Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naisten töitä osaat tehdä?

Vierailija
24.01.2018 |

Osaatko siivota, tiskata, laittaa ruokaa, huolehtia lapsista läksyineen, pestä pyykit? Vai jotain vielä "naisellisempaa", esim. ommella tai leipoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaiken mainitsemistasi paitsi ompelemisen. Voin ommella napin kiinni mutta se on suunnilleen siinä.

M40

Vierailija
2/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaikki aloituksessa mainitut hommat surkeasti. Onneksi ei ole lapsia.

Olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruoanlaittohan on miesten työ. Minulta se sujuu kyllä kanssa, mutta olenkin hieman "miehenaivoinen", kuulemma.

Siivous, tiskaus, leipominen, pyykinpesu onnistuu. Ompelu joskus mutta hitaasti.

Lasten kanssa en edes halua kokeilla miten menisi, en pidä lapsista. Tosin jostain kumman syystä kun joskus joudun niiden kanssa tekemisiin, ne suorastaan liimautuvat minuun kiinni.

Vierailija
4/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen mestari ruoanlaitossa, leipomuksissa, ompelen ja neulon (sukan neulomista juuri opettelen). Osaan ns perinteiset naisten työt.

Bravuurini on herkkuruokien tekeminen, leipominen, kodin siistinä pitäminen, ja kodin sisustaminen kauniiksi ( halvalla, käytetyillä huonekaluilla, ostaminen huutokaupoista).

Vierailija
5/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ihan riittävän hyvin nuo sujuu, paitsi no lapsia ei ole, mutta varmaan pakon edessä onnistuisi. Olen joskus lapsenvahdiksi joutunutkin. Leipomaan en ole kovin hyvä ulkomuistista, paitsi sämpylöiden kanssa. Mutta ohjeita etsimällä kai kuka tahansa voi onnistua leipomisessa?

En omista ompelukonetta enkä osaisi tältä istumalta sellaista välttämättä käyttääkään (jos joutuu itse asettelemaan ne langat). En osaa asettaa nappia irronneen tilalle, tai en ole ainakaan kokeillut koskaan. En muista enää miten neulotaan/virkataan, vaikka koulussa opetettiin.

Asun yksin, joten aika vaikeaa olisi elämäni, jos en osaisi noista aloituksessa mainituista mitään. En osaa kyllä paljon mitään "miesten" töitä, mutta niitä ei ole juuri tarvinnutkaan osata.

N 26

Vierailija
6/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hyvä kokki. Nytkin multa on "tilattu" kakku. Kotityöt on vähän niin ja näin. Pyykit pesen koneessa. Kaikki vaan sinne (en lajittele) ja pesuainetta lokeroon. Kuudellakympillä pesen kaikki. Siivoamiseni on niin surkeaa, että näin yksin asuessa se ahdistaa jo itseänikin. Lasten kanssa en osaa olla. Tykkään kissoista enemmän. Niitä osaan hoitaa. ;) Tietty, jos mulla lapsia olisi, niin opettelisin. Omat lapset on kuitenkin kaiketi eri juttu.

Osaan neuloa ja virkata. Itse asiassa osaan vähän harvinaisempiakin käsityötekniikoita. Teen pitsiä ihan sujuvasti, neulakintaat onnistuu ja huovutuskin menee. En ole kova ompelemaan, mutta on mulla kuitenkin oma ompelukone. Osaan siis ommella kuitenkin ihan kohtalaisesti. Olen miettinyt viime aikoina kankaan kutomista itse.

m30

Vierailija
7/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja kaikki mainitut sujuvat rutiinilla - ompeluhommia lukuunottamatta. Perinteiset miesten työt ovat heikommin hallussa.

Enemmän kuitenkin harmittaa se, etten osaa itse korjata vaatteitani, kuin se, etten ymmärrä mitään talotekniikasta, aseista, autonkorjauksesta tms.

Vierailija
8/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta ei jaksa aina vain kiinnostaa. Mieluiten teen ulkotöitä.

nainen

Vierailija
9/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja kaikki mainitut sujuvat rutiinilla - ompeluhommia lukuunottamatta. Perinteiset miesten työt ovat heikommin hallussa.

Enemmän kuitenkin harmittaa se, etten osaa itse korjata vaatteitani, kuin se, etten ymmärrä mitään talotekniikasta, aseista, autonkorjauksesta tms.

Vaatteiden korjaaminen ja parsiminen on kyllä käteviä taitoja. Itse tykkään kun pystyn tarpeen vaatiessa myös neulomaan aika nopeasti vaikka tumput tai villasukat. Tumppuja ei ainakaan ikinä meinaa löytää ilmojen kylmetessä, joten silloin yleensä teen vaan uudet. Joulunakin näin rahattomana voi vaan neuloa ihmisille.

Asun vuokrakämpässä eikä ole autoa. Perinteisiä miesten töitä ei juuri tarvitse tehdä. Isä ainoastaan joskus kutsuu hommiin omaan taloonsa tai mökilleen, mutta kyllä "naisten töiden" osaamisesta on ainakin tässä tilanteessa todella paljon enemmän hyötyä.

m30

Vierailija
10/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin synnyttää ja imettää aikanaan. Nyt 50+ eivät enää onnistu. Muita naisten töitä en tiedä olevan.

Vierailija
11/11 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kiukutella ja haukkua muita selän takana ja kasvotusten sitten taas mielistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi