Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelaisia tai Tamperetta tuntevia paikalla?

Vierailija
23.01.2018 |

Asukkaita tuossa kaupungissa on sen 230 000, mutta tuntuuko kaupunki niin suurelta? Onko "itse Tampereessa" reilusti vähemmän asukkaita mutta useat kuntaliitokset nostavat väkilukua? Tuleeko kaupungilla jatkuvasti samat naamat vastaan? Harkitsen Vaasasta poismuuttamista, joten kaipaan mielipiteitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä siitä paljonko itse Tampereella väkeä asuu, kaupungilla muutaman kerran on huomannut tunnistavansa vastaantulijan kasvonpiirteet. Ei se keskusta loppujen lopuksi niin suuri ole. Ihan mukava kaupunki tosin. Muutin Tampereelle kaksi vuotta sitten ja hyvin olen sopeutunut :)

Vierailija
2/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereeseenhan ei ole liittynyt yhtään kuntaa vuosikymmeniin (viimeksi liittynyt Teisko 1972). Eikä noilla ”ulkomailla” juuri ketään asu. Toisaalta Tampere ihan vanhana Tampereena on maantieteellisesti aika laaja.

En ole humannut, että samat naamat tulisivat kaupungilla vastaan, mutta toki tietyissä paikoissa (isot työpaikat, yliopistokampusten ympäristöt jne.) sama väki kulkee päivästä toiseen.

Tampere on kohtuullisen kokoinen (Suomen oloissa iso, maan kolmanneksi suurin) kaupunki, joka on kuitnkin tahallisesti maalaisen oloinen ja rento.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kuntaliitoksia, ympäryskunnat ovat ja toistaiseksi pysyvätkin itsenäisinä. Muuten koen että Tampere on juuri sopivan kokoinen kaupunki, ei tosiaan ala samat naamat tympimään, mutta silti on varsin kompaktin kokoinen paikka. Teiskoonhan mahtuisi monta "ydin-Tamperetta", se tiiviisti asuttu osuus on huomattavan pieni verrattuna koko kaupungin pinta-alaan. Jälkikäteen ajatellen olisi koko Teisko saanut jäädä liittämättä silloin 70-luvulla, ei väkisin tarvitsisi pitää kaupunkilaista palvelutasoa yllä periferiassa. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen väkiluku on ihan vain pelkkää Tamperetta. Monet kehyskunnat kyllä ympäröivät Tamperetta, mutta ovat erillisiä kuntia/kaupunkeja, joten nämä eivät lisää väkilukua. Vaasaan verrattuna Tampere on kunnon kaupunki eikä tuttuja naamoja tule vastaan. Kaupungissa riittää paljon eri kaupunginosia missä asua ihan keskustankin läheltä. Kannattaa siis ihmeessä muuttaa Tampereelle jos se on mahdollista työn puolesta. Vaasa on myös loistava kaupunki, mutta ei tietenkään verrattavissa keskustan palveluiden puolesta mitenkään Vaasaan.

Vierailija
5/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukkaita tuossa kaupungissa on sen 230 000, mutta tuntuuko kaupunki niin suurelta? Onko "itse Tampereessa" reilusti vähemmän asukkaita mutta useat kuntaliitokset nostavat väkilukua? Tuleeko kaupungilla jatkuvasti samat naamat vastaan? Harkitsen Vaasasta poismuuttamista, joten kaipaan mielipiteitä.

Tuskin kai Vaasassakaan joka päivä samat naamat ainakaan keskustassa vastaan tulee. Mutta joo onhan Tampere huomattavasti isompi, kuin Vaasa ja kuten täällä jo mainittiinkin, mitään viimeaikaisia kuntaliitoksia ei ole, vaan mainitsemasi asukasluku on kaikki ihan oikeesti tamperelaisia. Ympäristökunnissa on sitten vielä pitkälti toistasataatuhatta asukasta eli Tampereen kaupunkiseudulla asuu yhteensä lähemmäs 400 000 asukasta.

Tampereen keskustahan ei sen asukasmäärään nähden ole mikään valtavan iso, pienempi kuin mm Turussa. Toisaalta lähiöt on melko isolla alueella. Esim Olkahisista Kalkkuun on liki 30 kilometriä matkaa.

Vierailija
6/8 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, ehkä pitää hyväksyä se työtarjous :) -ap

Vierailija
7/8 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Tampereen keskusta on todella pieni. Siinä on yksi katu itse ydinkeskustaa. Olen käynyt siellä muutaman kerran ja aina ihmettelen että miten tässä kyläpahasessa voi asua yli 200 000 ihmistä, kun kantakaupunki näyttää niin pieneltä. Kaukaiset kaupunginosat eivät kuulu itse kantakaupunkiin... Kartallakin keskusta näyttää pikkuiselta.

Vierailija
8/8 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Tampereen keskusta on todella pieni. Siinä on yksi katu itse ydinkeskustaa. Olen käynyt siellä muutaman kerran ja aina ihmettelen että miten tässä kyläpahasessa voi asua yli 200 000 ihmistä, kun kantakaupunki näyttää niin pieneltä. Kaukaiset kaupunginosat eivät kuulu itse kantakaupunkiin... Kartallakin keskusta näyttää pikkuiselta.

Kyllä ydinkeskusta on laajempi kuin pelkkä hämeenkatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi