Mitä ihmettä, joku parikymppinen pojankloppi tuli tänään kotiovelleni ja väitti, että minä olen hänen isä?!
Sattuipa tässä aika erikoinen tilanne pari tuntia sitten: Eräs noin parikymppinen nuorimies tuli minun kotiovelleni, ja kirkkain silmin väitti, että minä olen hänen isänsä!!!
Miten ihmeessä jollain täysin tuntemattomalla, aikuisella ihmisellä voi muka olla edes pokkaa tulla väittämään mitään tämmöistä? En todellakaan ole koskaan edes tunnustanut häntä lapsekseni, ja tieten tahtoen en nuoruudessani ole pannut lapsia alulle, ja kaiken lisäksi minulla on jo nyt rakastava perhe, vaimo ja omat lapset. Mitenkähän ihmeessä tämä pojankloppi on saanut edes selville tietoni, ja missä asun? Mitä ihmettä oikeasti???
M43
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso juttu pojalle. Oo nyt vain mies, ja tutustu siihen.
Joo ei ole pojan vika jos isänsä on vastuuton ja vielä "ulosottomies". Mikäli kyseessä tosiaan on poikasi on parempi kantaa vastuu kuin mies. Itse en voisi katsoa itseäni aamuisin peilistä jos minulla olisi lapsi jolle "kieltäytyisin" olemasta isä. Ymmärtäisin jotenkin jos lapsia ei ennestään ole. Muutos lapsettomasta isäksi on paljon suurempi kuin muutos lasten lukumäärässä.
Miten naiset voi päästää asiat niin pitkälle että synnyttävät lapsen, jonka isää ei tiedä/isä ei tiedä lapsesta tai joka ei ole halukas isäksi? On ehkäisyä, jälkiehkäisyä 48 tunnin sisällä yhdynnästä ja abortti. Kaikilla lapsilla pitäisi olla oikeus syntyä molempien vanhempiensa toivomina ja yhteisestä päätöksestä. Lasta ei asiasta voi syyttää, nainen on ainoa syypää.
Vierailija kirjoitti:
Sen äidin on täytynyt kertoa.
Miten tämä voi olla edes mahdollista, enhän minä ole ollut edes tekemisissä kenenkään nuoruuden seksikumppanini kanssa ollenkaan?
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi olla edes mahdollista, enhän minä ole ollut edes tekemisissä kenenkään nuoruuden seksikumppanini kanssa ollenkaan?
M43
Häh. Nyt en tajua kysymystäsi?
Kerta riittää nuoruuden seksikumppanin kanssa, kun laskee sisälle. Good luck.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Aina touhunnu vain tuntemattomien kanssa ja häipyny samoin tein, ettei vain nainen olis vaikka lompakosta sattunu oikean nimen katsomaan. Aikamoinen kyllä oot....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei tiennyt että olit kotona, oikeasti hän tuli tapaamaan vaimoasi ja ei hädissään keksinyt muutakaan sanottavaa.
Itse joskus mietin, että jos äijä tulee avaamaan oven, niin voisin esiintyä jehovan todistajana.
Mitäs sitten jos mies on kiinnostunut kuulemaan jumalan sanaa ja kutsuu peremmälle?
Ohis. Tuli joskus noloja tilanteita kun tuttavan 5v päätti, että naapurinmies on hänen isänsä. Lapsi ei isäänsä koskaan tutustunut ja naapuri näytti ilmeisesti isälliseltä:)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo rakastava perhe, ja silloin n. 20-vuotta sitten minä en todellakaan ole halunnut vielä mitään lapsia. Miksi ihmeessä minun siis pitäisi yhtäkkiä ruveta tutustumaan johonkinn lapseen, mitä en edes halunnut? Koko perheeni on tästä täysin hämillään.
M43
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta kuolee provoihin. PLIIS! Lopettakaa.
Päinvastoin: tämä palsta elää provokaatioista.
Jos oot nimesi kertonut nuoruuden panolle, niin kyllähän sun tiedot löytyy nimellä.
Kyllähän sä voit biologinen isä olla, vaikka et olis ketään tunnustanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei tiennyt että olit kotona, oikeasti hän tuli tapaamaan vaimoasi ja ei hädissään keksinyt muutakaan sanottavaa.
Itse joskus mietin, että jos äijä tulee avaamaan oven, niin voisin esiintyä jehovan todistajana.
Ne kulkee aina pareittain, ei koskaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kulkee aina pareittain, ei koskaan yksin.
Kimppakivaa?Hui mikä vaimo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole pojan vika jos isänsä on vastuuton ja vielä "ulosottomies". Mikäli kyseessä tosiaan on poikasi on parempi kantaa vastuu kuin mies. Itse en voisi katsoa itseäni aamuisin peilistä jos minulla olisi lapsi jolle "kieltäytyisin" olemasta isä. Ymmärtäisin jotenkin jos lapsia ei ennestään ole. Muutos lapsettomasta isäksi on paljon suurempi kuin muutos lasten lukumäärässä.
Vai että minä olen vastuuton, kun en jonkun nuoruudeni seksikumppanin kanssa lasta halunnut ja tein sen vielä selväksi. Ilmeisesti hän päättikin pitää lapsen, mutta minä en lasta halunnut joten minulla ei ole mitään velvollisuutta olla hänelle isä. Kaiken lisäksi se poikahan on jo täysi-ikäinen.
M43
No aattele miten hyvä että tuli vasta nyt eikä nuorempana elareiden toivossa. Tottakai halusi tutustua isäänsä, mutta tuskin enää. Ap vaikuttaa vähän heikkolahjaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että minä olen vastuuton, kun en jonkun nuoruudeni seksikumppanin kanssa lasta halunnut ja tein sen vielä selväksi. Ilmeisesti hän päättikin pitää lapsen, mutta minä en lasta halunnut joten minulla ei ole mitään velvollisuutta olla hänelle isä. Kaiken lisäksi se poikahan on jo täysi-ikäinen.
M43
Käytitkö kortsua? Jos et niin täysin oma vika. Siinäkin tapauksessa, että nainen olisi väittänyt käyttävänsä hormonaalista ehkäisyä. Mielestäni se mikä erottaa miehen pikkupojasta on se, että mies kantaa vastuun tekemisistään ja mahdollisista jälkeläisistään. Kyseessä on kuitenkin poikasi, halusit sitä tai et. Ikävää jos haluat riistää häneltä mahdollisuuden isään. Miksi hän on jotenkin huonompi kuin muut lapsesi? Täysikäisyys tarkoittaa vain ettet ole elatusvelvollinen. Iloitse sitten vaikka säästyneistä elatusmaksuista. Omasta näkökulmastani olet melkoisen selkärangaton liero etkä ansaitsisi lapsia ollenkaan jos kuvittelet voivasi käyttäytyä niinkuin koko poikaa ei olisi. Itselläni ei luonne ja omatunto antanut myöten edes harkita toimivani noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ei ole väliä vaikka on täysi-ikäinen. Jos olet hänen isänsä ja dna testi sen todistaa, joudut maksamaan eletusmaksut takautuvasti 18 vuodelta, ja jos laskee minimi elarien mukaan niin noin 33k€ saat pulittaa vähintään :) Onnea isälle :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ei ole väliä vaikka on täysi-ikäinen. Jos olet hänen isänsä ja dna testi sen todistaa, joudut maksamaan eletusmaksut takautuvasti 18 vuodelta, ja jos laskee minimi elarien mukaan niin noin 33k€ saat pulittaa vähintään :) Onnea isälle :P
Ei pidä paikkaansa: Kun haetaan elatusmaksut takautuvasti, syiden on oltava erityisen painavia, ja yleensä maksimiaika jolta elatusmaksuja voi saada takautuvasti on enintään kanteen vireillepanoa edeltäneeltä vuodelta.
No ei kyllä joudu takautuvasti maksamaan, johan sitä keinohedelmöitetyt vaatis elareita jälkikäteen. Äidin oma päätös on ollut ettei ole vaatinut ajoissa, aikaa on ollut!!
Uusi versio kadonneen jäljillä -ohjelmasta. Varokaa sonnit. Tämä on vasta alkua.