Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on ”perus toimistotyö”?

Vierailija
24.01.2018 |

Tekeekö joku vielä nykypäivänä sellaista?
Mitä se on?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisterien ylläpitoa, laskutusta, asiakaspuheluihin vastaamista, kopiointia, tilavarauksia, pöytäkirjan kirjoittamista, tilausten tekemistä, yms. avustavia taustatöitä eri firmoissa.

Vierailija
2/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitelmien tekoa, taulukkolaskentaa, ohjelmointia, kirjoittamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekisterien ylläpitoa, laskutusta, asiakaspuheluihin vastaamista, kopiointia, tilavarauksia, pöytäkirjan kirjoittamista, tilausten tekemistä, yms. avustavia taustatöitä eri firmoissa.

Meillä kaikki hoitavat itse nuo hommat muun työn ohessa. Oli sitten suunnittelija, päällikkö tai johtaja.

Vierailija
4/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatutkimuksia, benchmarkkausta, kilpalijaseurantaa jne

Vierailija
5/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitelmien tekoa, taulukkolaskentaa, ohjelmointia, kirjoittamista

Ohjelmointi ei ole perustoimistotyötä.

Vierailija
6/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaukset ja laskutus taitavat olla jo ammattitason töitä... Jossain pikkupuljussa assarilla on laajempi toimenkuva ja enemmän vapauksia kuin isossa firmassa, jossa tehtävät jaettu alueittain.

Vierailija
7/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin samaa olen miettinyt. Olen itse erityisasiantuntijan nimikkeellä töissä. Teen töitä toimistossa, olen tiiminvetäjä ja projektipäällikkö. Silti pidän työtäni perus toimistotyönä, vaikka ilmeisesti se ei sitä ole.

Mutta mitä tämä minun työni sitten on, jos ei perus toimostotyötä? Tuo nimikkeeni kun ei kerro sisällöstä mitään. Ei tämä ainakaan mitään tehdastyötä ole, ei ulkotyötä eikä edes palvelualaa.

Vierailija
8/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki hoitavat itse nuo hommat muun työn ohessa. Oli sitten suunnittelija, päällikkö tai johtaja.

Teillä sitten ei ole tarvetta sille, että suunnittelijat, päälliköt tai johtajat käyttäisivät aikaansa siihen ydinosaamiseensa. Voisin kuvitella, että esim lääkäriasemalla tai lakitoimistossa kannattaisi palkata henkilö hoitamaan tällaiset asiat, niin lääkäri tai juristi voi keskittyä siihen omaan työhönsä. 

Vierailija
9/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin samaa olen miettinyt. Olen itse erityisasiantuntijan nimikkeellä töissä. Teen töitä toimistossa, olen tiiminvetäjä ja projektipäällikkö. Silti pidän työtäni perus toimistotyönä, vaikka ilmeisesti se ei sitä ole.

Mutta mitä tämä minun työni sitten on, jos ei perus toimostotyötä? Tuo nimikkeeni kun ei kerro sisällöstä mitään. Ei tämä ainakaan mitään tehdastyötä ole, ei ulkotyötä eikä edes palvelualaa.

Anteeksi, mutta oletko ihan normaaliälyinen? Sinä teet vaativaa erityisasiantuntijatyötä (vrt. perus asiantuntijatason työ), olet siis ammattinimekkeeltäsi erityisasiantuntija ja vielä esimiesasemassa. Sinunkin työpaikallasi ja alaistesi joukossa lienee ylempiä toimihenkilöjä ja (perus) toimihenkilöjä, joista jälkimmäiset tekevät näitä "perus toimistotöitä". Ihan uutta asiaa? Et tätä mitenkään järjellä osannut päätellä? Ja olet työelämässä oleva, korkeakoulutettu ihminen? Mitenhän selviät niistä "erityisasiantuntijan" ja tiiminvetäjän töistä, kun et edes tiimisi tehtäviä tunne. Julkinen puoli ilmeisesti kyseessä :D

Vierailija
10/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta oletko ihan normaaliälyinen? Sinä teet vaativaa erityisasiantuntijatyötä (vrt. perus asiantuntijatason työ), olet siis ammattinimekkeeltäsi erityisasiantuntija ja vielä esimiesasemassa. Sinunkin työpaikallasi ja alaistesi joukossa lienee ylempiä toimihenkilöjä ja (perus) toimihenkilöjä, joista jälkimmäiset tekevät näitä "perus toimistotöitä". Ihan uutta asiaa? Et tätä mitenkään järjellä osannut päätellä? Ja olet työelämässä oleva, korkeakoulutettu ihminen? Mitenhän selviät niistä "erityisasiantuntijan" ja tiiminvetäjän töistä, kun et edes tiimisi tehtäviä tunne. Julkinen puoli ilmeisesti kyseessä :D

Haha :D kyllä tunnen tiimini tehtävät ja omani, mutta pointtini oli se, että koen tuon "perus toimistotyö" termin ongelmalliseksi.

Jos esim. työilmoituksessa lukisi, että kyseessä perus toimistotyö, niin en tietäisi yhtään mitä odottaa.

Vierailija
11/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisellä vakavasti otettavalla työpaikalla tehdään muuten henkilöstötutkimuksia sen verran liikaa, että nämä tehtävätason nimikkeet luulisi olevan selvillä. Ihan vakiokauraa niissä rasti ruutuun -barometreissa. Täytyy olla todella vajaa jos ei ymmärrä asiantuntijan ja toimihenkilön eroa. Tai trolli.

Vierailija
12/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D kyllä tunnen tiimini tehtävät ja omani, mutta pointtini oli se, että koen tuon "perus toimistotyö" termin ongelmalliseksi.

Jos esim. työilmoituksessa lukisi, että kyseessä perus toimistotyö, niin en tietäisi yhtään mitä odottaa.

Ai et vai? Minä ainakin ymmärtäisin sen niin, että siihen kuuluu toimistossa tehtäviä asioita, mitkä eivät vaadi minkään muun alan asiantuntemusta. Ei tarvitse esimerkiksi osata koodata eikä hallita lakipykäliä. Riittää, että hallitset Office-ohjelmistot ja osaat vastata puhelimeen. 

Vierailija
13/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikisellä vakavasti otettavalla työpaikalla tehdään muuten henkilöstötutkimuksia sen verran liikaa, että nämä tehtävätason nimikkeet luulisi olevan selvillä. Ihan vakiokauraa niissä rasti ruutuun -barometreissa. Täytyy olla todella vajaa jos ei ymmärrä asiantuntijan ja toimihenkilön eroa. Tai trolli.

Meillä ei ole ketään toimihenkilön nimellä. Kaikki alimmatkin hommat on nimikkeellä asiantuntija. Eli ne ne niin yhteneviä ole. Ja on siellä niitä "perus toimistotyötä" tekeviäkin.

T: valtion virkamies

Vierailija
14/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ketään toimihenkilön nimellä. Kaikki alimmatkin hommat on nimikkeellä asiantuntija. Eli ne ne niin yhteneviä ole. Ja on siellä niitä "perus toimistotyötä" tekeviäkin.

Enää en ihmettele, miten tälläkin palstalla riittää näitä asiantuntijoita, kun näihin lasketaan puhelinvaihde ja talonmieskin. 

Vierailija
15/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaukset ja laskutus taitavat olla jo ammattitason töitä... Jossain pikkupuljussa assarilla on laajempi toimenkuva ja enemmän vapauksia kuin isossa firmassa, jossa tehtävät jaettu alueittain.

Tylsäksi on mennyt. Olen kuullut että vanhoina hyvinä aikoina Rautaruukin toimitusjohtajan sihteeri hoiti firman valuuttapositioitakin sillä aikaa kun toimitusjohtaja oli lomalla.

Vierailija
16/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, ettei teillä sellaista ole? Luulisi aikuisen ihmisen joskus kuulleen toimistosihteereistä tai -työntekijöistä. Jatkuvasti sellaisia haetaan esim. Valtiolle -sivustojen kautta.

Vierailija
17/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla se on sitä että keitetään kahvia ja otetaan pomolta suihin.

Vierailija
18/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavalliset toimistoduunarit on nykyään jotain asiantuntijoita :D

Vierailija
19/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista. Resurssien tuhlaamista käyttää ylemmässä asemassa aikaa sellaiseen mitä kuka tahansa kykenee tekemään.

Vierailija
20/21 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, ettei teillä sellaista ole? Luulisi aikuisen ihmisen joskus kuulleen toimistosihteereistä tai -työntekijöistä. Jatkuvasti sellaisia haetaan esim. Valtiolle -sivustojen kautta.

Tämä olikin vaan tämmöinen sivuhuomautus. Eli esim. perus toimistotyötä asiantuntijan nimikkeellä aina tehnyt ehkä ajattelee työtään asiantuntijatyöksi. Ei välttämättä ole kaikille yhtä selkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi