Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on varaa autoon?

Vierailija
22.01.2018 |

Hankin elämäni ensimmäisen auton syksyllä ja voi hyvänen aika näitä kuluja. Tätä ennen olin toki ajanut miehen autolla, mutta en tajunnut yhtään paljonko auton ylläpito maksaa. Tähän mennessä on mennyt:
Kasko 500 e
Autovero 170 e
Huollot 400 e
Bensat muutama satanen

Kyseessä vielä suht uusi, vähäkuluinen auto, mutta kyllä vaan kaikki maksaa. Ahdistaa, luopuisin koko autosta jos vaan voisin. Mutta työssäkäynnin vuoksi pakko olla. Hyvästi kaikki matkustelu ja muu kiva, autoon kuluu oikeasti tuhansia euroja vuodessa, vaikkei olisi lainaakaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vanha auto, hinta enintään muutama tonni. Kaskoa ei tarvita. Kun bonukset kertyy, niin vakuutus jotain 200-300. Vero alle tämän.

Öljynvaihdon ja öljynsuotimen vaihdon ja polttimoiden ja lamppujen vaihdon voi tehdä kuka tahansa. Myös akun ja sytytystulpat ja tuulilasin sulat voi vaihtaa itse. Erilaisia nesteitä voi lisätä itse, joskaan ei niitä oikeasti paljon koskaan tarvitse lisätä. Renkaat voi vaihtaa itse.

Ei se auto nyt välttämättä paljoa maksa käyttää.

Vierailija
42/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kaskoa. Autovakuutus 512e, vero 200e. Diisseliä saa tankin täyteen 5kympillä ja sillä ajelee pari kuukautta. Huollot ei maksa mitään ku mies hoitaa. Auton pitäminen ei ole kallista, kun osaa ostaa oikeanlaisen auton.

Eikö ole käyttövoimaveroa lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta ostaa uusi kohtuu auto takuulla ja laittaa aina vaihtoon ennen kuin umpeutuu.

Vierailija
44/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa sähköautoissa on tyypillisesti 8 vuoden akkutakuu. Eniten ajetuilla Tesloilla on ajettu 500 000 km ja auto edelleen kuin uusi.

No eipä uudessa bensa-autossakaan ole mitään korjauskuluja kuin määräaikaishuollot mitkä lienee myös sähköautossa, takuu hoitaa loput. Kovin moni korjaus kulujen valittajista ostanut vanhan käytetyn auton, turha verrata sähköautoon.

No kumpikohan mahtaa tulla halvemmaksi, esim. 4000e käytetty auto jota korjataan vaikka 2000 eurolla, vai uusi 13000e auto johon ne pakolliset saturaisten valohoitohuollot päälle että takuu säilyy?

Vierailija
45/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äiti kirjoitti:

Auton pito maksaa mutta en meinaa ikinä luopua omasta autosta. Joutuisin pyytelemään mieheltä kyytiä, hyi. Tytär kun täytti 18 maksoin hänelle ajokortin ja myös ostin auton. Saa päättää itse mihin menee ja koska tulee.

Säästän mieluummin muissa asioissa.

Kun minä täytin 18 vuotta 70-luvulla, niin sain äidiltäni 'Laulavan lintukirjan'

(=  kotimaisten pikkulintujen lauluääninäytteitä äänilevyille tallennettuina+ niihin liittyvä kuvitettu oheiskirja. ) Lisäksi sain vielä ruusuja ja konvehtirasiankin...

Vierailija
46/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvinta ostaa uusi kohtuu auto takuulla ja laittaa aina vaihtoon ennen kuin umpeutuu.

Kauheen kapitalistista

Vierailija
47/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa asiaa minuutti ennen ku huomasin tän aloituksen. Autosta oon haaveillut mutta ei se vaan opiskelijana ole mitenkään mahdollista. Halvan auton ostoon ois rahaa mutta ylläpito söis aika äkkiä kaikki loput säästöt ja sitte ruokarahat. Ihmettelen miten silti niin monilla nuorilla opiskelijoilla on auto.

Vierailija
48/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1999 mallin farmari Nissan, eikä todellakaan mene paljon rahaa, kaskoa ei enää saa noin vanhaan autoon, autovero, vakuutus tekee n. 700€ vuodessa, bensaan menee vuodenajasta riippuen ehkä 40€/kk huoltoihin ei paljon mene kun on halpa paikka missä korjuutan eikä isoja vikoja ole ollut. Paljon enemmän menisi rahaa jos asuis Helsingissä missä pitäis ostaa joka kuukausi bussiliput, eikä pääsisi omalla autolla kesälomareissuille ja sukuloimaan.

Vierailija
49/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa asiaa minuutti ennen ku huomasin tän aloituksen. Autosta oon haaveillut mutta ei se vaan opiskelijana ole mitenkään mahdollista. Halvan auton ostoon ois rahaa mutta ylläpito söis aika äkkiä kaikki loput säästöt ja sitte ruokarahat. Ihmettelen miten silti niin monilla nuorilla opiskelijoilla on auto.

Ovat nostaneet opintolainan, kuten järkevää onkin. Ja varmaan joillakin vanhemmat avustaa.

Vierailija
50/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa sähköautoissa on tyypillisesti 8 vuoden akkutakuu. Eniten ajetuilla Tesloilla on ajettu 500 000 km ja auto edelleen kuin uusi.

No eipä uudessa bensa-autossakaan ole mitään korjauskuluja kuin määräaikaishuollot mitkä lienee myös sähköautossa, takuu hoitaa loput. Kovin moni korjaus kulujen valittajista ostanut vanhan käytetyn auton, turha verrata sähköautoon.

No kumpikohan mahtaa tulla halvemmaksi, esim. 4000e käytetty auto jota korjataan vaikka 2000 eurolla, vai uusi 13000e auto johon ne pakolliset saturaisten valohoitohuollot päälle että takuu säilyy?

Mainospostia ja paikallislehteä  147 euron kiinteällä nettopalkalla saisit jakaa reippaasti 10 vuotta polkupyörällä että saisit kasaan n. 17 460  euroa...

Vierailija
51/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin marras-joulukuun välisen ajan ilman autoa koska vanha paska hajos eikä sitä kandenu korjata. Kelailin et selviän kevääseen asti ilman autoa. Ensimmäinen kuukausi meni viel ok mut sit huomasin itsessäni et veti mielen matalaksi kun ei ollutkaan autoa pihassa ja liikkuminen joka paikkaan muuttui haastavaksi. Räntäsateessa kauppakassien raahaaminen pyörällä kysyy luonnetta jota multa ei löytynyt. Vuoden alussa löyty sopiva uusi auto ja elämä on taas raitellaan. Maksaahan se ylläpito aika paljon mut kyllä elämä helpottu kerrasta, joten maksan mielelläni kaikki maksut.

Ehkä autosta vois luopua jos asuis ihan ydinkeskustassa mut ei muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi