Ruotsin posti: Kiinan paketeille jopa 12 e lisämaksu!
Paketin arvosta riippumatta. Lisäksi arvonlisävero kaikille ostoksille. Kuluttaja ei ole tyhmä joten jää iso osa tuotteista tilamatta.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005537290.html
Suomi ottaa saman maksun käyttöön myöskin, vaikka tätä ei vielä myönnetä. Luulen että tämän vuoden puolella.
Kommentit (336)
Tämä ei ole hyvä juttu pienyrityksille... Suomessakin hintoja joudutaan nostamaan, vaikka laatu ei parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan itse Kiinasta/Japanista/Koreasta sellaisia vaatteita joita ei täällä Suomessa ja Euroopassa myydä. Euroopassa vaatekaupat ovat liian konservatiivisia ja pakottavat ihmist pukeutumaan haluamallaan kasuaalilla tavalla. Minä haluan pukeutu niin kuin minä haluan, en halua pukeutua kasuaaeihin massavaatteisiin kuten massapukeutuu. Euroopassa ei ymmärretä mitään katumuodista.
Hehhee...joudut tekemään tulliselvityksen..googlaappas mikä se on:)
Tulliselvitystä ei tarvita jos paketin arvo on alle 20e.
Miten alv lasketaan , jos ei oo dokumentteja...Kaikki paketit tulee alv velvollisiksi
Paketti seisoo niin kauan tullissa, että ON paperit.
t. tullivirkailija
Ei teille paperia tarvitse vaan sähköisesti lähetetty dokumentti. Jostain ebayostoksesta en edes saa missään vaiheessa mitään paperia.
Eikä se jää tulliin seisomaan kun kiinalainen on merkannut pakettiin hinnaksi ihan mitä haluan.
Kiinalainen merkkaa paketin hinnaksi mitä sinä haluat ja laittaa sisälle mitä itse haluaa.
Siinä on sulla naama muikeana kun mietit minne ja miten reklamoit.
Et ilmeisesti ole koskaan tilannut kiinalaiselta ebaymyyjältä mitään.
Mikään ei ole niin kohtelias kuin ebayn feedback-prosenteistaan huolta pitävä kiinalainen nettikauppias.
Suorastaan anoo että jos on jotain ongelmaa älkää tehkö ebayn kautta valitusta vaan ottakaa ensin yhteyttä myyjään niin ratkaistaan asia.
Muutaman kerran olen saanut risan tuoteen, tai osa lähetyksen tuotteista ollut risoja.
Aina olen suoraan myyjän kanssa asioimalla saanut joko rahat takaisin tai on lähetetty uusi tuote tilalle, ja vaikka kyse olisi muutamien eurojen ostoksista.
Pari kertaa on myyjä hävinnyt ja tuotetta ei ole kuulunut, silloin olen saanut rahat takaisin Ebayn ostajanturvan kautta. Tätä ongelmaa ei käytännössä ole kun katsoo että ostaa vain sellaisilta myyjiltä joilla on vähintään tuhansia myyntejä tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan itse Kiinasta/Japanista/Koreasta sellaisia vaatteita joita ei täällä Suomessa ja Euroopassa myydä. Euroopassa vaatekaupat ovat liian konservatiivisia ja pakottavat ihmist pukeutumaan haluamallaan kasuaalilla tavalla. Minä haluan pukeutu niin kuin minä haluan, en halua pukeutua kasuaaeihin massavaatteisiin kuten massapukeutuu. Euroopassa ei ymmärretä mitään katumuodista.
Hehhee...joudut tekemään tulliselvityksen..googlaappas mikä se on:)
Tulliselvitystä ei tarvita jos paketin arvo on alle 20e.
Miten alv lasketaan , jos ei oo dokumentteja...Kaikki paketit tulee alv velvollisiksi
Paketti seisoo niin kauan tullissa, että ON paperit.
t. tullivirkailija
Ei teille paperia tarvitse vaan sähköisesti lähetetty dokumentti. Jostain ebayostoksesta en edes saa missään vaiheessa mitään paperia.
Eikä se jää tulliin seisomaan kun kiinalainen on merkannut pakettiin hinnaksi ihan mitä haluan.
Liitteeksi voidaan pyytää kopio esim paypal tapahtumasta...haluatko syyllistyä rikokseen?tarkastuksia tehdään
Sitten maksetaan paypalilla joku nimellinen pieni hinta aluksi ja sitten vasta loput. Pakettin printataan se joku minimaalinen hinta mistä on myös kopio maksutapahtumasta olemassa.
Suurin osa noista paketeista sitä paitsi on todella jotain euron-parin arvoisia, ainakin mitä itse tilaan. Siinähän tulli ihan rauhassa purkaa paketteja auki ja tarkastelee sisältöä, taitaa vaan ottaa valtio takkiin tullivirkailijan palkassa aika reippaasti sitä muutaman kymmenen sentin ALVia vastaan :D
Kuvaamasi menettely täyttää rikoksen tunnusmerkit
Joo, ihan niinkuin ylinopeuden ajaminenkin. Kylläpä olen hirveä rikollinen, joka päivä rikoksia vaan tulee tehtyä. Kauhistus sentään.
Ei haittaa. Moni Kiinalainen toimija on perustanut jakelukeskuksen Eurooppaan, paketti liikahtaa EU:n sisälle jakelukeskukseen ja sieltä loppuasiakkaalle.
Uusi kännykkä meni ensiksi Englantiin jonnekin "traileriparkkiin" ja sieltä DHL:llä jakeluun Suomeen. Säästöä tuli yli 100 e Suomen vastaavaan! Kierrättäminen Englannista kannattaa muutenkin, sillä välttää tullit kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan Suomesta osta 5 kertaa kalliimmalla jotain tuotteita. Saa jäädä varaosat koneisiin hankkimatta ja kannattaa ostaa kaupasta uusi.
Sitä kyllä ihmettelen että mistä ruotsalaiset saa noin kalliin lisähinnan paketille että 12 e.
Kaupasta voi ostaa uuden aasialaisen laitteen kalliimmalla, kun laitekorjaajat laittavat luukkunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tavaraa, tavaraa lisää tavaraa ja muuta väliä ei ole kuin että on halpaa, halpaa. Kahmin sitä kaksin käsin koska mä voin. Ei paina ympäristöarvot kuin juhlapuheissa, koska mun pitää saada tavaraa ympärille, haluan sukeltaa rääsäni sekaan, sitten olen onnellinen.
Tavara <3
Jos nyt rehellisiä ollaan niin ketään ei huoleta ympäristöarvot vaan se että valtiolta jää tulli ja alvituloja saamatta. Suurempaa rikosta ei olekaan sen rinnalla ympäristöarvot ovat yksi hyttysen paska.
Kiinalainen "roju" muuttuu heti kosheriksi kun siitä on maksettu alvit ja tullit ja se laitetaan 10x hintaan lojumaan kaupan hyllylle että pottunokka voi sen sitten sieltä käydä vartavasten hakemassa ruosteisella nissanillaan kaasutellen.
Dildot maksaa 1/3 osan Kiinassa verrattuna Suomen hintatasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan Kiinasta paljon tavaraa, mikä esim. Sinellissä ja Suomalaisessa kirjakaupassa maksaa usein 10 kertaa enemmän. Säästän todella paljon, sillä nuo tuotteet pitäisi kuitenkin tilata nettikaupoista, koska täällä ei kumpaakaan liikettä ole ja jo postikulut suomalaisissa kaupoissa ovat massiiviset.
Uskon, että jos nuo lisämaksut Euroopan maissa yleistyvät, niin kiinalaiset hankkivat varastotilaa EUn alueelta, jolloin ongelma poistuu. Nyt jo monet kaupat toimittavat tuotteita Istanbulissa sijaitsevista varastoistaan.
Ja sitten hinnat nousevat. Ilmaiset lounaat ovat ohi. (kohta)
Vaikka kiinaperäiset ebayostoshinnat tuplaantuisivat siksi että ne pitää toimittaa euroopalaisen varaston kautta ja alvit vaikka sentin ostoksesta niin silti ne tulevat kertaluokkaa halvemmiksi kuin paikallinen kivijalkakauppa, ainakin minulle monessa ostoksessa.
Mutta välillisesti maksat kotimaan menetetyt työpaikat veroina (jos käyt töissä) tai työttömyytenä.
Itse vältän ulkomailta tilaamista ja ostan mielummin paikalliselta yrittäjältä aina kun mahdollista.
Ohis, mutta kaikilla ihmisillä ja aina vaihtoehdot eivät ole vain a) tilaan ulkomailta tai b) tilaan Kiinasta. Vaan niin kuin itselläni a) tilaan ulkomailta halvalla, kuten mietin aurinkopaneeleiden kanssa b) en tilaa ollenkaan, kuten aurinkopaneeleiden kanssa kun selvisi niiden polkumyyntitullit. Odotan ajan kanssa katsoen mitä tapahtuu ja siihen saakka kuorrutan suosiolla ilmaa puiden pienhiukkasilla. Pientuotteiden kanssa luultavasti odottaisin, että itse matkustan tai joku tuttu matkustaa johonkin halvempaan maahan.
On myös hassua kuvitella, etteivätkö monet paikalliset yrittäjät joutuisi tilaamaan mm. varaosia Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Moni Kiinalainen toimija on perustanut jakelukeskuksen Eurooppaan, paketti liikahtaa EU:n sisälle jakelukeskukseen ja sieltä loppuasiakkaalle.
Uusi kännykkä meni ensiksi Englantiin jonnekin "traileriparkkiin" ja sieltä DHL:llä jakeluun Suomeen. Säästöä tuli yli 100 e Suomen vastaavaan! Kierrättäminen Englannista kannattaa muutenkin, sillä välttää tullit kokonaan.
Ei enää kauan kun eroavat EU:sta ja ero muuttuu lihaksi parissa vuodesessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan Suomesta osta 5 kertaa kalliimmalla jotain tuotteita. Saa jäädä varaosat koneisiin hankkimatta ja kannattaa ostaa kaupasta uusi.
Sitä kyllä ihmettelen että mistä ruotsalaiset saa noin kalliin lisähinnan paketille että 12 e.
Kaupasta voi ostaa uuden aasialaisen laitteen kalliimmalla, kun laitekorjaajat laittavat luukkunsa kiinni.
Niin isoa elektroniikkaa että sitä oikeasti kannattaisi korjata jos se hajoaa ei taasen enää juurikaan kannata tilata ulkomailta. TV:t ja tietokoneet ovat niin bulkkikamaa että hinnat ovat melkein kaikkialla samoja, niissä ei ole niin isoja eroja että sen takia kannattaisi tehdä esim takuuasioista itselleen hankalia.
Sama pätee esim tietokonekomponentteihin. SSD ebaysta ei maksa juurikaan sen vähempää kuin Verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan sitten asiaan kun on tiedossa millä sopimuksella ero tapahtuu.
En jaksa uskoa etteikö Brittien ja EUn välille synny tullit poistava kauppasopimus.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan sisäistä kauppaa elvyttäisi, jos ne postikulut olisivat joku kohtuullinen standardi. On ihan naurettavaa, että sama verhokangas kannattaa tilata ennemmin Britanniasta (nyt vielä toistaiseksi) kuin Helsingistä.
Brexit..tiedätkö mitä se tarkoittaa ?Alv ja tulli englantilaisille tavaroille:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopan sisäistä kauppaa elvyttäisi, jos ne postikulut olisivat joku kohtuullinen standardi. On ihan naurettavaa, että sama verhokangas kannattaa tilata ennemmin Britanniasta (nyt vielä toistaiseksi) kuin Helsingistä.
Newsflash: kukaan ei vielä tarkalleen tiedä mitä brexitistä seuraa. Siitä neuvotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin isoa elektroniikkaa että sitä oikeasti kannattaisi korjata jos se hajoaa ei taasen enää juurikaan kannata tilata ulkomailta. TV:t ja tietokoneet ovat niin bulkkikamaa että hinnat ovat melkein kaikkialla samoja, niissä ei ole niin isoja eroja että sen takia kannattaisi tehdä esim takuuasioista itselleen hankalia.
Sama pätee esim tietokonekomponentteihin. SSD ebaysta ei maksa juurikaan sen vähempää kuin Verkkokaupasta.
Ai en tiennyt, että Suomessa ei ole enää korjaamoita. Minkään alan ei siis kannattanut? Joutuko ne kaikki yrittäjät työttömiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Brexit ole ero rahaliitosta (eurosta) ei EU:sta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo tiedän kiina kauppoja ,jotka tekee noin:) mahtaa brittejä naurattaa kun KIERRÄTYSKESKUKSET siirtyy saksaan
miksi suomeen ei saada kiinalaisten KIERRÄTYSKESKUSTA? Nyt valtio meille toi juttu briteistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka white trash..nimenomaan eu:sta...oioi..tyhmät ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aa, sori, ei näköjään. No mutta, sittenhän Suomikin voi kohta erota EU:sta
Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Se on nurinkurista että tavallista postin asiakasta syytetään siitä että posti on neuvotellut huonon diilin kiinalaisten kanssa.