Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IBS pilaa elämäni

Vierailija
23.01.2018 |

Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä. Se pilaa koko elämäni eikä mikään tunnu auttavan. Elämäni pyörii lähinnä vessakäyntien ja häpeän ympärillä. Mistään ruokavaliokokeiluista tai lääkkeistä ei ole ollut apua. En ihan oikeasti jaksa tätä enää, kun en voi edes käydä missään. Kaupassa en ole voinut käydä moneen vuoteen ilman häpeästä johtuvaa paniikkikohtausta ja koulukin on yhtä helvettiä. Ala-asteella haukuttiin mm. haisunäädäksi. Myös poissaoloja kertyy aivan valtavasti ja myöhästymisiä, koska aamuisin uloste on lääkkeistä huolimatta pieniä papanoita, joita on erittäin vaikea saada ulos. Sitten on kamalia ja kipeitä ilmavaivoja ja kotona yleensä tulee löysää ulostetta paro kertaa päivässä. Joskus mukana on myös verta, yleensä uloste on väriltään mustaa. Myös ulostamisvaikeuksia on, nekin vaikeuttavat elämää. Eniten harmittaa se, että olen alkanut vältellä ihmisiä enkä halua ketään lähelleni. Haluan vain olla rauhassa.
Häpeän tätä niin valtavan paljon. Joudun yhteishaussakin miettimään koulun niin, ettei ole pakko olla aina läsnä, vaan opiskella kotona. Elämä on yhtä helvettiä tämän kanssa 😢

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on google mukaan parantunut vaivasta...

Mullakin ripuli parani, kun sain tehtyä suolen tyhjennyksen ennen kolonoskopiaa.

En tarvinnut sen jälkeen lääkärin määräämiä lääkkeitä tai ollut ripulia.

Kamomilla tee on googlen mukaan hyväksi kyseiseen vaivaan. Mahdollisimman vahva sellainen.

Vierailija
22/25 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pierun tai kakan haju pidemmän päälle ketään haittaa. Mulla pari lasta ja vaimo sekä vanhuksia omaishoidettavana. Tosiasia on, että paskan hajua tulee joka suunnasta. Siihen on tottunut ja sitä jo kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, paitsi on jo pilannut elämän, että sellasta..

Vierailija
24/25 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on auttanu hurjasti precozan. Panadol ja närästyslääkkeet. Luotaistuote kaupasta suositeltiin sili con juomaa. Antaa suojan ja tekee kalvon suolitossa ja parantaa ärtyneet kohdat. Ja ihan ihme olon helpottaja on kuuma haude. Joka päivä pietän kuumassa vedessä kasteltua pyyhettä vatsan päällä. Rentouttaa ja on ihanan tuntonen. Tietenki on yksilöllistä mikä auttaa kellekkin kipuihin.

Vierailija
25/25 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi