Eri lentoyhtiöiden käsimatkatavaran kokovaihtelut
Olen lentämässä ensi viikolla ja minulla on kaksi vaihtoa. Lentoja operoivat Finski ja American Airlines. Finskin käsimatkatavaran koko on isompi kuin AA:lla ja tiedän että kaikkien operoivien lentoyhtiöiden rajoitukset on huomioitava, mutta tehdäänkö kentillä tarkastuksia jos vaan tassuttelee pari senttiä liian iso laukku käsipuolessa seuraavalle lennolle. Onko kukaan joutunut carry on -laukun kokotarkistukseen ja mahdollisesti joutunut laittamaan liian suuren laukun ruumaan? Aikaisemmin olen konetta vaihtanut mutta operoivilla lentoyhtiöillä oli samat laukkukoot käytössä, joten ei tarvinnut tälläisiä miettiä. Pitäisi saada tärkeimmät matkustamoon mukaan koska reitti on sellainen että viivästyksiä on sattunut ruumaan menevän matkatavaroiden suhteen.
Finski ja AA ovat tytäryhtiöitä (Partner airlines), luultavasti lento/ lennot on jomman kumman, tai molempien koneilla (jos vaihto). Ihan sama kumman buukkaat. Se käsimatkatavara saa olla Finskillä 56 x 45 x 25 senttiä, AA:lla 56 x 35 x 23. Tarkista kumman lentoyhtiön koneella lennät. Voit tilata matkan Finskiltä, mutta operoiva jatkolento saattaa olla AA:n ja päinvastoin.
Tuo ero käsimatkatavaroiden koossa ei ole valtavan suuri, joten tuskin ne siitä nipottavat.