Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi Laurea, Metropolia vai Haaga-helia?

Vierailija
24.01.2018 |

Keväällä olisi haku ja nyt mietin mikä näistä olisi paras koulu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole yksi ja sama. 

Vierailija
2/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi valita toinen ammatti. Tradenomeja on nykyään liikaa ja työpaikkoista on kova kilpailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-Helia arvostetuin (työnantajat), kakkosena Metropolia. Laurean tradenomilinjat lähinnä vitsi. Tästä voi myös suoraan päätellä sen, mihin on helpointa päästä, mihin vaikeinta.

Suunnilleen sama sisältö kaikissa. Paljon ryhmätöitä.

Vierailija
4/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaga-Helia arvostetuin (työnantajat), kakkosena Metropolia. Laurean tradenomilinjat lähinnä vitsi. Tästä voi myös suoraan päätellä sen, mihin on helpointa päästä, mihin vaikeinta.

Juuri noiden ryhmätöiden takia epäröin aloittaa mitään AMK:ta, ärsyttävä opiskelumuoto.

Missäköhän koulussa selviäisi ilman ryhmätöitä ;(?

Vierailija
5/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi valita toinen ammatti. Tradenomeja on nykyään liikaa ja työpaikkoista on kova kilpailu.

Kiitos huolenpidostasi, mutta enköhän mä pärjää!

T. Ap

Vierailija
6/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noiden ryhmätöiden takia epäröin aloittaa mitään AMK:ta, ärsyttävä opiskelumuoto.

Yliopistoissa on vähemmän. Sielläkään ei niitä voi täysin välttää.

Miksi haluat välttää niitä? Kai tiedät, että todella monessa työssä joutuu työskentelemään erilaissa ryhmissä?

Vierailija
7/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koululla ole mitään välitä. Tärkeintä on hommata hyvä työharjoittelupaikka ja saada sitä kautta arvokasta työkokemusta.

Vierailija
8/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koululla ole mitään välitä. Tärkeintä on hommata hyvä työharjoittelupaikka ja saada sitä kautta arvokasta työkokemusta.

Jo vain on. Itse pääsin erääseen työhaastatteluun sen takia, että opiskelin arvostetussa koulussa. Moni muu hakija oli kanssani "yhtä hyviä" paperilla, mutta haastatteluun pyydettiin vain tästä yhdestä koulusta valmistuneita. Haastattelija kertoi tästä ihan suoraan haastattelussa.

Vierailija
9/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa on vähemmän. Sielläkään ei niitä voi täysin välttää.

Miksi haluat välttää niitä? Kai tiedät, että todella monessa työssä joutuu työskentelemään erilaissa ryhmissä?

Olen eri, jolle vastasit. Minä harkitsen alan vaihtoa ja olen todellakin tottunut työskentelemään erilaisten ihmisten kanssa ja ryhmissä. Koulut haluan käydä omaan tahtiini, enkä sovitella aikatauluja muiden mukaan, koska elämäni on kiireistä perheen takia ja illat menee lasten kanssa. Minäkään en aio noihin kouluhin hakeutua juurikin tuon ärsyttävän ryhmätyöpainotteisuuden vuoksi.

Vierailija
10/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen aikainen työskentely on kaiken a ja o. Kesätöihin pitää mennä vaikka väkisin ja opintojen loppupuolella viimeistään työskennellä osa-aikaisesti. Sillä tutkinnolla ei ole mitään virkaa ilman työkokemusta vaikka olisi kuinka hyvät arvosanat. 

Mutta itsekin miettisin vakavasti jotain vähän paremmin työllistävää alaa ja haasteellisempaa tutkintoa. AMK:ssa vaatimustaso on hätkähdyttävän alhainen. (Opiskelin itse HAAGA-HELIAssa.) Ja opiskelukavereiden joukossa on ihan käsittämättömän tyhmiä bimboja. 

Vierailija
11/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko niitä koulusuosituksia? :)

Vierailija
12/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Pasilan Haaga-Helian ammattikorkean 2008-2012 ja suosittelen lämpimästi. Todella tasokas opetus ja kannustavat opettajat, miinusta tosiaan loputtomista ryhmähommista, mutta niistäkin selvittiin :D 

Töitä oli myos helppo löytää valmistumisen jälkeen, tuntui että monet työnantajat arvostavat koulua.

Tsemppiä hakuun!

Vierailija
13/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureaan ei nyt missään tapauksessa kannata hakea. Se on surkea koulu. Opiskelin itse tuolla ja jouduin jättämään opinnot kesken kun en saanut työharjoittelupaikkaa, eikä kukaan suostunut auttamaan, vaikka puhuin asiasta monelle eri tyypille koulussa. Opintojen kesken jättämisen jälkeen olen ollut vain monta vuotta työttömänä. Hain lopulta Laureaan kun monen yrityksenkään jälkeen en päässyt Haaga-Heliaan. Kaduttaa tosiaan tuo ylipäätään Laureaan hakeminen ja siellä opiskelu kun kävi miten kävi.

Vierailija
14/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tradenomiksi. Kannattaisi ainakin yrittää yliopistoon samaa/vastaavaa aihepiiriä lukemaan.

Vierailija
15/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea tradenomiksi, olet joko työttömänä tai kaupan kassalla.

T. Valmistumisen jälkeen 2v työttömänä,, nyt vuosi siwan kassalla

Vierailija
16/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko niitä koulusuosituksia? :)

kai noin kyvykäs nyt yhden koulun osaa itselleen valita!

Vierailija
17/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hakea tradenomiksi, olet joko työttömänä tai kaupan kassalla.

T. Valmistumisen jälkeen 2v työttömänä,, nyt vuosi siwan kassalla

Minä olin kanssa kaupankassalla 1,5 vuotta kunnes sain potkut.

Nyt kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
18/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kertokaa vielä työpaikat, jossa ei tarttis tehdä yhteistyötä ja muut maksaisi mulle paljon rahaa.

Vierailija
19/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksintekijä joka haluaa rahaa muilta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kertokaa vielä työpaikat, jossa ei tarttis tehdä yhteistyötä ja muut maksaisi mulle paljon rahaa.

Ryhmä työ ei ole yhteistyötä, vaan aikuisten pilipali leikkiä

Vierailija
20/30 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäseksi kirjoitti:

yksintekijä joka haluaa rahaa muilta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmä työ ei ole yhteistyötä, vaan aikuisten pilipali leikkiä

Ryhmä töissä voi kirjoittaa parempia esitelmiä kun ehkä joku ryhmästä osaa yhdys sanat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi