Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaispalkka nyt! -aloite

Vierailija
24.01.2018 |

Mitä ootte mieltä, jos mitään aktiivimalleja ei olisi ja byrokratia vedettäisiin alas ja kaikki saisivat perustuloa. Lisääntyykö työttömien laiskuus ja lorviminen, vai opiskelu ja yrittäminen?

Jos siis mitään muita tukia ei olisi olemassa ja opinnot voisi suorittaa samalla summalla.
Myös yritystuet loppuisivat.

Kaaos vai tuottelias ilmapiiri?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vahvaa mielipidettä ja näkemystä asiasta?

Työttömien "aktivointi" nosti kovasti tunteita pintaan, tässä niitä toimia ei olisi.

Vierailija
2/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan perustuloa! Tasaisi ihmisiä samalle viivalle, eikä työttömyyden tai työllistymisen tarvitsisi olla niin pirun hankalia.

Ja nyt on ihan miljoonaa erinimistä tukea, joita itse nuorena en osannut edes kaikkia hakea. Eka keikkatyö kassalla toi muutamia satasia kuussa palkkaan. Lähes kaikki meni vuokraan. Vuosia myöhemmin kuulin pienituloisen asumistuesta. Kyllä vitutti. Kituutin turhaan vaan koska en tiennyt tuosta.

Vierailija
4/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa.

Äh, sääli. Mitään ei voi kehittää, kun ei jaksa. Katsellaan vaan kansanedustajia ja kärsitään sitten heidän toimistaan.

Vierailija
5/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ootte mieltä, jos mitään aktiivimalleja ei olisi ja byrokratia vedettäisiin alas ja kaikki saisivat perustuloa. Lisääntyykö työttömien laiskuus ja lorviminen, vai opiskelu ja yrittäminen?

Olisiko helpompaa pysytellä pidempiä aikoja työttömänä? Olisi varmaan. Olisiko lorvijoita silti enemmän? Tuskin mainittavasti. Olisiko osa työttömistä tekemässä jotain hyödyllistä nykyisen lorvimisen sijaan? Aivan varmasti olisi, kuten opiskelemassa tai yrittämässä.

Olen työtön, eikä mulla ole lupa opiskella, vaikka on opiskelupaikkakin yliopistolla. Ei myöskään ole lupaa korjata ihmisten tietokoneongelmia rahaa vastaan, vaikka sitäkin voisi mielelläni tehdä. Eikä varsinkaan ole lupaa perustaa yritystä, vaikka täysautomatisoitua leipomoa tai mitään muutakaan niistä kymmenistä liikeideoista, joita pyörittelen silloin tällöin. Siispä teen juuri sitä, mitä haluavatkin mun tekevän, eli lorvin.

Lorvimisen voin lopettaa vain sitten, jos löydän jostain töitä. Sitten ei tule kukaan kieltämää opintojani eikä yrittämisiäni.

Aivan naurettavaa pelleilyä siis, sanoisin. Perustulohan tämän idiotismin korjaisi myös.

Vierailija
6/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä perustulo ois loistava idea.

Valtio säästäs ja kansalainenkin säästys hakemuksien valtamereltä.

Vierailija
7/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oletan hallitus voisi perustulon myöntää, todennäköisesti 450e /kk miinus 20 % verot......?

Vierailija
8/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka olisi 850 eur/kk per henkilö, erillistä asumislisää ei tulisi

Vierailija
9/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kansalaispalkalle!!

Tee aloite!!

Vierailija
10/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä ei näköjään saa laittaa, aloite 2884 näyttää olevan uusin, missä verovapaa summa olisi 800e/kk

Allekirjoittako vai ei?

Vierailija
11/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan.

Vierailija
12/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo aloitteet pääsevät leviämään? Miten voi itse vaikuttaa siihen? Ei oo montaa facekaveria, niin ei sielläkään mainostus auta.

Vierailija
13/16 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei oo nyt ollut taas pariin vuoteen tapetilla, niin ymmärrän ettei montaa jaksa kiinnostaa. Miten siis tuollainen aloite pääsisi lentoon?

Vierailija
14/16 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vapautuisi ottaan vastaan työtä- ja vois tehdä jotain järkevää- sensijaan että elää kädestä-suuhun  soterikollisessa-ihmiskauppa sossupomputuksessa?

https://www.vauva.fi/keskustelu/1319304/ketju/kansalaispalkka?page=3

Vierailija
15/16 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tilanteessa kun ihmisiltä häviää kohta työpaikat, häviää myös kansalaispalkalta pohja, kun sitä ei ole kukaan kustantamassa.

Vierailija
16/16 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset saunan taakse! Eiköhän siinä rupea yritystä itsensä elättämiseksi rupea löytymään, kun kyydityspäivä alkaa lähestyä. Hengittämisestä ja pas* antamisesta ei mitään kansalaispalkkoja maksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme