Ruotsin posti: Kiinan paketeille jopa 12 e lisämaksu!
Paketin arvosta riippumatta. Lisäksi arvonlisävero kaikille ostoksille. Kuluttaja ei ole tyhmä joten jää iso osa tuotteista tilamatta.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005537290.html
Suomi ottaa saman maksun käyttöön myöskin, vaikka tätä ei vielä myönnetä. Luulen että tämän vuoden puolella.
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Ei tarvi sitä kiinapaskaa tilata!
Itse olen tilannut parin viikon aikana varmaan parikymmentä erilaista elektroniikkakomponenttia ja tarvitsen niitä kaikkia kyllä.
Kiinalaiselta saan kymmenen komponenttia yhden hinnalla.
Tuleeko nämä kaikki eri paketeissa?
Tulee. Eri myyjiltä.
Mutta jos myyjä olisi sama niin tulisiko sitten samassa paketissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan itse Kiinasta/Japanista/Koreasta sellaisia vaatteita joita ei täällä Suomessa ja Euroopassa myydä. Euroopassa vaatekaupat ovat liian konservatiivisia ja pakottavat ihmist pukeutumaan haluamallaan kasuaalilla tavalla. Minä haluan pukeutu niin kuin minä haluan, en halua pukeutua kasuaaeihin massavaatteisiin kuten massapukeutuu. Euroopassa ei ymmärretä mitään katumuodista.
Hehhee...joudut tekemään tulliselvityksen..googlaappas mikä se on:)
Tulliselvitystä ei tarvita jos paketin arvo on alle 20e.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin ruottissa ollaan fiksuja. Iso peukku!
Jesh:)työpaikkoja tulee tulliin ja postiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan itse Kiinasta/Japanista/Koreasta sellaisia vaatteita joita ei täällä Suomessa ja Euroopassa myydä. Euroopassa vaatekaupat ovat liian konservatiivisia ja pakottavat ihmist pukeutumaan haluamallaan kasuaalilla tavalla. Minä haluan pukeutu niin kuin minä haluan, en halua pukeutua kasuaaeihin massavaatteisiin kuten massapukeutuu. Euroopassa ei ymmärretä mitään katumuodista.
Miten alv lasketaan , jos ei oo dokumentteja...Kaikki paketit tulee alv velvollisiksi
Ja sama haittavero Zalandon palautuksille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tilannut parin viikon aikana varmaan parikymmentä erilaista elektroniikkakomponenttia ja tarvitsen niitä kaikkia kyllä.
Tulee. Eri myyjiltä.
Mutta jos myyjä olisi sama niin tulisiko sitten samassa paketissa?
Riippunee myyjästä. Ei kaikilla myyjillä edes ole "Lisää ostoskoriin" toimintoa vaikka myynnissä eri tuotteita. Ja muistaakseni eräskin jolta viime kesänä ostin ostoskoriin lisäämällä kolme eri tuotetta lähetti ne eri lähetyksissä.
Siitä olen varma että jos Euroopan postit näitä asioita kiristävät vastaa kiinalaiset myyjät juurikin tehokkaamin keräilemällä tilauksia samaan lähetykseen tai järjestemällä jotain vaihtoehtoisia reittejä. Ei kaikki tule postitse, kyllä kiinamyyjä käyttää myös kuriirifirmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten alv lasketaan , jos ei oo dokumentteja...Kaikki paketit tulee alv velvollisiksi
Postipaketeissa on arvo päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulliselvitystä ei tarvitse jos paketin arvo on alle 22 euroa, aiemmin raja oli 25 euroa. Euroopan unioni haluaa taas saada Kiinan kaupan kurin, liian moni tilaa nettikaupasta ja rahat valuu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee. Eri myyjiltä.
Ehhehee...kerro 12 eur + tulliselvitys joka paketista..ehhehee
Miksi kertoisin, asun Suomessa, en Ruotsissa.
Itse tilaan Kiinasta paljon tavaraa, mikä esim. Sinellissä ja Suomalaisessa kirjakaupassa maksaa usein 10 kertaa enemmän. Säästän todella paljon, sillä nuo tuotteet pitäisi kuitenkin tilata nettikaupoista, koska täällä ei kumpaakaan liikettä ole ja jo postikulut suomalaisissa kaupoissa ovat massiiviset.
Uskon, että jos nuo lisämaksut Euroopan maissa yleistyvät, niin kiinalaiset hankkivat varastotilaa EUn alueelta, jolloin ongelma poistuu. Nyt jo monet kaupat toimittavat tuotteita Istanbulissa sijaitsevista varastoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Paketin arvosta riippumatta. Lisäksi arvonlisävero kaikille ostoksille. Kuluttaja ei ole tyhmä joten jää iso osa tuotteista tilamatta.
Suomi ottaa saman maksun käyttöön myöskin, vaikka tätä ei vielä myönnetä. Luulen että tämän vuoden puolella.
Eikös tosta voi valittaa EU tuomioistuimeen?
Ei yksittäinen jäsenmaa saa alkaa perimään tulleja, ilman EU:n yhteistä päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postipaketeissa on arvo päällä.
Niin, siinähän on arvoa juuri sen verran kuin kiinanpoika siihen printtaa. Sisältönä "Gift" ja arvoa 0.50$ tai jotain vastaavaa riippumatta todellisesta sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee. Eri myyjiltä.
Aah, ihanaa. Niitä on NIIN ihanaa lajitella hyllyihin, kun hyllyt täyttyvät epätasaisesti ja ne tippuvat kädestä loppualasotossa mikä minnekin. Ja laatikkoon pitää jättää extratilaa, etteivät nyssäkät ponnahtele hihnalle ja pysäytä koko järjestelmää. Ja niitä rullakoita on PALJON.
T.postikonkari
Ihan hyvä, ihmiset tilaa Kiinasta kaikkea järjetöntä muovirihkamaa ja elektroniikkasälää kun halvalla saa. Sitä turhaa röhnää rahdataan toiselle puolelle maapalloa turhan takia.
Eikä väliä toimiiko vai ei kun halvalla sai. Ette oikeasti tarvitse sitä.
Ajatelkaa ympäristöystävällisesti ja jättääkää turha tavara ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tosta voi valittaa EU tuomioistuimeen?
Ei yksittäinen jäsenmaa saa alkaa perimään tulleja, ilman EU:n yhteistä päätöstä.
Teknisesti ottaen kyse ei ole tullista vaan posti veloittaa asiakkaalta siitä että posti laskuttaa asiakkaalta alvin valtiolle.
Hienooooooooooo, tämä tarvitaan suomeen heti!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, ihmiset tilaa Kiinasta kaikkea järjetöntä muovirihkamaa ja elektroniikkasälää kun halvalla saa. Sitä turhaa röhnää rahdataan toiselle puolelle maapalloa turhan takia.
Eikä väliä toimiiko vai ei kun halvalla sai. Ette oikeasti tarvitse sitä.Ajatelkaa ympäristöystävällisesti ja jättääkää turha tavara ostamatta.
Enemmän sitä turhaa tavaraa tulee niin että kauppiaat tilaavat sitä kauppojen hyllyihin eikä kaikkea kuitenkaan myydä.
Ai niin ja vielä... muurahainen vessapaperillakin erottuu selkeämmin, kuin ne pikkuriikkiset osoitetekstit. No, erottuupa työvoimasta ikänäköiset.
T. Postilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee. Eri myyjiltä.
Aah, ihanaa. Niitä on NIIN ihanaa lajitella hyllyihin, kun hyllyt täyttyvät epätasaisesti ja ne tippuvat kädestä loppualasotossa mikä minnekin. Ja laatikkoon pitää jättää extratilaa, etteivät nyssäkät ponnahtele hihnalle ja pysäytä koko järjestelmää. Ja niitä rullakoita on PALJON.
T.postikonkari
Niin kauan kuin sulle maksetaan siitä niin tee työsi. Jos ei huvita niin eiköhän työttömien armeijasta löydy joku tilalle.
Ehhehee...kerro 12 eur + tulliselvitys joka paketista..ehhehee