Te sokeri limuihin koukuttuneet...
Paljonko pahimmillaan juotte limuja päivässä tai joitte. Onko riippuvuus edelleen vai oletko päässyt eroon limun litkimisestä? Jos olet,miten? Kuinka pian huomasit eroa itsessäsi ja mitä?
T. Vähintään 1.5l cokista päivässä litkivä
Kommentit (24)
Reilun kymmenen minuutin video oireista, mutta ei tarkemmin syystä eikä hoidosta
Yli 15 vuotta ihan täysin koukussa light-colajuomiin (tiedän, tässä kysyttiin sokerilimuista, mutta vastaan silti). Pari kertaa yrittänyt lopettaa, mutta tämä on mulle kahvinkorvike ja riippuvainen olen muutenkin. Menee 2 L päivässä helposti.
Olen pisimmillään ollut 9kk erossa vatsaan kohdistuvan leikkauksen jälkeen, en osannut edes silloin kaivata. Sitten kuitenkin vähitellen työstressin ja väsymyksen takia siitä yhdestä 0,5L pullosta piristykseen työpäivien ajaksi se taas livahti tuohon samaan 2L päivässä-tahtiin. Hassua että työpäivät olen kyllä usein ilman, kun en töissä tarvitse kun kotona saan.
Olen yrittänyt korvata tätä vedellä, mutta vesi on niin tylsää että en saa siitä samaa tyydytystä kun tästä. Olen todennut itse että tämä lisää makeanhimoa, mutta sitä vastaan osaan taistella paremmin kun kolanhimoa (tuon 9kk aikana ei samanlaista makeanhimoa ollut ollenkaan). Ei toimi korvikkeena light-mehut, kivennäisvedet, maustetut vedet eikä mitkään.
Tuosta saa yleiskäsityksen candida albicansista, kun pistää toisesta korvasta ulos tuon överin esitystavan.
Videossa voi hypätä suoraan 16 minuutin kohdalle.