Miksi lapsi pelkää omassa huoneessa?
Joka ilta sanoo haluavansa viereen, ja että pelottaa.
Herää keskellä yötä istumaan ja itkemään.
Ikää 3. Vuosi meni ihan hyvin samaisessa huoneessa, ja pari x kuussa halusi viereen. Nyt joka yö.
Kommentit (9)
Kasvunvuosia. Anna lapselle turvaa ja hoivaa nyt kun sille on tarve.
:)
Nostaa sen lapsen sängyn nyt siihen vanhempien sängyn viereen. Onko pakko kiusata itseään ja pientä. Kyllä pelot aikanaan unohtuu, jos saa tuntea olevansa turvassa.
Näkeekö lapsi painajaisia? Ota viereen. Kamalaa, jos pitää pärjätä yksin pelkonsa kanssa. Lapsi on vielä pieni. Välivaihe.
mielikuvitus on vasta kehittynyt, 3vuotias ei ole tarpeeksi vanha tajuamaan mikä on totta ja mikä ei.
Rauhoita illat, ei tv.tä, nettiä tai pelejä ennen nukkumaan menoa. Elokuvissa ja peleissä on ikärajat, jotka antavat viitettä lapsen kehitykseen nähden sopivasta määrästä jännitystä yms. tunnetiloja herättävistä kohtauksista.
Voit myös koittaa nukuttaa lapsen huoneeseensa.
Mutta tätä on jatkunut jo ikuisuus.. varmaan 3kk. Olisi ihanaa nukkua miehen kanssa kaksin..
Nyt nukkuu omassa sen 2h.. En jaksa sinne väkisin nukuttaa keskellä yötä, joten tulee viereen ja vieressä nukkuu sikeästi aamuun asti. Ihan iholla koko yön.
Kauan tämä kestää?
Ap
Nukahtaa illalla omaan huoneeseen, jos olen hänen kanssaan. Yöllä herää etsimään ja istuu siellä kun menen katsomaan. Nukahtaa jos silitän 15min, mutta sitten nukahdan sinne itsekin, ja aamulla väsyttää.
Meillä on 180cm sänky, että hyvin mahtuu viereen, mutta olisi kiva välillä nukkua koko yö kaksin miehen kanssa...
Ei katso mitään pelottavia. Veljensä 5v on katsellut aina kaikkia piirrettyjä, mutta myös aina halunnut nukkua omassa..
Ap
Mua pelotti tuon ikäisenä omassa huoneessa ja pimeässä. Ensin hankittiin pieni yövalo ja myöhemmin se jäi pois ja eteiseen jätettiin valo ja ovi auki.
Muostan vieläkin sen kauhun tunteen, kun oli vessahätä mutta en uskaltanut tulla peiton alta pois mörköjen maailmaan. Hengitin pienestä reiästä, jonka olin peitosta muotoillut ulkomaailmaan.
No juu, valo oli, mutta sitten huomasi etten ole siellä joten alkoi itku. Hetken nukkui hyvin pimeässä, ja halasi pehmoja herätessään... Enää ei toimi. Kai se on viereen otettava..
Ap
Vaihe, menee ohi! Ota viereen vaan..