Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkasta -25, tuli huvittuneen nostalginen olo kun katsoi palevia teinejä bussipysäkillä. Se nuoruus!

Vierailija
23.01.2018 |

Tosin ero omiin teinivuosiin on, että silloin oli lämpimät kengät mutta pipoja juostiin karkuun !
Nykyteineillä on kyllä pipot ja parkatakit, mutta nilkat paljaana ja revityt farkut.
Ryhmäpaine ja muodikkuuden pistäminen muun edelle auttaa kestämään kylmää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin tänään järkyttyneenä jonkun tytön kylmästä punaisia polvia, joita hieroi lapasilla .  Oli oikein  muhkea talvitakki, mutta farkkujen polvet revitty auki!

Vierailija
2/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongan se kylmä varsinkin kun revittyjen farkkujen alla ei voi käyttää välihousuja.

Onneksi sentään lannefarkku/napapaitamuoti on ilmeisesti jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olen ultimaattisen cool maihareissani. Ei palele jalkoihin.

t. teini

Vierailija
4/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on vanhemmat, kun ei ehjiä vaatteita saa lapsille.

Vierailija
5/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan , ettei toppatakkeja suostuttu pitämään sillä  ne olivat noloja ja pilotti päällä mentiin syyskuusta toukokuulle, koko kroppa kylmästä kankeana . Ja revityt farkut joiden alla oli ohuet sukkikset ja  kenkinä bootsit!  Vedettiin röökiä bussipysäkillä ja koettiin esittää että ollaan niin cool, eikä palele sitten yhtään. :D

Ja koulussa heti istumaan patterin päälle! Välitunnit vessassa ja hirveä huuto, jos jäätiin kiinni.

Perjantai-iltaisin kiljua ja kaljaa että tarkeni kiertää kartsalla...

Vm.81

Vierailija
6/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin teineillä on muodissa edelleen Timberlandin varsikenkien tapaiset kengät, joten ei paljon nilkat paljaana kulkijoita näillä pakkasilla näy. Hyvä niin. 

Vierailija
7/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli reisimittainen violetti toppatakki jonka hupussa oli karvareunus, mummoksi kiusoiteltiin mutta olin mielummin  lämpimän takin sisällä kuin umpijäässä! Kompromissina olin sitten bootsit jaloissa ja ilman pipoa... Välitunneilla toimin röökipalkalla munkkipossu-kuriirina luokkakavereille, jotka linnottautuivat lämpimään vessaan .

" Titta, hae sie meille munkkipossut Siwasta  kun siula on toi takki!" :D

Vm80 olen, mitä muistoja! Oi nuoruus mihin menit? 

Vierailija
8/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse teininä fiftari. Mummon vanha Turkki kelpasi ja isojen vaatteiden alle mahtui välivaatteita. Muistan kun kaivettiin jonkun tamssipaikan aidan yli, pojat auttoi. Kaverilla vilkkui veljensä pitkät asterixkalsarit levisten alta. Pipot ja hanskat oli aina. Liftatessa oli huopatossutkin. Meillä oli mukana aina jätti kokoiset beaverskassit joissa oli vaihtobuutsit ja tanssivaatteet.

Sekin oli isoissa vaatteissa hyvä, että muodot sai kasvaa rauhassa piilossa pussittavien vaatteiden suojassa.

Terveisiä nuoruuden aikaosille liftaaville fiftari kavereille!

Vierailija
9/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla pidettiin pipoa, mutta könöttämässä otsalla. Se mitään lämmittänyt. Kun kikkarat tuli muotiin, pipot katosi. Jotain hupuntapaisia villaviritelmiä oli, varovasti niskan takana ettei kähärät litisty.

Takki oli muhkea mutta housut piti olla ohuet hiihtari tms että näytti pieneltä. Minäkin sain paleltumia reisiin. Säärystimet lämmitti nilkkoja kyllä.

Myöhemmin on muotia olleet napapaidat, lannehousut, pipo joo pipo ei, takki auki ja takki kaappiin ja nyt tää paljasnilkkahomma.

Muistaako joku järkevää nuorisomuotia? :DD

Vierailija
10/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla pidettiin pipoa, mutta könöttämässä otsalla. Se mitään lämmittänyt. Kun kikkarat tuli muotiin, pipot katosi. Jotain hupuntapaisia villaviritelmiä oli, varovasti niskan takana ettei kähärät litisty.

Takki oli muhkea mutta housut piti olla ohuet hiihtari tms että näytti pieneltä. Minäkin sain paleltumia reisiin. Säärystimet lämmitti nilkkoja kyllä.

Myöhemmin on muotia olleet napapaidat, lannehousut, pipo joo pipo ei, takki auki ja takki kaappiin ja nyt tää paljasnilkkahomma.

Muistaako joku järkevää nuorisomuotia? :DD

Ei nuorisomuodin kuulu olla järkevää. :)

Vierailija
11/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin useimmilla teineillä on kyllä jonkinnäköiset talvitakit toppatakit mutta niitä pidetään auki, ja kaulat on paljaana. Joiltain löytyy sentään pipo ja hanskat mutta nilkat on kyllä ikävän monella paljaana. Eilen oli -25 astetta pakkasta ja itse kuikuilin piponi ja jättihuivini alta näitä punaisiksi paleltuneita lapsosia.

Itsekin kuljen tänään repeytyneissä farkuissa, äsken nimittäin kumartuessani kengännauhoja solmimaan multa ratkesi housut haaroista kun mulla on niiden alla sukkikset ja pitkikset eikä valmiiksi ohueksi kulunut farkkukangas sit kestänytkään sitä venytystä :D toppahousuihin pitäis satsata niin vois laittaa ne farkkujen päälle ja sit vaan kiskaista pois sisälle tullessa.

Mä oon kyllä koko ikäni pukeutunut lämpimästi mutta oonkin maalta ja mulla oli semmoinen harrastus (heppailu, tallilla oltiin joka päivä monta tuntia) että oli pakko pukeutua lämpimästi. No joo joskus yläasteaikoina oli hetken aikaa epäcoolia pitää pipoa päässä koulussa mutta se meni nopeasti ohi. Ehkä räikein "väärä valinta" mulla oli converset talvipakkasilla mutta ne oli niin liukkaat että vaihdoin nekin jossain vaiheessa talvikenkiin kun en jaksanut sitä sipsutusta.

Vierailija
12/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teiniaikoinani muotia olivat muhkeat toppatakit ja läskipohjatoppakengät. Tosin jalat palelivat Leviksissä jonka alle EI laitettu pitkiä kalsareita (=supernolot). Pipo oli häpeä.

Vierailija
13/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10 v sitten taisi olla ihan järkevää pukeutumista? Pipotkin oli in.

Vierailija
14/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ei pipoa pidetty, se oli varmaa. Mua on huvittanut lukea täältäkin, miten ollaan huolissaan nuorten paljaista nilkoista ja millainen terveysriski ne ovat. No, pään palelluttaminen ei tunnu missään.  ;D

Vierailija
15/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi korkeintaan vitosluokkalainen kulkee säässä kuin säässä vähän alle polven ulottuvissa adduissa, ohuessa takissa. Tänäänkin sääret oli ihan sinipunaiset. Ihmettelen ettei jo koulussa puututa, kuitenkin alakoululaisesta kyse. 

Vierailija
16/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellekin on niin teinivuodet muistunu mieleen, kun nykyään kävelen ihan tyytyväisenä toppahousut jalassa ja teinit värjöttelee reikäsissä farkuissa. Joskus pahimmilla pakkasilla laitoin ite nuorena kahet farkut päällekkäin :D

Vierailija
17/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yhteisöllinen näkemys. Pitäisi vain kansoittaa tämä yhteisö.

Vierailija
18/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housun "lahkeet" puoleen sääreen ja jalassa jotkut kangaskengät... ehkä jotkut sukat jalassa, mutta näkyvissä vaan paljasta ihoa... kaikkea sitä "muodin takia" pitääkin tehdä.

Vierailija
19/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti pahin näkemäni tapaus oli teinityttö trikoisessa minihameessa, ilman sukkahousuja! Ensin mietin, olisiko johonkin juhliin menossa mutta tavallisena arki-aamuna seisoi pysäkillä, bombertakki yläosana. 

Olen 37-vuotias, mutta se tyttö herätti minussa hössöttävän mummelin " Voi lapskulta, missäs siun housut on?!" En sentään sanonut noin, mutta mieli teki ! :D

Vierailija
20/33 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 80-luvun teiniajoista edes muista, että jokin pukeutumistapa olisi ollut nolo tai "kielletty". Puettiin aina sään mukaan. Ehkä tuo oli jotain isojen kaupunkien hömpötystä, jota ei pienellä paikkakunnalla tunnettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan