Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko sinäkin ruotsin tunneilla veronmaksajain markkojen tuhlaaja?

Veronmaksaja kustantaja
24.01.2018 |

Moni tuntuisi olevan sellainen ettei ruotsi suju.
Tehdään tästä vertaistukiketju niille laiskoille tai hölmöille.

Olitko sinäkin ruotsin tunneilla veronmaksajain markkojen tuhlaaja?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska, nauratti! Kiitos Kaffebulla!

Vierailija
22/28 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle on ap tapahtunut, kun elämäsi pyörii ruotsintuntien ympärillä?

Raiskasko ope sinut?

Rinnakkaisluokan vaihto-oppilas Börge Bögström från Svärje, käsiballo oddelun jelkke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut valita kumpaakaan koska olin kiitettävän oppilas. En siis ajatellut että tässä on kyseessä veronmaksajain rahat vaan opiskelin, koska olin kiinnostunut kielistä. Ruotsin kielestä on paljon apua muita kieliä opiskellessa.

Vierailija
24/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin laiska, mutta ei ollut todellakaan veromarkkojen tuhlausta. Yliopistossa petrasin ja nyt teen ruotsista käännöksiä ihan pakkoruotsipohjalta.

Vierailija
25/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin päivittäisen ruotsin kielen kertauksen. Kävin hakemassa kirjastosta kirjoja ja korvaan kaikki menetetyt veroinmaksajain rahat yhteiskunnalle opiskelemalla ruotsin kielen!

Vierailija
26/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat ostivat markoillaan minulta laudaturin ruotsista, mutta sen jälkeen en ole ruotsia tarvinnut. Hukkainvestointi kaikilta asianosaisilta siis.

Vierailija
27/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajat ostivat markoillaan minulta laudaturin ruotsista, mutta sen jälkeen en ole ruotsia tarvinnut. Hukkainvestointi kaikilta asianosaisilta siis.

Ei tarvitse vittuilla. Minä olen maksanut sinunkin ruotsin tuntisi ja tulet tänne aukomaan päätäsi.

Häpeäisit vähän.

Vierailija
28/28 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti minua suututtaa ja uituttaa nykyisin kouluaikainen laiskuuteni ja typeryyteni!

Helposti opittava kieli meni ohi kuin kolmannella kosmisella nopeudella - ja nyt sitten kielipuolena saa häpeillä osaamattomuuttaan.

Luin ruotsia 12(!) vuotta ja kirjoitin vain C:n.

Peruskieliopinkin luin vasta tentteihin.

En ole ennen osannut hävetä ruotsista lintsaamistani verovarojen tuhlauksena - mutta sitähän se oikeasti oli.

Isoisäni (joka kuoli hyvin nuorena jättäen pari orpoa) sai ehdot suomesta lyseon 7:nnellä, sillä hän oli täysin ruotsinkielinen.

Mutsi vetikin jo kutosia ruotsista oppikoulussa. Ilman isäänsä hän kasvoi täysin suomenkielisessä ja hurrikielteisessä ympäristössä.

Minä sain parit ehdot yläasteella ja lukion ekalla.

Huomattavaa degeneraatiota. Hirveä menetys parissa sukupolvessa.

Typerää tuhlausta minulta 70-80 - luvuilla, mutta myös idioottimaista fennofiilaa 30-40- luvuilla, jolloin äitini ylenkatsoi toista kotikieltään niin suomineitona että....

Eikä tarvii nyt tulla holmöjen "Suomi ensin" -

tai muiden idioottien tulla ulvomaan mistään ruotsinkielisen yläluokan ylimuistoisesta hegemoniasta: sukututkimuksen mukaan nää "orjuuttavat, nöyryyttävät elitistihurrit" olivat pääasiassa torppareita ja itsellisiä, joilla saattoi olla jokin käsityöläisammatti. Tai he olivat ihan heittohamppeja.

Niin munkin suvussa ne lähtivät yleensä Turkuun ja ryhtyivät timpureiksi, pyykkäreiksi, maalareiksi.. Tai ihan hsmppareiksi.. Mutta laittoivat melko säännöllisesti lapsensa siihen moderniin Suomalaiseen Klassiseen Lyseoon. Jossa luettiin yleensä latinan alkeet ja uusia sivistyskieliä ruotsin ohella.

Jossa sitten oikeasti tuhottiin se meidän historiallinen ja itsestäänselvä kaksikielisyys hurmahenkisellä suomalaisuus- aattella.