Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut kolesterolia alas ravinnolla?

Vierailija
22.01.2018 |

Siinäs se. Kolesteroli on noussut liian korkealle ja yritän laskea sitä pelkällä ruokavaliolla ilman statiineja.
Liikuntaa harrastan nyt ihan sopivasti, joten en aio lisätä sitä.
Kokemuksia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Jätettyäni eläintuotteet pois niin oli arvot laskeneet. Nyt ovat niin ihannelukemissa, että lääkärikin oli ihmeissään.

Vierailija
2/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa, marjoja ja vihanneksia syömällä laskee. Sokeria/tärkkelystä/viljaa syömällä nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kakkonenhan sen sanoi. Mulla oli vuosia kolesteroli ihannelukemissa ja sitten ykskaks alkoi tulla karmeita lukuja.

Lisäsin taas lihatuotteita ruokavaliooni tuolloin... :( Vaikka hyvät kolesteroli on ollut todella hyvä koko ajan.

Vierailija
4/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laski selvästi kohonneista arvoista selvästi alle ylärajan parissa kuukaudessa pelkällä ruokavaliomuutoksella. Vaihdoin kaikki kovat rasvat pehmeisiin ja minimoin punaisen lihan syönnin (tyyliin syön sitä enää pari kertaa kuukaudessa). Kasvisten ja hedelmien syöntiä pyrin samalla lisäämään. Hiilihydraatteja syön edelleen entiseen tapaan.

Vierailija
5/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja liikunnasta käsittääkseni etenkin kävely on hyvä.

Vierailija
6/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurolla on vaikutusta kolesteroliin.

Vierailija
7/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressinhallinta ja lepo ovat varmaan vielä tärkeämpiä kuin ravinto. On se ja sama mitä syö tai on syömättä, jos kortisoli on pilvissä.

Vierailija
8/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ja juustot on olleet heikkouteni. Vähennän niiden syöntiä radikaalisti, mutta en lopeta kokonaan. En voisi pitää sellaista ruokavaliota pitkään jossa kieltäytyisin totaalisesti jostain.

Rasvan muutan oliiviöljypohjaiseksi ja lisään ruokavalioon aineita joiden pitäisi alentaa kolesterolia. En benecolia vaan omenoita, porkkanaa, kauraa, avokadoa ja niin edelleen.

En tiedä mitä tästä tulee, mutta yritän.

Ap

Vierailija
9/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolihan näkyy naamassa valkoisina luufinneinä yleensä silmien ympärillä.

Silmän iris saastuu myös ympäristöltään harmaaksi. Usein korkean kolesteroolin omistavilla on silmän keskusta alkanut harmaantumaan. Aluksi se näkyy puolikuuna ja myöhemmin sairauden edetessä silmä vaalenee kokonaan.

Vierailija
10/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun apolipoproteiinit tutkittu? Tai miten tarkasti noin niin kuin yleensä ottaen kolesteroli mitattu? Onko vain kokonaiskole vai tarkemmin?

Mulla oli kokonaiskolesteroli korkea(hko), mutta kun tutkittiin tarkemmin, niin huomattiin, että mun kolesteoliarvot kokonaisuudessaan oli ok.

Vierailija
11/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
12/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmän iris saastuu myös ympäristöltään harmaaksi. Usein korkean kolesteroolin omistavilla on silmän keskusta alkanut harmaantumaan. Aluksi se näkyy puolikuuna ja myöhemmin sairauden edetessä silmä vaalenee kokonaan.

Ja lopuksi muuttuu ihmissudeksi

Vierailija
13/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka kerta kun tästä kuulen. Sanon että höpö höpö.

Vierailija
14/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruokavaliota lähes 90% noudattaen (juustosta en oo kyennyt irroittautumaan vielä)

Vierailija
15/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli 7 kolestroli, verensokeri sama myös.

Rupesin karppaamaan noin 8 vuotta sitten.

Paino on laskenut 17 kiloa ja kaikki arvot on normaaleja.

Onhan se uskomatonta, mutta näin siinä kuitenkin kävi.

En mä mitenkään rasvalla läträä, sokeria en käytä ollenkaan

Vierailija
16/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka kerta kun tästä kuulen. Sanon että höpö höpö.

googlen kuvahakuun:

high cholesterol eyes

Ei ole vaikeaa.

Tosiaan minua on moni lääkärikin haukkunut vaikka olen itseoppinut lääkäri. En siis ole hankkinut koulutusta. Olen vain lukenut kaikki samat kirjat ja netistä uusimmat tutkimukset. Sepä on ärsyttänyt monia lääkäreitä, kun tiedoiltani ja taidoiltani olen ihan samaa tasoa kuin he.

Valitettavasti en vaan voi työskennellä lääkärinä, mutta ei minua kiinnostaisikaan. Suomessa on sosiaaliturva.

Minulle voi jatkossakin tehdä aihe vapaalle kysymyksiä. Vastailen mieluusti ja ilmaiseksi. En ikinä velottaisi lääkärinä penniäkään keneltäkään, koska Suomessa on sosiaaliturva. Mielestäni lääkäreillä on liian korkea palkka ja se sotii heidän arvojaan vastaan. Ennen aikaan lääkäri toimi valansa mukaan. Nykyään vain rosvotaan ja autetaan rikkaimpia.

Vierailija
17/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 grammaa Camelina-öljyä päivässä laskee hieman koholla olleet arvot hyviksi,

Laihtuminen myös itsessään millä tahansa ruokavaliolla pudottaa kolesterolia, siis ilmeisesti lihavuus sinänsä sitä nostaa.

Vierailija
18/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta oman kokemukseni perusteella puheet kovien rasvojen kolesterolia kohottavasta vaikutuksesta ovat huuhaata. Syön joka päivä lihaa ja täysrasvaisia maitotuotteita, mm. turkkilaista jugurttia, juustoa, kahviin täysmaitoa ja kolesteroliarvot ovat selvästi alle rajojen. 

Vierailija
19/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni sai

Vierailija
20/40 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkitys kolesterolilla on? Liioiteltu ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän