Mietin monesti kauan ne jaksaa kuunnella juttujani..

Vierailija
5/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa siellä sisi juttelet? Lääkärin? Psykiatrisen sairaanhoitajan? Psykologin? Jos ei tuosta ole apua, eikä lääkeistäkään, voisitko repiä itsellesi voimaa hakea parempaa apua, esim. psykoterapiaa? Tän vuoden alusta psykoterapain maksujen ainakin piti pienentyä. 

Vierailija
6/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa siellä sisi juttelet? Lääkärin? Psykiatrisen sairaanhoitajan? Psykologin? Jos ei tuosta ole apua, eikä lääkeistäkään, voisitko repiä itsellesi voimaa hakea parempaa apua, esim. psykoterapiaa? Tän vuoden alusta psykoterapain maksujen ainakin piti pienentyä. 

En halua mitään apua enää. Minulle riittää turvattu toimeentulo ja oma rauha. Ei kiinnosta jauhaa asioita kenenkään kanssa. Työelämään en kykene nyt enkä koskaan. Se on jo luonnekysymys, eli päätös olisi tietenkin oikea. En aiheuta kenellekään haittaa joten miksi en vaan saisi olla rauhassa. Mistään psykoterapiasta en enää aio hakea apua. On huonoja kokemuksia joten miksi hakata päätä seinään.

Vierailija
7/7 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi, itsekin olen vuosia käynyt juttelemassa mt-toimistossa noin kerran kuussa. Olen osa-kuntoutustuella, siis osa-aikaisena töissä. Mietin monesti kauan ne jaksaa kuunnella juttujani..

Hei haloo... Ne saa siitä palkan ja tekee sitä työkseen. Sitten keskenään jakavat asioita, jos on liian rankkaa. Kun mietin omaa elettyä elämääni, niin tajuan vasta nyt, että kaikki lääkekokeilut, terapiat sun muut "auttamisyritykset" ne vasta sekoittivatkin päätä. Jos olisi vaan alusta asti hyväksynyt itsensä, niin paljolta olisi säästynyt. Niinhän se menee, että jälkeenpäin näkee kirkkaammin kokonaisuuden. Minua lähinnä ärsyttää jonkun hoitajan näennäinen huoli, kun tunnen itseni ja tiedän ettei syytä huoleen ole. Tuon huolen avulla on tehty paljon pahaa, aloitettu ja lisätty lääkityksiä ja näin sekoitettu herkkä systeemi. Kukaanhan ei ole siitä vastuussa, kun on ollut syytä huoleen jonkun hoitajan mielestä. Psykiatria on huuhaata pohjimmiltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi