miksi vaatteet ja muut tuotteet eivät mene kaupaksi netissä?
Mulla on ihan uusia vaatteita, esineitä ja hinnat pitäisi olla kohdallaan.
Ei vaan mee kaupaksi.
Sitten on näitä av-varailijoita joista ei kuulu mitään.
Kommentit (24)
Nykyään kaikilla on liikaa tavaraa, tavaran raivaaminen ja karsiminen on trendikästä.
Kirpputorit ovat täynnä.
Tästä seuraa, että kukaan ei tahdo maksaa mistään mitään, ja uusilla merkkituotteillakin on 2nd hand-markkinoilla vain käyttöarvo. Ei mitään merkkilisiä. Poikkeuksena todelliset luksusmerkit joista voi vielä hyvällä säkällä saada jopa yli 50% maksamastaan hinnasta takaisin.
Kirpputorilla myymällä ei voi enää tienata, mutta jos todella haluat hyvästä tavarasta eroon, hinnan pudottaminen muutamaan euroon per vaate toimii. Mutta kukaan ei maksa mistään kirpparivaatteista kymppejä tms. elleivät ole jotakin Chanelia.
Ihan taloustieteen perusta: kysynnän ja tarjonnan laki.
Itse käytän tätä nyrkkisääntöä ja kaupaksi on mennyt nopeasti: Uusi, muodin mukainen ja käyttämätön tuote, vähintään kolmasosa pois ovh-hinnasta.
Käyttämättömän oloinen, mutta vähän käytetty tuote: puolet pois
Käytön jälkiä: tuotteesta tietysti riippuen 90-80 prossaa pois. Jos käytön jäljet ovat esim. Artekin huonekalusta helposti korjattavissa, tämä nostaa hintaa. Muutenkin, jos tuote on himmoittu merkkijuttu, niin hinnoittelua täytyy miettiä.
Jotain HM-kamaa, liki käyttämätöntäkin voi lahjoittaa tai yrittää muutamilla euroilla saada eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sulo Vilen kirjoitti:
Netistä ostaessa ei voi olla varma tavaran kunnosta eikä vaatteen istuvuudesta. Kirpparillakin voi sovittaa, joten riski nettikirppiksellä laskee hintoja entisestään.
Kyllä sitä vaatetta voi tulla ihan katsomaan.
Entä sovittamaan? En osta itselleni sovittamatta. Lapsille voin ostaa, jos tunnen merkin ja heidän koon. Kengät pitää sovittaa. Siksi hinnan pitää olla tosi houkutteleva. Olen ostanut teinille hyvä kuntoisen 4 neulepaidan paketin riskillä hintaan 40e. Jokaisen paidan hinta kaupassa on 100 kieppeillä. Siinä hintaluokassa olen valmis ottamaan riskin. 3 sopi, yksi menee hyväntekeväisyyteen.
Kyllä sitä vaatetta voi tulla ihan katsomaan.