Miten voisi varovaisesti kysyä naiselta, onko liian pieni?
Mitä nyt olen lukenut puolisoani, minulla tuntuisi olevan hänelle jonkin verran liian pieni. Sen lisäksi hän usein kysyy kesken seksin, tuntuuko minulla miltään ja onko hänellä liian väljä minulle, vaikka olen vastannut ettei ole. Miten voisin kysyä asiasta varovasti? Kun olen kysynyt suoraan, hän on loukkaantunut luullen minun tarkoittavan toisinpäin, että hänellä olisi liian väljä ja kieltää asian. Miten voisin siis muotoilla asian? Muutenkin olisi hienoa tietää, miten kysyä loukkaamatta, onko hän tyytyväinen ilman, että hän luulee minun tarkoittavan etten itse olisi. Hän ei vain vaikuta siltä, niin vaivaa.
Kommentit (39)
Kyllä sellaisiakin miehiä on, joita aidosti kiinnostaa naisen nautinto. Mielestäni on ihan hyvä pitkässä suhteessa puhua myös suoraan. Meinasin jo aiemmin kirjoittaa, ettei ole itsetuntoni miehenä hänen mielipiteestään kiinni, joten lähinnä vaivaa juuri tuo ristiriitainen viestintä. Harmi, että täällä moni näyttää tietävän ajatukseni minua paremmin tulkinnoista päätellen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellaisiakin miehiä on, joita aidosti kiinnostaa naisen nautinto. Mielestäni on ihan hyvä pitkässä suhteessa puhua myös suoraan. Meinasin jo aiemmin kirjoittaa, ettei ole itsetuntoni miehenä hänen mielipiteestään kiinni, joten lähinnä vaivaa juuri tuo ristiriitainen viestintä. Harmi, että täällä moni näyttää tietävän ajatukseni minua paremmin tulkinnoista päätellen. Ap
No sitten sinä kysyt, problem solved.
Ei muiden tarvitsekaan tehdä omissa suhteissaan näin. Minulla on ehkä inhorealistinenkin ajattelutapa joskus. Kuten kirjoitin, puolisoni itse kysyy usein toisinpäin minulta ja vihjaa itse asiassa muutenkin asiasta seksin aikana. Eikö teitä vaivaisi sellainen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinä kysyt, problem solved.
No sehän tässä olikin tarkoitus kysyä, miten voisin onnistua kysymään onnistuneesti eikä tarvitsisi enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kysy. Minun elämäni miehellä on vähän liian pieni, mutta en todella halua sanoa sitä hänelle koskaan. Seksi on silti hyvää.
No, kun itseäni ei haittaisi yhtään, jos hän sanoisi tuon minulle. Tietäisin vain paremmin ja voisin kenties yrittää toimia häntä tyydyttävämmin vastedes. Ap
Tuota keskustelua ei tarvitse käydä kysymällä, onko liian pieni. Ymmärrä hyvä mies, että nainen ei halua loukata rakkaan itsetuntoa, vaikka toinen vakuuttelee, ettei se haittaa. Naiset saavat sen verran paljon arvostelua vartalostaan ja ulkonäöstään, että tietävät, miltä pienikin toisen kropan arvostelu voi tuntua. Rakkaalle ei halua tehdä niin eikä varsinkaan noin intiimissä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan olevani miehen kanssa, jota ei aidosti kiinnosta minun nautintoni. Hänen mulkkunsa koosta se ei kuitenkaan ole tippaakaan kiinni.
Tottakai otat asian esille ja ronskisti tyyliin 'Onko *yrpäni liian snadi sulle?' Ei tilanna ainakaan pahentua voi.
Ok. Tiedän olevani joissakin asioissa erilainen, mutta minua haittaa kaikenlainen asioiden kaunistelu minulle ja vaivaa, ellei sanota suoraan. Ristiriitaiset viestit vaivaavat myös muissa asioissa ihan samoin. Eikä tarvitse tehdä asioille mitään, haluan vain aitoa viestintää. Toki yritän itse olla kohtelias, mutta minut on kai kasvatettu niin, etten osaa valehdella tai mitään sen tapaista missään asioissa. Ap
Jos ap olisi ap:n puoliso, joka miettisi kuinka sanoa asiasta olisi sävy vähän toinen? Nimimerkki "nähty on"
Vierailija kirjoitti:
Täällä löytyy samantapainen ketju käänteisesti, sai vähän eri sävyisiä kommentteja? https://www.vauva.fi/keskustelu/3077103/miten-ottaa-puheeksi-se-etta-na…
Totta kai vastaukset ovat erilaisia. Siinä ketjussahan ap:n lähtökohta oli, että hänen naisessaan on fyysistä vikaa, mikä naisen pitää korjata. Lähtökohtana oli naisen vaginan arvostelu. Tässä ketjussa ap ei lähde naisen anatomian syyttelystä liikenteeseen.
Jos se sua noin paljon todella vaivaa niin sitten sä kysyt. Ihan suoraan (niinhän halusit puhua?) ja luultavasti vaimosi vastaa "ei ole". Mutta kysy nyt hyvä mies, jos noin paljon mieltä painaa.
Ei mitään munkin mies on kysynyt onko liian pieni.. hänellä on sellainen keskikokoinen. Olen vastannut, että ihan tavallinen muna on.
En oikeasti ole koskaan vaivannut päätäni miehen peniksen koolla - se on mitä on. Enkä ikimaailmassa sanoisi, jos hänellä mielestäni olisi pieni että "joo, ihan surkea prinssinakki. todella pieni" -mitä sitten tapahtuisi?
Varmaan AP:kin jatkaisi elämäänsä todella onnellisena, jos nainen haukkuisi hänen munansa pieneksi. Yeah right.
Tulee vahvat asperger-vibat tuosta ap:n jankutuksesta.
Ap haluaa siirtää vastuun vaimolle. Pieni pili on sitten tavallaan vaimon vika, jos hän on se, joka asian ääneen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä löytyy samantapainen ketju käänteisesti, sai vähän eri sävyisiä kommentteja? https://www.vauva.fi/keskustelu/3077103/miten-ottaa-puheeksi-se-etta-na…
Totta kai vastaukset ovat erilaisia. Siinä ketjussahan ap:n lähtökohta oli, että hänen naisessaan on fyysistä vikaa, mikä naisen pitää korjata. Lähtökohtana oli naisen vaginan arvostelu. Tässä ketjussa ap ei lähde naisen anatomian syyttelystä liikenteeseen.
Siinä ketjussa yllätti myös, kuinka monen mielestä oli ok, että puoliso alkaa arvostelemaan toisen vaginaa. Se todella koettiin niin, että naiselle voi sanoa suoraan, että hän on liian löysä ja voisi alkaa tekemään asialle jotakin. Ei yhtään huomioitu, miten tuollaisen kuuleminen voi vaikuttaa naisen itsetuntoon ja sitä kautta yhteiseen seksielämään. Tässä ketjussa taas heti mietitään seurauksia miehen itsetunnolle.
Onko ongelma nyt siis se, että olet huolissasi peniksesi koosta itsetuntomielessä vai siinä mielessä, että haluat tyydyttää naisesi paremmin? Koska voidaan kyllä antaa vinkkejä keskusteluun, jos tiedetään, mitä tarkalleen ajat sillä takaa.
Jos kaipaat pönkitystä itsetuntoon, sekin on ihan ok, varmasti kaikilla meillä on epävarmuutemme ja on kiva kuulla, ettei puoliso ajattele niin kuin pelkäämme. Jos kuitenkin pelkäät, että et saa tyydytettyä naista, koko keskustelun sisältö on aivan eri ja silloin peniksen koko on vain minimaalisen pieni osa-alue ja on syytä keskustella asiasta paljon kokonaisvaltaisemmin.
Väitän, että peniksen koko on yleensä paljon tärkeämpää miehelle itselleen kuin naiselle, ellei kyseessä ole jotain todella poikkeavaa. Osa naisista saa yhdynnässä, suurin osa ei. Peniksen koosta se on kiinni harvoin.
Onko vaimo kysynyt: "Joko se on sisällä ?"
Diagnose kirjoitti:
Onko vaimo kysynyt: "Joko se on sisällä ?"
Kokemuksesta voin kertoa, ettei tuosta kysymyksestä koidu mitään hyvää. Miehet on omituisen herkkiä näissä intiimissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vahvat asperger-vibat tuosta ap:n jankutuksesta.
Toisaalta onhan se turhauttavaa, että yksikään vastaus ei vastaa jo otsikossa olleeseen kysymykseen, vaan tulkitsee ihan omiaan. Miten siinä sitten pitäisi olla jankuttamatta...
Miehelläni on pieni. Ei mikään mikropenis mutta pieni. Hänen haluttavuuttaan miehenä se ei muuta miksikään ja olen varma, että hän myös on huomannut että haluan häntä. En ymmärrä, mitä hyvää sillä saavutettaisiin, jos minä kertoisin hänelle, että hänellä on pieni ja hän avautuisi minulle, että minulla on pienet rinnat ja minä jatkaisin kertomalla, että harmi kun hänen ohimonsa kaljuuntuvat ja hän heittäisi takaisin taas jotain negatiivista minusta.
Keskityn mieluummin jatkossakin niihin asioihin, jotka hänestä tekevät maailman halutuimman miehen.