Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varvas todella kipeä auttakaa !!

23.01.2018 |

Siis mun vasemman jalan iso varvas ja siitä alas päin on todella kipeä olen ottanut särky lääkkeen mutta ei ole auttanu ja laittanut voltareenia siihen. Varvas oli maanantai aamuna 22.1 tosi kipeä en tidä mustä johtuu ? Jos joku on koenut samanlaista tai tietää mikä tämä voisi olla

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihti

Vierailija
2/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä varpaasta on kysymys? Onko turvotusta kun on kerran niin iso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 'umnis incarnatus'-tapaus  ( ...eli siis, onko varpaankynsi alkanut kasvaa kiinni lihaan, eli varpaanpäähän ?)

Niin voi käydä jos on esim. pitänyt liian pitkään liian pieniä kenkiä.

Vaatii hoitotoimenpiteeksi yleensä lääkärin suorittaman kynnenpoisto-operaation paikallispuudutuksella.

Vierailija
4/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihtiä tulin minäkin ehdottamaan. Lääkäriin.

Vierailija
5/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovarpaan kohdalla en osaa sanoa, mutta pienimmät varpaat saattavat murtua todella helposti, jos ne kolauttaa kovaa johonkin kovaan tai jos ne taittuu vahingossa ns. jalan alle jossakin liikkeessä.

Myös varpaan / jalkapohjan alla olevat kalvo voi olla kireä/tulehtunut. Tämä aiheuttaa yleensä myös kipua.

Vierailija
6/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottu varpaasta kyse, vähän turvotusta

Vierailija
7/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta se on ollut kipeänä? (20.1.2018 ei ollut maanantai)

Vierailija
8/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 22.1 tuli kipeeks

Vierailija
9/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhallan täältä, josko pipi lähtis pois... Muuten en voi auttaa, mene vaikka lääkäriin.

Vierailija
10/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on niin kipeä, että tavalliset särkylääkkeet ei auta, niin pakko sun on käydä sitä näyttämässä terveyskeskuksessa. Paitsi jos se menee itellään ohi, mut älä nyt montaa päivää odota.

Vierailija
11/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirjoitti:

Onko 'umnis incarnatus'-tapaus  ( ...eli siis, onko varpaankynsi alkanut kasvaa kiinni lihaan, eli varpaanpäähän ?)

Vaatii hoitotoimenpiteeksi yleensä lääkärin suorittaman kynnenpoisto-operaation paikallispuudutuksella.

Onko  yllä olevan kommenttini alapeukuttajalla sitten  tieto siitä, miten leikkauksen sijasta olisi voitu tehdä joku parempi hoitosuunnitelma, tai antaa  lääkitys ?

Jos ei, niin miksi sitten alapeukullasi vain mitätöit vaivani ja kokemukseni sen hoidosta ?

Mikäli vaiva ja tulehdus varpaassa näet olisi vain jatkunut se olisi saattanut aiheuttaa vielä yleisverenmyrkytyksenkin,(mahdollisesti hoitamattomana aiheuttaa lopulta kuolionkin) koska oli jo  turvonnutkin siinä vaiheessa.

Jouduin siis  käymään tuossa leikkauksessa, jonka lääkäri suoritti pakallispuudutuksella välittömästi sillä käyntikerralla varvasta hetken aikaa katsottuaan  ja antoi sairasloman antibioottihoitoineen, jolla se sitten pikkuhiljaa parani, tulehdus lakkasi ja haavakin alkoi umpeutua.

Kesti kyllä pari vuotta ,ennenkuin siihen kunnon (tasainen ja suora )kynsi sitten vähitellen kasvoi tilalle ja ja vahvistui tarpeeksi kestääkseen.

Itse olen tämän kivuliaan  vaivan ja sen hoidon käynyt läpi, joten tiedän ja tunnen sen kyllä oman kokemukseni kautta hyvin.

Vierailija
12/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli varpaassa ruusu. Tuli yhtäkkiä yllättäen kipeäksi ja punoitti ja sattui niin paljon, etten kenkää voinut laittaa. >lääkäriin ja antibiootti.

Vierailija
13/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut valekihdistä ?

Vierailija
14/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kihti- isovarpaan nivel turposi,punainen ja TOSI kipeä! Lääkekuurin sain. Onneksi ei ole uusinut,

lisäsin vedenjuontia, muuten en muuttanut ruokavaliota. 

Vierailija
15/15 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänkasvanut kynsi kirjoitti:

Minulla oli kirjoitti:

Onko  yllä olevan kommenttini alapeukuttajalla sitten  tieto siitä, miten leikkauksen sijasta olisi voitu tehdä joku parempi hoitosuunnitelma, tai antaa  lääkitys ?

Jos ei, niin miksi sitten alapeukullasi vain mitätöit vaivani ja kokemukseni sen hoidosta ?

Mikäli vaiva ja tulehdus varpaassa näet olisi vain jatkunut se olisi saattanut aiheuttaa vielä yleisverenmyrkytyksenkin,(mahdollisesti hoitamattomana aiheuttaa lopulta kuolionkin) koska oli jo  turvonnutkin siinä vaiheessa.

Jouduin siis  käymään tuossa leikkauksessa, jonka lääkäri suoritti pakallispuudutuksella välittömästi sillä käyntikerralla varvasta hetken aikaa katsottuaan  ja antoi sairasloman antibioottihoitoineen, jolla se sitten pikkuhiljaa parani, tulehdus lakkasi ja haavakin alkoi umpeutua.

Kesti kyllä pari vuotta ,ennenkuin siihen kunnon (tasainen ja suora )kynsi sitten vähitellen kasvoi tilalle ja ja vahvistui tarpeeksi kestääkseen.

Itse olen tämän kivuliaan  vaivan ja sen hoidon käynyt läpi, joten tiedän ja tunnen sen kyllä oman kokemukseni kautta hyvin.

Turhaan noista alapeukuista loukkaannut, kai nyt ap olisi huomannut jos kynsi kasvaa varpaan sisään. Onhan niitä kaikenlaisia sairauksia, mutta noilla tiedoilla, mitä ap on antanut on kihti todennäköisin.