Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te sokeri limuihin koukuttuneet...

Vierailija
24.01.2018 |

Paljonko pahimmillaan juotte limuja päivässä tai joitte. Onko riippuvuus edelleen vai oletko päässyt eroon limun litkimisestä? Jos olet,miten? Kuinka pian huomasit eroa itsessäsi ja mitä?

T. Vähintään 1.5l cokista päivässä litkivä

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Itse olen ollut koukussa colaan. Join siis pelkästään colaa, ehkä kerran viikossa vesilasillisen... Mutta viime keväänä päätin, että nyt saa riittää. Jätin kerrasta pois. Pääkipuja oli ja hönttiä oloa varmaan pari kolme viikkoa. Opin kyllä juomaan vettä. Join siis monta vuotta sitä colaa.

Nykyään saatan juoda silloin tällöin limsaa esim. pitsan kanssa tms. jäämättä koukkuun :)

Vierailija
2/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa tosi pieni määrä :D mulla myös cola koulutuksen aihe. Saattaa mennä pahimmillaan 2l päivässä enkä sitten muuta juokkaan.

Tuntuu mahdottomalta päästä siitä eroon..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yritin muutamaan otteeseen irti limsasta. Mutta sitten onnistuin. Ihan helppoa se on. Päättää, ettei osta sitä. Juo vettä sen edestä. Itsekuria täytyy olla :D Mutta niin, en osaa sanoa mitä se muutti, ehkä vähemmän hiivatulehduksia 😂 Lopetin hetki sitä ennen tupakoinnin, niin en osaa sen tarkemmin vastata.

Vierailija
4/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tölkkiä päivässä enimmillään meni.

Mä aloin tekee niin että aina vesilasillinen ennen limsan juontia, jolloin ei janota niin paljon eikä mahaankaan mahdu. Toinen keino on vaihtaa limu mehuun tai light-limuun. Sillä se sitten pikkuhiljaa jää pois.

Vierailija
5/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sulla oli candida albicans - hiivan liikakasvu ja teit hyvin, se olisi lopulta tuhonnut koko terveytesi. Siinä ainakin motivaatiota kerrakseen.

Vierailija
6/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varo vaan, ettei limu vaihdu muihin sokerisiin herkkuihin. Mulla meinas niin käydä.. :/

Vierailija
7/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla, että se olisi tuhonnut terveyteni?

Vierailija
8/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca colaan jää koukkuun sillä Coca colassa on runsaasti kofeiinia ja sakkaroosia sekä mahdollisesti kokaiiniä. Itse välttelen Coca colaa ja kaikkia mahdollisia sokereita. Sokerit on hirveitä.

Vierailija
9/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa. Itse olen ollut koukussa colaan. Join siis pelkästään colaa, ehkä kerran viikossa vesilasillisen... Mutta viime keväänä päätin, että nyt saa riittää. Jätin kerrasta pois. Pääkipuja oli ja hönttiä oloa varmaan pari kolme viikkoa. Opin kyllä juomaan vettä. Join siis monta vuotta sitä colaa.

Nykyään saatan juoda silloin tällöin limsaa esim. pitsan kanssa tms. jäämättä koukkuun :)

Paljonko on tippunut paino? Vai korvasitko kalorit jollain muulla?

Vierailija
10/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni on pysynyt kutakuinkin samassa 50-52 kg välissä jo monta vuotta.

-1

Vierailija
11/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CherryCola kirjoitti:

Mä aloin tekee niin että aina vesilasillinen ennen limsan juontia, jolloin ei janota niin paljon eikä mahaankaan mahdu. Toinen keino on vaihtaa limu mehuun tai light-limuun. Sillä se sitten pikkuhiljaa jää pois.

Tuo toinen keino on aika huono. Ensinnäkin useissa tuoremehuissa on jopa enemmän sokeria kuin limussa ja lisäksi light tuotteiden on todettu aiheuttavan enemmän liikalihavuutta yms. kuin sokeroitujen. Pääasiassa siksi, että keho saa viestin suun kautta, että nyt nautittu makeaa = pitäisi olla energiaa tulossa mutta sitten kehon hiilarivarastot eivät täytykään ja keho antaa viestiä täyttää ne pian, mikä aiheuttaa nälän tunteen ja makeanhimon. Tämä on tietysti hyvin yksinkertaistettu kuvaus varsin monimutkaisesta asiasta.

Vierailija
12/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muistaakseni siis tippui hitusen paino, mutta aloinkin sitten "pakosti" syömäänkin ruokaa. Olin kyllä korvannut limulla ruokia.

-1

Vierailija
13/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CherryCola kirjoitti:

Tuo toinen keino on aika huono. Ensinnäkin useissa tuoremehuissa on jopa enemmän sokeria kuin limussa ja lisäksi light tuotteiden on todettu aiheuttavan enemmän liikalihavuutta yms. kuin sokeroitujen. Pääasiassa siksi, että keho saa viestin suun kautta, että nyt nautittu makeaa = pitäisi olla energiaa tulossa mutta sitten kehon hiilarivarastot eivät täytykään ja keho antaa viestiä täyttää ne pian, mikä aiheuttaa nälän tunteen ja makeanhimon. Tämä on tietysti hyvin yksinkertaistettu kuvaus varsin monimutkaisesta asiasta.

Joo hyi itse en halua juoda mitään light-juomia. Myrkkyjä ne on sanon minä.

Vierailija
14/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menisi varmaan niin paljo, kuin vain kaapista löytyy. Olen alkanut säännöstelemään itseäni 1-2 tölkkiä päivässä. Viikonloppuisin ehkä 3. Alkoholia juon 10kertaa vuodessa, joten limu on paheeni. Jokaiselle jotain

Vierailija
15/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin se tuhoaa suolistosi ja ravinteiden imeytymisen, immuunipuolustuksesi kuluttamalla valkosolut hiivan hoitoon, sen jälkeen iskeekin jo helposti autoimmuunisairaudet, diabetes ja syöpä. Lisäksi olet aamuisin tokkurassa hiivan aineenvaihduntatuotteiden vuoksi ja mielialat heittelevät ja kärsit ruokamieliteoista.

Vierailija
16/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa. Et vain kaada suuhusi epäterveellisiä aineita. Minä en ymmärrä lihavia, tupakoitsijoita, aineidenkäyttäjiä ja alkoholinjuojia. Jos ei suuta osaa pitää kiinni ja komentaa käsiä olemaan tunkematta suuhun haitallisia tai muuten vain liikaa aineita , niin vika on ihmisen aivoissa.

Vierailija
17/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin se tuhoaa suolistosi ja ravinteiden imeytymisen, immuunipuolustuksesi kuluttamalla valkosolut hiivan hoitoon, sen jälkeen iskeekin jo helposti autoimmuunisairaudet, diabetes ja syöpä. Lisäksi olet aamuisin tokkurassa hiivan aineenvaihduntatuotteiden vuoksi ja mielialat heittelevät ja kärsit ruokamieliteoista.

Mielenkiintoista. Mistä tämä tieto, haluan lukea lisää? :)

Vierailija
18/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemalla löytyy tietoa.

Vierailija
19/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mobiililla ja aloittamassa työt. Itsellä siis oli tuo, selvisi elävän veren analyysissä, johon hakeuduin uupumuksen vuoksi. Nyt olen nuortunut ulkonäöltä ja alan olla taas oma itseni. Valkosolut ovat palautuneet ja hoitavat hommaansa.

Käytä hakusanoja candida albicans tai hiivasyndrooma. Tulee asiaa ja tulee höpöä, pitää olla kriittinen, mutta pitää mieli avoinna.

Vierailija
20/24 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta saa yleiskäsityksen candida albicansista, kun pistää toisesta korvasta ulos tuon överin esitystavan.